تماشا کنید: منظره دید خلبان در هنگام فرود هواپیما

سعیده خلیلی‌صفا | یکشنبه, ۹ اسفند ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

فرود یکی از مراحل مهم پرواز به شمار می‌رود و اکثر مسافران در طی لحظه‌های فرود هواپیما در این فکر به سر می‌برند که هواپیما بدون مشکل و سالم  بر روی زمین بنشیند. ولی تنها موردی که به جز خلبان کمتر کسی  به آن توجه می‌کند منظره شگفت‌انگیز و جالب بیرون از داخل کاکپیت در حالت کاهش ارتفاع و فرود هواپیما است. 

 فرود امن و پایان بی‌خطر پرواز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های همه‌ی مسافران به شمار می‌رود و باعث می‌شود تا نسبت به سایر موارد هیجان‌انگیز پرواز نظیر منظره زیبا و شگفت‌انگیز خارج از کابین توجهی نداشته باشند و خلبان تنها شاهد این منظره بی‌نظیر از داخل کابین خود است. در ادامه با کجارو همراه شوید تا ویدئویی کوتاه ولی جالب از منظره لحظه فرود هواپیما را تماشا کنید. 

گفتنی است این ویدئو در مرحله فرود پروازی تجاری در فرودگاه Heathrow شهر لندن  از داخل کابین خلبان توسط خلبان پرواز، با بیست سال سابقه پروازی، با گوشی آیفون تهیه شده است که در آن می‌توان منظره حیرت‌انگیز زمین را از فراز آسمان تماشا کرد. البته تماشای این منظره در حین پرواز با هواپیمای بوئینگ 737  واضح‌تر است، ولی انجام آن برای افردای که دچار ترس از پرواز هستند، توصیه نمی‌شود! خلبان پرواز در مورد تهیه این ویدئو چنین اظهار کرد که اگرچه فرودگاه Heathrow بسیار شلوغ است ولی هیچ‌گونه کوه یا خطری در اطراف آن وجود ندارد، و برای تهیه این ویدئو کلیه تدابیر در نظر گرفته شده بود. وی در ادامه افزود:

پرواز یک پدیده کاملا شگفت‌انگیز است و در حین پرواز می‌توان کل جهان را در زیر پای خود احساس کرد. از اینرو، خلبان‌ها انسان‌های خوشبختی هستندکه می‌توانند این زیبایی را به واسطه شغل خودمشاهده کنند.

منبع: travelandleisure

مطالب مرتبط:

دیدگاه