برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد

هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ مربوط به خطوط هوایی مصر (EgyptAir) در جریان فرود در فرودگاه Heathrow لندن با پرنده‌ای برخورد کرد که این تصادف باعث ایجاد صدمه در نوک هواپیما شد و البته لکه‌های خون نیز در بدنه آن باقی مانده است.

هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با شماره ثبت SU-GDZ که با شماره پرواز MS۷۷۹ از قاهره عازم لندن بود نزدیک فرودگاه Heathrow  با پرنده‌ای تصادف کرد. هواپیمای مذکور ۷۱ نفر مسافر داشت. تصادف این پرنده با هواپیمای خطوط هوایی مصر باعث ایجاد حفره‌ای در نوک هواپیما شد ولی هواپیما توانست بدون خطر فرود آید.

مدیر بخش تدارکات خطوط هوایی مصر با نام امیر هاشم، عصر جمعه تصاویری را از این هواپیما در غرب فرودگاه لندن ثبت کرد و در پروفایل فیسبوکش اطلاعاتی در خصوص آن ارایه داد.

SU-GDZ با شماره MS779 عصر جمعه به‌ دلیل برخورد با پرنده دچار مشکل شد. آسیب به‌ نوک هواپیما (در تصاویر) مشهود است و نوک هواپیما تعویض خواهد شد. آیا شما نوک یدکی برای هواپیما دارید؟

تصادف هواپیما

این هواپیمای آسیب دیده نتوانست پرواز بازگشتش را با شماره پرواز MS780 به‌ قاهره سر ساعت مقرر انجام دهد و حدود ۲۱ ساعت تا اتمام فرآیند تعمیر زمین‌گیر شد.

خطوط هوایی مصر مدعی شد که مسافران پرواز بازگشت تا زمان تعمیر هواپیما در هتلی نزدیک فرودگاه ساکن شدند.

کاپیتان Steven Draper در گفتگو با MailOnline گفت:

اغلب برخورد پرندگان با هواپیما در زمان تیک‌آف و فرود رخ می‌دهد و دلیل این موضوع نیز به‌ ارتفاع پرواز پرندگان مربوط می‌شود. البته پرندگان گاهی در ارتفاعات بالاتر نیز پرواز می‌کنند.

MailOnline گزارش داده است که تصادف هواپیما‌ها با پرندگان اغلب در ارتفاع کمتر از ۳۰۰۰ پا رخ می‌دهد اما گاهی در ارتفاعات بالاتر نیز شاهد این تصادفات هستیم.

Dai Whittingham، مدیر اجرایی کمیته امینی پرواز می‌گوید:

پرندگانی با وزن سنگین‌تر، آسیب بیشتری را در بدنه هواپیما به‌وجود می‌آورند.

در سال ۲۰۰۹ یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آمریکا به‌دلیل برخورد پرده هر دو موتورش را از دست‌ داد ولی خلبان توانست هواپیما را در فرودگاه Hudson فرود بیاورد.

مطالب مرتبط:

منبع airline

دیدگاه