سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع‌رسانی ۷۰۷۰ را راه‌اندازی کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع‌رسانی ۷۰۷۰ را راه‌اندازی کرد

سامانه رسمی اطلاع‌رسانی گردشگری ۷۰۷۰ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف فراهم آوردن امکان دریافت سریع اطلاعات حوزه گردشگری توسط هموطنان در سراسر کشور در ایام مبارک دهه فجر راه‌اندازی شد.

سامانه رسمی اطلاع‌رسانی گردشگری ۷۰۷۰ که توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به‌ عنوان زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یوم‌الله دهه فجر راه‌اندازی شده، این امکان را فراهم کرده تا هموطنان در سراسر کشور بتوانند همزمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروز ۹۵ از طریق ارسال کدهای تعیین‌شده به سامانه ۷۰۷۰ اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعت‌گردی، غذاهای محلی، تورهای مسافرتی و نیز صنایع دستی، به‌صورت پیامک دریافت کنند.

اکنون بر مبنای این امکان و نیز براساس تعامل حاصل میان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و کانون دفاتر پیشخوان دولت، هموطنان می‌توانند در مرحله نخست، با ارسال کدهای ۱۱۲ به‌ منظور فعال‌سازی سرویس همراه تور و اطلاع از تورهای مسافرتی و ۱۱۶، برای استفاده از سرویس همراه گردشگر از ظرفیت‌های نقاط گردشگری تاریخی کشور بهره‌مند شوند.

همچنین در مرحله بعدی این طرح، پس از تعیین دیگر کدهای مورد نیاز، امکان دسترسی به سایر خدمات ذکرشده شامل سرویس‌های ایرانشناسی به منظور معرفی شهرهای کشور و غذاهای محلی همراه معرفی نقاط گردشگری طبیعی، سامانه معرفی مراکز تفریحی، دادن اطلاعات آب‌وهوا، نوا و نمای محلی فراهم می‌شود که متعاقبا درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند برای آگاهی بیشتر از سامانه رسمی اطلاع‌رسانی گردشگری ۷۰۷۰ به غرفه مربوط به این مرکز در سالن شماره ۳۸ نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، از ۲۷ تا ۳۰ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه دائمی مراجعه کنند.

همچنین اطلاع‌رسانی درباره نحوه بهره‌مندی از این امکان به یاری اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها و در قالب اقلام تبلیغاتی نوروز ۹۵، تبلیغات محیطی سطح شهر و توزیع کتابچه راهنمای مربوط در مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه