یزد و میبد دو شهر کاندیدای جهانی شدن در حوزه صنایع دستی

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
یزد و میبد دو شهر کاندیدای جهانی شدن در حوزه صنایع دستی

معاون صنایع دستی کشور بعد از حضور در مراسم هفتم مرحوم غضنفر ملک ثابت، هنرمند دارایی بافی یزد، از زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های شهر یزد و میبد برای ثبت جهانی در سال آینده بازدید کرد.

 بهمن نامورمطلق درسفر به شهرهای میبد و یزد از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این دو شهر برای کاندیداتوری در برنامه ثبت شهر جهانی صنایع دستی امسال بازدید کرد و با برگزاری جلسات ویژه با مسئولان محلی، شرایط و الزامات موفقیت ثبت این پرونده‌ها را تبیین و بررسی کرد.

ثبت شهرهای مختلف ایران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در رشته‌های مختلف، از جمله برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است که امسال با ثبت ۲ شهر اصفهان و تبریز به صورت جدی آغاز شد و این برنامه در سال ۲۰۱۶ نیز با کاندیداتوری شهرهایی مانند یزد ادامه خواهد داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور عصر روز چهارشنبه، ۵ بهمن ماه، برای حضور در مراسم هفتم مرحوم «غضنفر ملک ثابت»، هنرمند برجسته دارایی بافی یزد به این استان سفر کرد.

نامورمطلق در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت این پیشکسوت هنر دارایی بافی، فقدان وی را ضایعه‌ای دردناک برای عرصه فرهنگ و هنر ایران به خصوص صنایع دستی برشمرد.

این هنرمند روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه بر اثر عارضه ریوی و در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مرتبط:

دیدگاه