در سال ۹۵ یک میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
در سال ۹۵ یک میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

رییس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرده که اعزام‌های عتبات در سال ۹۵ به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد و در سفرهای نوروزی عتبات نیز برای اعزام ۱۰۵ گروه به عراق برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت دهه فجر گفت:

ایام دهه فجر یادآور حماسه بزرگی است که به دست مردم و با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی به ثمر نشست و تحول بنیادی در فرهنگ مبارزه و سبک زندگی انسان‌ها در سراسر جهان ایجاد کرد.

وی در ادامه سخنانش گزارشی از اقدامات یکسال گذشته سازمان حج و تحولات صورت گرفته ارائه داد و از نقش عوامل درونی و بیرونی و محیطی در پیشبرد اهداف سازمان سخن به میان آورد و بیان کرد:

سیاست‌ها و راهکارهای تعیین شده برای رسیدن به هدف و وحدت و انسجام در مجموعه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، از عوامل درونی برای پیشبرد اهداف سازمان است و در کنار آن عوامل محیطی است که از بیرون به سازمان تحمیل می شود و موجب تشدید و تحریک و یا موجب خدشه‌دار شدن مسیر رسیدن به اهداف سازمانی می‌شود.

اوحدی همچنین از حضور مسئولین سازمان حج در دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مختلف، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و... برای گزارش پیگیری‌های فاجعه منا خبر داد و افزود:

پس از موسم حج تا به امروز به ۲۶ شهر سفر کرده و با خانواده شهدای فاجعه منا دیدار و در جریان مسائل آنان قرار گرفته‌ایم و امروز که در کنار شما هستیم، ۴۱۹ پیکر مطهر شهدای مظلوم منا به درخواست خانواده‌های محترمشان به میهن اسلامی انتقال داده شده و ۴۲ پیکر شهدا نیز در مقبره الشهدای مکه مکرمه دفن شده است.

رئیس سازمان به برنامه‌ریزی‌ها و تحولات پیش رو در سفرهای عتبات عالیات اشاره کرد و گفت:

براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج، به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که اعزام‌های عتبات به بیش از یک میلیون نفر در سال ۹۵ افزایش یابد و در سفرهای نوروزی عتبات نیز برای اعزام ۱۰۵ گروه به عراق برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

منبع: فارس

مطالب مرتبط:

دیدگاه