جاذبه های منحصر به فرد سفر در سال 2016

صدف توسلیان | سه شنبه, ۳ فروردین ۹۵ ساعت ۰۸:۰۰

مهاجرت پروانه‌های مونارک، بازار ماهی سوکیجی و سالگرد درگذشت شکسپیر اتفاقاتی هستند که فقط یک بار در سال روی می‌دهند اما حتی برای این رویدادهای نادر هم سال ۲۰۱۶ خاص‌تر خواهد بود. با کجارو همراه باشید تا با این رویدادها بیشتر آشنا شوید.

 

سفر تجربه فرح‌بخشی است که با اقداماتی درست و مناسب هیجان‌انگیز خواهد شد. سایت Oyster.com فهرستی از مناظر، فعالیت‌ها و جاذبه‌های سرگرم‌کننده گرد آورده است که فقط در سال ۲۰۱۶ قادر به دیدن آنها خواهید بود. اگر برای دیدن هر کدام از این مکان‌ها مشتاق هستید، امسال برای شما عالی خواهد بود. برخی از این رویدادها عبارتند از:  

مهاجرت پروانه‌ مونارک

پروانه‌های مونارک هر ساله به سمت جنوب مهاجرت می‌کنند، اما سال ۲۰۱۶ منحصر به‌ فرد خواهد بود. انتظار می‌رود امسال تعدادی بیش از سه برابر سال‌های قبل، از این گونه پروانه از میچوآکان (Michoacan) و مکزیک عبور کنند.

نقل‌مکان بازار ماهی سوکیجی

بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji) یکی از اصلی‌ترین بازار های ساکنین محلی توکیو و همچنین گردشگران بوده است. حال قرار است پس از ۸۱ سال، در مارس ۲۰۱۶، بزرگ‌ترین بازار عمده‌فروش ماهی و غذاهای دریایی جهان به محل جدیدش نقل مکان کند.

جشن یادبود بندرگاه پرل 

هفتم دسامبر ۲۰۱۶، هفتادوپنجمین سالروز حمله‌ ژاپن به بندر پرل (Pearl Harbor) است. به مناسبت این سالگرد خاص و ویژه، موزه ملی جنگ جهانی دوم از ۱ تا ۸ دسامبر، به مدت یک هفته، مراسم خاصی را در هاوایی برنامه‌ریزی کرده و ترتیب داده است.

چهارصدمین سال درگذشت شکسپیر

سال ۲۰۱۶ چهارصدمین سال درگذشت شکسپیر  و دلیل خوبی برای برگزاری مراسم باشکوهی در گرامیداشت این نمایش‌نامه‌نویس بزرگ است. کالج سلطنتی لندن چندین اجرا، نمایش، کنسرت و نمایشگاه‌ را برای تمام مدت این سال برنامه‌ریزی کرده است. میهمانان این برنامه‌ شانس دیدن همه چیز درباره‌ این نمایش‌نامه‌نویس، از وصیت‌نامه‌ تا اجرای زنده‌ برخی از نمایش‌نامه‌های کلاسیک او را خواهند داشت.

اگر به دنبال تعطیلاتی مفرح و سرگرم‌کننده برای امسال هستید، حتما این جاذبه‌های نادر و خاص را در نظر بگیرید. مطمئنا با جمعیت زیادی در این مکان‌ها مواجه خواهید شد، اما دیدن این جاذبه‌ها ارزشش را دارد.

مطالب مرتبط:

منبع lifehacker

دیدگاه