تماشا کنید: اولین پرواز هواپیمای بوئینگ 747

سعیده خلیلی‌صفا | پنجشنبه, ۵ فروردین ۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

در حدود ۷۰ سال پیش، هواپیمای بوئینگ 747 اولین پرواز خود را انجام داد. ساخت این هواپیما انقلابی بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافری به شمار می‌رفت، به طوریکه بوئینگ 747 توانسته تا به امروز جایگاه خود را در صنعت هوانوردی حفظ کرده و به ملکه آسمان‌ها مشهور شود.

 در دهه شصت میلادی، شرکت بوئینگ جت چهار موتوره بزرگ مسافربری خود به نام بوئینگ 747، معروف به جامبوجت، را معرفی کرد که پس از گذشت سال‌ها از اولین پرواز، بعد از هواپیمای ایرباس A380، در جایگاه دومین هواپیمای بزرگ مسافری قرار دارد.

شرکت بوئینگ در تاریخ نهم ماه فوریه سال ۲۰۱۶، چهل و هفتمین سالگرد اولین پرواز هواپیمای بوئینگ 747 را جشن گرفت. این هواپیما ملقب به «جامبوجت»، یکی از پیشگامان ایده پرواز تجاری است که نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۶۹، آغاز دوران طلائی سفر، انجام داد و تا به امروز جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین انواع جت‌های مسافری حفظ کرده است (به تازگی، بوئینگ 747 برنده مسابقه سرعت در رده هوائی شده است). 

در ادامه مطلب با کجارو همراه شوید تا ویدئوی مراحل ساخت و نیز اولین پرواز هواپیمای بوئینگ 747 در طول ۱۶ ماه و حاصل تلاش‌های بی‌وقفه تیمی ۵۰،۰۰۰ نفری را تماشا کنید!

مطالب مرتبط:

دیدگاه