برپایی موزه تخصصی پایتخت نوروز ۹۵

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
برپایی موزه تخصصی پایتخت نوروز ۹۵

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران گفت: نخستین موزه تخصصی پایتخت به منظور نمایش آثار تاریخی و تمدن هفت هزارساله این شهر به گردشگران نوروزی از ۲۶ اسفند ماه به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

«علی رفیعی» روز چهارشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آخرین نشست خدمات اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان تهران گفت:

نخستین موزه تخصصی پایتخت از ۲۶ اسفند ماه به مدت یک ماه برگزار می‌شود و در این موزه اشیا و آثار تاریخی شهر تهران گردآوری و در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت که اسکلت زنی که سال گذشته در خیابان مولوی تهران کشف شد از جمله دیدنی های باستانی جذاب موزه تخصصی پایتخت است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران با بیان اینکه این موزه در محل کنونی موزه ملی ایران (تقاطع خیابان‌های امام خمینی (ره) و ۳۰ تیر) برپا خواهد شد، افزود:

مدت برپایی این موزه در صورت استقبال گردشگران و شهروندان قابل تمدید است و بازدید از این موزه در ایام نوروز از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران آمار کل گردشگران پایتخت شامل مسافران عبوری و اقامت کننده در نوروز ۹۴ را ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر عنوان کرد و گفت که در این مدت اقامت حدود ۲۰۰ هزار نفر در هتل‌ها، هتل آپارتما‌ن‌ها، مهمانپذیرها، بوستان‌ها و کمپ‌های شهر تهران ثبت شده است.

رفیعی ضمن پیش بینی اینکه این آمار در نوروز ۹۵ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت یادآور شد که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی پایتخت آمادگی لازم برای افزایش ۴۰ درصدی گردشگران نوروزی را دارند.

وی ظرفیت‌های گردشگری تهران را نسبت به سایر شهرهای کشور قابل توجه دانست و افزود:

تهران تنها شهر ایران است که نزدیک به ۳۰۰ سال به طور پیوسته پایتخت بوده و همین امر جاذبه‌های گردشگری زیادی را در این شهر ایجاد کرده است.

رفیعی با اشاره به اینکه پایتخت در ایام نوروز از آرامش خاصی برخوردار است تاکید کرد که در ایام نوروز شهر تهران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در کل کشور محسوب می شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه