خوش شانس ترین مسافر جهان یک خانم چینی است

محمد میرافشاری | شنبه, ۸ اسفند ۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

پیدا کردن بلیت در ایام تعطیلات کار سختی است، به ویژه که این تعطیلات، تعطیلات سال نو باشد؛ آن‌ هم سال نو در کشور چین که صدها میلیون نفر قصد دارند برای بازدید از اقوام خود به مسافرت بروند، اما یک فرد خوش‌شانس در چین وجود داشت که بلیت هواپیمای او باعث حسادت خیلی‌ها شد. با این مقاله کجارو همراه شوید تا با خوش‌شانس‌ترین مسافر هواپیمایی جهان آشنا شوید.

  با خانم «ژانگ» (Zhang) که در حال پرواز از شهر «ووهان» (Wuhan) به سمت خانه‌اش در «گوانگژو» (Guangzhou) بود، مثل یک ستاره راک رفتار شد.

فضای راه رفتن فراوان، خدمات ویژه و عدم وجود کودکان یا همسفران پر سر و صدا چیزهایی بود که یک مسافر خوش‌شانس چینی که برای تعطیلات سال نو (چینی) به شهرش «گوانگژو» باز می‌گشت، تجربه کرد.

تأخیرها باعث شدند تمام مسافران دیگر پروازشان را با پروازی که زودتر حرکت می‌کرد، تعویض کنند و خانم ژانگ را برای لذت بردن از سفری مانند سفرهای ستاره‌های راک، تنها بگذارند.همچنین استفاده او از هواپیما به جای قطار از تأخیر بسیار طولانی که ۱۰۰ هزار نفر را در ایستگاه گوانگژو گرفتار کرده بود، جلوگیری کرد.

کولاکی که باعث ایجاد هرج‌ومرج در ایستگاه قطار شده بود، در پروازهای استان «ووهان مرکزی» هم تأخیر ایجاد کرد. پرواز خانم ژانگ به شماره «CZ2833» به مقصد «گوانگژو» یکی از این پروازها بود.

بیشتر مسافران پیشنهاد یک پرواز زودتر را قبول کردند اما خانم ژانگ این پیشنهاد را نپذیرفت و هواپیما با تنها یک مسافر که خانم ژانگ بود، پرواز کرد.

صندلی های خالی هواپیما

خانم ژانگ این تجربه شاد را با گذاشتن یک پست در وب‌سایت پرطرفدار چینی «ویبو» (Weibo) ثبت کرد

خانم ژانگ به بی.بی.سی گفت: «خیلی خوشحال بودم. تجربه جدید و نادری بود. احساس کردم یک ستاره راک هستم». او همچنین اشاره کرد که تمام اعضای خانواده‌اش هم در حال بازگشت به خانه برای تعطیلات سال نو بودند. علاوه بر این وی خدمات و توجه ویژه از سوی خدمه پرواز و خلبان را دریافت کرد.

سفر خانم ژانگ

خوش‌شانس‌ترین مسافر سال نو

 پست او در وب‌سایت «ویبو» صدها «لایک» خورد و بارها به اشتراک گذاشته شد؛ همچنین «نظرات» بسیاری از سوی چینی‌ها دریافت کرد.

یکی از اعضای «ویبو» با اشاره به کوچ سالانه صدها میلیون نفر برای بازگشت به خانه در زمان سال نو، زیر این پست نوشت: «عجب پروازی! واقعاً باید خوش‌شانس باشید که چنین میهمان‌نوازی ویژه‌ای در زمان اوج هرج‌ومرج سفر را تجربه کنید».

شخص دیگری گفت: «خواهرم، تو به طور قطع خوش‌شانس‌ترین مسافر جهان هستی، قدرش را بدان».

ایستگاه قطار چین

 اگر خانم ژانگ با قطار به گوانگژو سفر کرده بود، با این صحنه مواجه می‌شد.

  ولی سایر کاربران، پرواز چارتر هواپیما با تنها یک مسافر را «اسراف بیش از حد» می‌دانستند. یکی از کاربران پینی چینی‌ها می‌گوید: «وقتی در هنگام سال نو چینی هزاران نفر برای رسیدن به خانه‌شان تحت‌فشار هستند، آیا این کار اسراف نیست»؟

عضو دیگری احساس می‌کرد هواپیما باید منتظر می‌ماند و با مسافران بیشتری پرواز می‌کرد. همچنین به نظر او این پرواز مصداق بارز هدر دادن سوخت بود.

اما هزینه این بلیت طلایی چقدر بود؟ یکی از کارمندان شرکت، ارزش آن را حدود ۱۲۰۰ یوان یعنی معادل ۱۲۶ یورو (۳۵۲۸۰۰ تومان) تخمین می‌زند. خانم ژانگ می‌گوید: «چون شرکتی که در آن کار می‌کنم پول بلیت را داده است، قیمت دقیق آن را نمی‌دانم.»

منبع:BBC

مطالب مرتبط:

دیدگاه