برگزاری تورهای مشترک گردشگری به پیشنهاد شهردار پانچوای صربستان

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
برگزاری تورهای مشترک گردشگری به پیشنهاد شهردار پانچوای صربستان

شهردار منطقه «پانچوا»ی صربستان در دیدار سفیر ایران در این کشور، پیشنهاد برگزاری تورهای مشترک گردشگری میان این شهر و شهرهای ایران را ارائه کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های گسترش همکاری‌ها و سرمایه گذاری بین شهر پانچوا و شهرهای ایران در زمینه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری بحث و گفت و گو کردند.

«ساشا پاولوو» روز یکشنبه در دیدار با «مجید فهیم پور» با یادآوری لغو تحریم ها علیه ایران، این فرصت را مغتنم شمرد و گفت:

شهر پانچوا خواهان تقویت همکاری های خود با ایران در زمینه های مختلف است و ما می توانیم در زمینه های پتروشیمی و حمل و نقل سرمایه گذاری و همکاری خوبی داشته باشیم.

وی امکانات ایران را در دیگر زمینه‌ها از جمله گردشگری، علمی و فرهنگی بسیار متنوع و گسترده دانست و تاکید کرد:

شهر پانچوا می‌تواند با شهرهای مختلف ایران تورهای گردشگری مشترک برگزار کند و همچنین در زمینه‌های فرهنگی و دانشگاهی می‌توانیم همکاری خوبی را ارائه دهیم.

وی سطح همکاری‌های کشاورزی میان ایران و صربستان را بسیار خوب توصیف کرد و بر گسترش این همکاری ها بخصوص در سطح تحقیقاتی اشاره کرد و تبادل دانشجو و استاد را از دیگر زمینه‌های همکاری شهر پانچوای صربستان و ایران خواند.

شهردار شهر پانچوا با ارائه توضیحات درباره امکانات این شهر بخصوص در زمینه پتروشیمی، کشورزی و حمل و نقل از صاحبان صنایع ایرانی برای سرمایه گذاری در این شهر دعوت کرد و گفت که تبادل هیات‌های مختلف بین شهر پانچوا و شهرهای مختلف ایران می‌تواند گام مهمی برای آشنایی طرفین از امکانات یکدیگر باشد.

وی به وجود بنادر مهم و بزرگ صربستان در کنار رودخانه دانوب اشاره کرد و افزود:

این بنادر می‌توانند در حمل و نقل کالاها به منظور گسترش تبادل کالا بین دو کشور بسیار مفید و مؤثر باشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز با یادآوری تحولات پس از اجرایی شدن برجام به روابط سنتی و دوستانه ایران و صربستان اشاره کرد و گفت:

این دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد علاقه طرفین همکاری های گسترده‌ای داشته باشند.

وی یکی از عوامل مهم در ارتقا همکاری‌ها را آشنایی طرفین از امکانات یکدیگر دانست و پیشنهاد کرد هیات های مختلف تجاری، فرهنگی و اقتصادی و فرهنگی از شهر پانچوا به ایران سفر کنند و تاکید کرد که این عمل می تواند متقابلا از سوی شهرهای مختلف ایران انجام شود.

فهیم پور امکانات کشاورزی، پتروشیمی و همچنین وجود پالایشگاه نفت در منطقه پانچوا را از جمله عوامل در همکاری ها برشمرد و گفت که شهرهای ایران می توانند با شهر پانچوا که در جوار رودخانه بزرگ دانوب قرار دارند، همکاری خوبی داشته باشند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه