۸ کشتی تفریحی مجلل که در سال ۲۰۱۶ سفر خود را آغاز می‌کنند

مهدیه عباس‌زاده | جمعه, ۱۶ بهمن ۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

اهل سفر دریایی هستید؟ چه نوع سفری را بیشتر دوست دارید؟ جنبه‌ی سرگرمی و  تفریح برای شما مهم‌تر است  یا جنبه‌ی تجملات؟ سه مورد از بزرگترین کشتی‌ها برای دوست‌داران سفرهای دریایی که به‌دنبال هیجان زیاد هستند، در راه است تا این صنعت را در سال ۲۰۱۶ متحول سازد. در این مقاله داغ‌ترین خبرها درباره این کشتی ها و برنامه سفر آن‌ها در سال ۲۰۱۶ را برای شما فراهم کرده‌ایم. با کجارو همراه باشید.

 سی ان ان: ۲۰۱۶ سالی پرشکوه برای طرفداران کشتی‌های تفریحی خواهد بود.

کارنیوال ویستا (Carnival Vista)

کشتی تفریحی

کشتی‌های غول‌پیکر امروزه مسافرت‌های هیجان‌انگیزتر و بهتری را ارائه می‌دهند و کارنیوال ویستا در این زمینه مستثنی نیست.

از امکانات جالب این کشتی، اسکای راید است.  وسیله تفریحی که کمی شبیه دوچرخه سواری در آسمان است به‌نحوی که ریل‌هایی در ارتفاعی از عرشه‌ی کشتی تعبیه شده و کابین‌هایی مانند تله کابین از آن‌ها آویزان شده است، نکته جالب اینجا است که این کابین ها از طریق پدال زدن نیرو گرفته و به حرکت در می آیند.  این وسیله تفریحی توسط همان شخصی که رولربلید Rollerblade -برند کفش اسکیت- را در سال ۱۹۸۰ اختراع کرد، ساخته شده و اولین جاذبه گردشگری هوایی در صنعت کشتی‌های تفریحی خواهد بود که با نیروی پا به حرکت در می‌آید. مسافران دو به دو در مسیری به طول ۲۲۴ متر و در ارتفاع حدود ۶ تا ۱۲ متر بالاتر از عرشه کشتی پدال می‌زنند.

کشتی تفریحی

از سایر امکانات می‌توان به پارک آبی کارنیوال ویستا اشاره کرد که دارای یک سرسره‌ی آبی مارپیچ به‌شکل کالیدوسکوپ (استوانه‌ای که درون آن پر از آینه ها و شیشه‌های رنگی‌ است که با چرخاندن آن اشکال و طرح‌های متفاوتی ایجاد می‌شود) است که در طول این مسیر سرپوشیده، مسافران رنگ‌های رنگین‌کمان را مشاهده می‌کنند و هیجان زیادی  در آن‌ها ایجاد می‌شود. ضمنا این کشتی دارای اولین سینمای آی مکس (IMAX  جدیدترین پدیده در صنعت سینما) در دریا خواهد بود. این نسل جدید از سینماها فیلم را به‌صورت سه‌بعدی و در پرده‌های بسیار بزرگ به نمایش درمی‌آورند.

کشتی تفریحی

سوئیت‌های خانوادگی برای آرامش بیشتر از دیگر امکانات این کشتی به شمار می‌آید.  محل استراحت  تا ساعت ۵  تعطیل است، با این حال والدین می‌توانند بچه‌های زیر دوازده سال را در جایی به نام کمپ اوشن گذاشته و به مکانی که نامش به شایستگی انتخاب شده است " جایی برای آرامش بزرگسالان" رهسپار شوند.

کشتی کارنیوال ویستا در ماه می ۲۰۱۶ از دریای مدیترانه سفر خود را شروع کرده و در میامی، فلوریدا پهلو خواهد گرفت.

کشتی ام اس کانینگزدام (ms Koningsdam) از شرکت هلند-آمریکا

کشتی تفریحی

طرفدار اجرای  زنده‌ی موسیقی هستید؟ پس ام اس کانینگزدام مناسب شما است.

موزیک واک مجموعه‌ای  است که در زمینه موسیقی زنده در این کشتی سه صحنه متفاوت را ارائه خواهد داد.

نوازنده‌ها در سطح جهانی از مرکز هنرهای نمایشی لینکلن که یکی از مشهورترین مراکز فرهنگی آمریکا است به لطف همکاری کشتی با این مرکز، در طول سفر هرشب اجرا خواهند داشت.

کشتی تفریحی

اجرای موسیقی زنده توسط نوازندگان در دریا، جمعیت حاضر را با اجرای قطعات پرطرفدار به شوق می‌آورند. همچنین قرار است کلوب سبک بلوز بی بی کینگ (B.B. King)  هم اجرایی از موزیک صدای ممفیس (Memphis ترکیبی از ریتم، بلوز و موسیقی مذهبی که توسط آمریکایی‌های آفریقایی تبار نواخته می‌شود) داشته باشد.

جدا از اجراهای زنده، در عرشه بالایی کشتی، استخری بسیار زیبا با فواره و سه گرداب ساخته شده است. یک جکوزی که شامل استخرهای آب گرم، سالن‌هایی با کف پوش سرامیک گرم و اتاق‌های ماساژدرمانی با مناظر دریا از دیگر امکانات تفریحی این کشتی است.

کشتی تفریحی

کشتی ام اس کانینگزدام همچنین وعده‌ی غذاهای لذیذی را داده که مستقیما از باغ شیشه‌ای کشتی تهیه و آماده می‌شوند. همچنین گزینه‌های مختلف برای انتخاب سوئیت‌های مجلل که شامل سوئیت‌های خانوادگی پنج تخته نیز هستند از دیگر امکانات رفاهی این کشتی به شمار می‌آید.

کشتی ام اس کانینگزدام که میزبان حدود ۲۶۵۰ میهمان خواهد بود، در ماه اپریل ۲۰۱۶ ایتالیا را ترک خواهد کرد و در دریای مدیترانه به مسافرت خود ادامه خواهد داد. در نهایت در نوامبر ۲۰۱۶ این کشتی در بندر لادردیل فلوریدا  لنگر خواهد انداخت.

جستجوگر هفت دریا (Seven Seas Explorer) - از شرکت Regent

کشتی تفریحی

این کشتی مجلل به‌عنوان لوکس‌ترین کشتی ای که تاکنون ساخته شده است، تنها ۷۵۰ مسافر را حمل خواهد کرد.

این مجموعه شامل شش رستوران بسیار لوکس، سوئیت‌های مجلل، تئاتر دو طبقه که نمایش‌های برادوی  در آن اجرا می‌شوند و کلوب آب گرم کانیون رانچ (مکانی مجهز و پیشرفته برای ریلکسیشن و آرامش درونی) است.

کشتی تفریحی

کشتی تفریحی

این کشتی  به جهت سرویس‌های متعددی که  با همان هزینه‌ی اولیه‌ی پرداخت شده، به مسافران ارائه می‌کند، شهرت زیادی پیدا کرده‌ است خدماتی همچون  بلیط سفر، نوشیدنی‌های متنوع، امکانات ساحلی، وای‌فای و بسیاری موارد دیگر.

جستجوگر هفت دریا در جولای ۲۰۱۶ مونت کارلو را به‌سمت ونیز ترک می‌کند و در دسامبر ۲۰۱۶ به میامی خواهد رسید. پس از آن، این شناور تفریحی قبل از حرکت به‌سمت کانال پاناما، بین  میامی و کارائیب نیز سفری خواهد داشت.

هارمونی دریاها (Harmony of the Seas) - از شرکت Royal Caribbean

کشتی تفریحی

کشتی تفریحی هارمونی دریاها از سری اوسیس (کلاسی از کشتی‌های تفریحی بین‌المللی رویال کاریبین، طویل‌ترین کشتی‌های مسافربری جهان است) با طول ۳۶۲ متر به‌زودی تبدیل به طویل‌ترین کشتی مسافرتی جهان خواهد شد.

لیست غذاهای این کشتی بسیار متنوع بوده و شامل بیست رستوران و هفت بخش در مجاورت آن است. از امکانات دیگر آن می‌توان به  سرسره ها و فواره‌های آبی ، حوضچه‌های پرآب، پارک کودکان، دو دیواره برای سنگ نوردی، یک زیپ لاین و یک زمین یخی برای اسکیت اشاره کرد.

کشتی تفریحی

این کشتی همچنین شامل یک باشگاه ورزشی مجهز به سونا و استخر مجلل، مرکز تناسب اندام و محوطه‌های مناسب سن کودکان است.

کشتی هارمونی که میزبان ۵۴۷۹ مسافر خواهد بود، در ماه می ۲۰۱۶ به حرکت درآمده و در بندر لادردیل فلوریدا لنگر خواهد انداخت.

تحسین دریاهااز شرکت Royal Caribbean

کشتی تفریحی

تحسین دریاها سومین محصول از سری کوانتوم کشتی‌های رویال کارائیب برای مسافرت در پهنه دریاها خواهد بود.

این کشتی دارای کابین‌هایی  است که داخل آن‌ها به‌شکل خلاقانه‌ای مجهز به بالکن‌های مجازی است. در این کابین‌ها از صفحه‌ نمایش‌های مسطح با کیفیت بالا استفاده خواهد شد که منظره واقعی یک بالکن را نمایش می‌دهند. در خارج از کابین‌ها دوربین‌هایی نصب شده‌اند که تصویر و صدای بیرون را برای مسافران داخل کابین نمایش می‌دهند، به‌نحوی که تجربه یک بالکن واقعی را تداعی می‌کند. همچنین ۲۰۹۰ اتاق توسط این کشتی ارائه می گردد و میزبان حدود ۴۱۸۰ مسافر خواهد بود.

کشتی تفریحی

سرگرمی‌های هیجان انگیزی برای کودکان در این کشتی در نظر گرفته شده است  از قبیل موج‌سواری شبیه سازی شده، دیواره صخره نوردی، سالن اسکیت و شبیه‌ساز چتربازی ریپکورد(RipCord) توسط آی فلای(iFLY).

از دیگر امکانات این کشتی کپسول‌های شیشه‌ای است که میهمانان را تا ارتفاع ۹۲متری از سطح اقیانوس بالا خواهد برد.

کشتی تفریحی

کشتی تحسین دریاها در ماه اپریل ۲۰۱۶ حرکت کرده  و در بندر تیانجین چین و سیدنی استرالیا توقف خواهد داشت.

سیبورن اینکور (Seabourn Encore)

کشتی تفریحی

این کشتی تفریحی ۱۲ طبقه‌ای، ظرفیت تنها ۶۰۰ مسافر را داشته و ۳۰۰ سوئیت لوکس با بالکن‌های مخصوص هر اتاق خواهد‌داشت. از توانایی های خاص این کشتی پهلو گرفتن در نقاط خاصی از بنادر است که کشتی‌های بزرگ نمی توانند نزدیک آن‌ها شوند. غذاهای بسیار لذیذ و نوشیدنی‌های رایگان در سراسر کشتی فراهم خواهد بود. سالن بزرگ آن فضایی  خیره‌کننده برای میهمانان سخنران کشتی، جلساتی که در زمینه اتفاقات مهم انجام می‌شود و همچنین شوی پخت و پز، نمایش کمدی و اجرای موسیقی کلاسیک و... خواهد بود. شبها نیز رقص و آواز در سن مرکزی برگزار می‌شود.

کشتی تفریحی

کشتی تفریحی

سیبورن اینکورن سفر خود را در ماه دسامبر۲۰۱۶ شروع کرده و از اروپا، خاورمیانه و آسیا عبور خواهد کرد.

دریای وایکینگ (Viking Sea)

کشتی تفریحی

بار دیگر تنها سرویس‌دهنده  گشت‌وگذار رودخانه‌ای - وایکینگ-  با خط جدید کشتی‌های دریایی لوکس و مجلل خود مسافرت‌های دریایی را آغاز خواهد کرد. در سال ۲۰۱۶، کشتی Viking Sea به کشتی‌های Viking Star ملحق خواهد شد.

این کشتی هم مجلل و لوکس بوده و هم راحت و دنج است. هر سوئیت این کشتی مجهز به یک تخت بسیار بزرگ، یک  بالکن جادار، یک بار کوچک که هرروز پر می‌شود، دوربین‌های دوچشمی و روپوش‌های بلند و دمپایی است. ضمنا خدمات خشکشویی رایگان نیز ارائه می‌شود. تالار اصلی با اجراهای زنده‌ای که خواهد داشت، شما را تا عمق فرهنگ مقصدتان می برد. دو سالن برای نمایش فیلم در نظر گرفته شده است و فیلم‌هایی که به‌تازگی اکران شده‌اند، همچنین آثار کلاسیکی بر مبنای مقصد پیش رو به نمایش گذاشته می‌شوند. فضای منحصربه‌فردی هم برای صرف چای عصرانه  در نظر گرفته شده که به‌شکل باغی است از گیاهان همیشه بهاری با نام باغ زمستانی(Wintergarden).

کشتی تفریحی

کشتی تفریحی

Viking Sea در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ از استانبول مسافرت خود را آغاز کرده و به‌طور مداوم دور اروپا گردش خواهد کرد.

آیداپریما (AIDAprima)

کشتی تفریحی

اولین کشتی است که برای بازار آلمان در طول یک سال خدمات ارائه می‌دهد. آیداپریما ۱۶۴۳  کابین دارد که نیمی از آن‌ها بالکن‌های خصوصی دارند و زمانی که مسافرت دریایی خود را در آوریل ۲۰۱۶ شروع کند، تبدیل به عظیم ترین کشتی تفریحی در خط کشتیرانی آیدا خواهد شد.

بخش‌های هیجان انگیزی در این کشتی وجود دارند که شامل یکی از بزرگترین سرسره‌های  آبی در دریا، صخره نوردی، یک کلوب ساحلی به سبک هاوایی زیر گنبدی شفاف و بازشونده است.

کشتی تفریحی

کشتی تفریحی

در این کشتی همه چیز حالتی عادی دارد و نیازی به پوشیدن لباس‌های رسمی و رزرو صندلی در رستوران نیست. سیزده رستوران در آن وجود دارد که شامل کافه‌ها، رستوران‌های مخصوص استیک و غذاهای ایتالیایی است. از دیگر امکانات آن تئاترسه طبقه‌ی فوق‌العاده‌ای است که یک صحنه گرد مجهز به تکنولوژی LED و یک کره متحرک و معلق با افکت‌های نوری خاص دارد. همچنین زمین‌های بازی کودکان برای چهار گروه سنی مختلف به مسافران ارائه خدمات می‌کنند. 

کشتی تفریحی آیدا پریما در هامبورگ آلمان توقف خواهد داشت و سفر به اروپای غربی نیز جزو برنامه‌های این کشتی است.

منبع: CNN

مطالب مرتبط:

دیدگاه