نمایشگاه ITB برلین: سالن اختصاصی ایران و برپایی غرفه‌ها

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۸
نمایشگاه ITB برلین: سالن اختصاصی ایران و برپایی غرفه‌ها

نمایشگاه گردشگری ITB از روز گذشته کار خود را در برلین آغاز کرد. در روز اول این نمایشگاه که در آن معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی هم حضور داشت شرکت‌های ایرانی در سالن اختصاصی ایران فعالیت خود را شروع کردند. در ادامه گزارش اختصاصی کجارو از این نمایشگاه را مطالعه می‌کنید.

پریروز ۱۸ اسفند، در حالی که غرفه های کشورهای دیگه بروشورهایشان را می‌چیدند، شرکت‌های مسافرتی ایران به دلایل مختلف در حال برپایی غرفه‌ها بودند.

نمایشگاه ITB

از آنجا که غرفه‌داران و شرکت‌های گردشگری یکی یکی به برلین رسیده بودند، برای دیدن غرفه‌ها به سالن 2A-7 می آمدند تا پیشرفت کار را ببینند. با تلاش و همت همه افراد دست اندرکار و مجریان، آماده‌سازی غرفه‌ها نه به شکل و طرح اصلی ولی درحد استاندارد اولیه انجام شد.

روز اول و آماده شدن برای رویداد بزرگ

نمایشگاه ITB

اما دیروز بالاخره با تمام دغدغه ها و زحمات نمایشگاه آغاز شد. نمایشگاه ITB از ساعت ۱۰ صبح کار خود را شروع کرد و بازدیدکننده‌ها وارد نمایشگاه شدند. میزان استقبال مردم از این نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها مناسب بود و به نظر می‌رسد ITB امسال رونق خوبی دارد.

نمایشگاه ITB

غرفه‌داران و نمایندگان کشورها بر اساس قرار ملاقات‌هایی که از پیش منعقد شده بود با شرکت‌های دیگر برگزارکننده دیگر به مذاکره پرداختند. غرفه‌های کشورهای مختلف سعی می‌کردند به روش‌های متنوع به نمایش مشخصه‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خود بپردازند. غرفه‌های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. 

سالن اختصاصی برای ایران

نمایشگاه ITB

امسال ایران یک سالن اختصاصی گرفته و فضای خوبی رو به خودش اختصاص داده است. این موضوع بر نگاه شرکت‌های مسافرتی بر صنعت گردشگری ایران تاثیر می‌گذارد.

نمایشگاه ITB

در ابتدای نمایشگاه موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سالن ایران حاضر شد تا از چند و چون نحوه برگزاری نمایشگاه باخبر شود که باعث دلگرمی شرکت‌های ایرانی بود. وی به بازدید از یکایک غرفه‌های ایرانی حاضر در ITB پرداخت.

غرفه‌های شرکت‌های ایرانی نیز هر یک به شیوه‌های مختلف با دکورها و لباس‌های محلی و... سعی می‌کردند به بهترین شکل ایران را به عنوان یک مقصد عالی برای گردشگری معرفی کنند.

نمایشگاه ITB

شرکت ایوار نیز در این نمایشگاه در کنار همکاران در تلاش است تا گردشگران را برای بازدید از ایران تشویق کند و میزبانی و میهمان‌نوازی ایرانی را برای آنها خاطره‌انگیز کند.

غرفه‌های کشورهای دیگر

نمایشگاه ITB

از کشور های دیگر در سالن مجاور ایران حضور داشتند و در آنها برنامه‌های متنوعی بر پا بود.

به عنوان مثال کشور پاکستان غرفه های خود را بر اساس معماری و بناهای تاریخی خود احداث کرده است.

نمایشگاه ITB

همچنین در این غرفه‌ها مباحثی چون گردشگری سلامت و بیمه‌های سلامت در گردشگری نیز مطرح است.

نمایشگاه ITB

لباس‌ها، غذاها و موسیقی محلی مواردی هستند که بسیاری از غرفه‌ها با تکیه بر آنها سعی بر آن دارند تا کشور خود را به عنوان مقصدی مناسب برای گردشگری معرفی کنند.

نمایشگاه ITB

کجارو در روزهای آتی نمایشگاه نیز گزارش‌های اختصاصی از آن را ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه