آغاز عملیات اجرایی هتل هما اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
 آغاز عملیات اجرایی هتل هما اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری

عملیات اجرایی هتل پنج ستاره هما با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی روز سه‌شنبه با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پذیرش ۶۰۰ مسافر در شهر گردشگر‌پذیر اصفهان آغاز شد.

هتل پنج ستاره هما که بعد هتل عباسی و هتل کوثر سومین هتل پنج ستاره اصفهان محسوب می‌شود قرار است در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیربنای ۴۲ هزار و ۹۳۰ متر مربع در هفت طبقه ساخته شود.

مدیر پروژه هتل همای اصفهان روز سه‌شنبه گفت:

این هتل با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و در مدت سه سال ساخته می‌شود. این هتل که توسط گروه هتل‌های هما با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی احداث می‌شود برای پذیرش ۶۰۰ مسافر در شهر گردشگر‌پذیر اصفهان طراحی شده است.

در مراسم آغازین این طرح که در راستای تقویت زیر ساختهای گردشگری نصف جهان به اجرا گذاشته شده است، استاندار و شهردار اصفهان و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.

تقویت زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان اصفهان مطرح و در برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی از جایگاهی ویژه برخوردار است.

محل اجرای طرح هتل پنج ستاره هما در جنوب شهر اصفهان و در جوار کوه صفه از سلسله جبال زاگرس واقع شده است و یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این شهر است، این بوستان از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه‌های تخت رستم و دره‌ خان، از شرق به شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی و از جنوب به اراضی باز منتهی می‌شود.

پارک کوهستانی صفه یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است و در ایام تعطیل و صبح روزهای جمعه میزبان خیل عظیم دوستداران طبیعت به‌ویژه جوانان است،منظره شهر اصفهان از پارک کوهستانی بسیار دیدنی است.

سالن بولینگ با مساحت حدود یک‌هزار متر مربع، باغ وحش، شهربازی و غارها و چشمه‌های مختلف از دیگر جاذبه‌های این پارک کوهستانی است.

استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمان‌پذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.

سند هتل‌سازی در اصفهان اوایل دی امسال با هدف تسریع و تسهیل روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه هتل‌سازی توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان و با مشارکت اتحادیه هتل‌داران و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری این استان تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نهم دی امسال در مراسم تکمیل مرحله نخست هتل کوثر این شهر گفت که سند هتل‌سازی اصفهان راهنمای سرمایه‌گذاران برای مکان‌یابی مناسب است و امور مرتبط با هتل‌سازی و مزایای آن را تبیین می‌کند.

فریدون الله یاری با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی در آینده نزدیک به اصفهان گفت:

در این دوره گذار که با کمبود امکانات و هتل‌های بزرگ برای میزبانی روبه رو هستیم، از امکانات موجود استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع اصفهان در عرصه گردشگری بیان کرد که اولویت هتل سازی در کشور مربوط به اصفهان است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک‌هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه