هفت واحد بوم‌گردی در استان یزد راه‌اندازی شد

مینا داودی
مینا داودی سه شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
هفت واحد بوم‌گردی در استان یزد راه‌اندازی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌اندازی هفت واحد بوم‌گردی در سطح استان خبر داد.

 محمدمهدی شرافت اظهار کرد:

اقامتگاه بوم‌گردی نوعی محل‌ اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل‌ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی بوده و به نوعی اقامتگاه بومی و محلی است و با شیوه‌ای که مطلوب مسافران باشد، اداره می‌شود.

شرافت افزود: در حال حاضر مجوز ایجاد بیش از ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در بخش شهری و روستایی استان صادر شده و در این ایام هفت واحد دیگر در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، میبد و یزد آغاز به کار خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح استان یزد ۶۰ دفتر خدمات مسافرتی مشغول به فعالیت هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام الله دهه مبارک فجر، چهار دفتر دیگر نیز به این آمار اضافه شده و به خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران مشغول خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: پایگاه پژوهشی شهر تاریخی ابرکوه نیز یکی از طرح‌های پژوهشی با اهمیت است که در این ایام‌الله افتتاح خواهد شد و کار خود را برای اجرای طرح‌های پژوهشی و بررسی برنامه‌های پیش رو در شهر تاریخی ابرکوه آغاز خواهد کرد.

وی از افتتاح هتل سنتی گلشن در شهرستان میبد خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مرمت و تجهیز این هتل حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در حال حاضر با افتتاح آن، ۱۲ اتاق، ۶ سوئیت و ۴۰ تخت به آمار واحدهای اقامتی استان اضافه می‌شود.

شرافت یادآور شد: ۲۲ طرح در حوزه‌ میراث فرهنگی و گردشگری استان افتتاح شده و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای طرح‌های مذکور ۳۰ میلیارد ریال است. با بهره‌برداری از آنها ۸۰ اشتغال جدید در سطح استان ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه