همایش بزرگداشت روابط تاریخی ۵۰۰ ساله ایران و روسیه در تهران و مسکو

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
 همایش بزرگداشت روابط تاریخی ۵۰۰ ساله ایران و روسیه در تهران و مسکو

در سفری که «مرتضی دامن پاک جامی» معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه و مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی این وزارتخانه به مسکو داشت، با «الکساندر کوزنتسوف» همتای روس خود دیدار کرد و دو طرف در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های اسناد و سمینارها و همایش‌های بزرگداشت بیش از ۵۰۰ سال روابط بین ایران و روسیه توافق کردند.

«مرتضی دامن پاک جامی» و «الکساندر کوزنتسوف» توافق کردند به همکاری‌های اسنادی و انجام مطالعات مشترک در زمینه تاریخ دیپلماسی دو کشور ادامه دهند.

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط سیاسی بسیار خوب و استراتژیک ایران و روسیه گفت:

بررسی و معرفی ابعاد مختلف تاریخ روابط دیپلماسی و ارتباطات فرهنگی و تمدنی بین دو کشور با توجه به اسناد ارزشمند موجود در آرشیوهای اسنادی دو کشور می‌تواند برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران و روسیه مفید و مورد استفاده قرار گیرد و نسل‌های کنونی دو کشور را از اهمیت این روابط آگاه سازد.

مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه روسیه نیز با استقبال از انتشار اسناد روابط تاریخی دو کشور و تسهیل دسترسی پژوهشگران به این اسناد، بر تقویت روابط و همکاری‌های اسنادی و آرشیوی و همچنین انجام گفتگوهای تاریخی و تمدنی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

براساس تفاهم انجام شده بین مراکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارتخانه‌های امورخارجه دو کشور قرار است نمایشگاه اسناد تاریخی و همایش بزرگداشت بیش از ۵۰۰ سال روابط دو کشور در سال ۱۳۹۵ در تهران و مسکو برگزار شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه