جنگلی شناور در رتردام هلند راه‌اندازی می‌شود

فرشته کمال منش
فرشته کمال منش پنجشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
جنگلی شناور در رتردام هلند راه‌اندازی می‌شود

علاوه بر مناظر طبیعی بی‌نظیری که در سراسر دنیا وجود دارد، بشر نیز دست به پدیدآوردن شگفتی‌های طبیعی بسیاری زده است. اگر علاقه‌مند به مناظر طبیعی ساخته دست بشر هستید، با این مقاله کجارو همراه باشید تا شما را با یکی از این مناظر آشنا کنیم.

در ۱۶ مارس ۲۰۱۶ جنگل شناوری دارای ۲۰ درخت در رتردام هلند راه‌اندازی می‌شود که برگرفته از اثر هنری خورخه باکر (Jorge Bakker) با نام «جستجوی عادتواره» (In Search of Habitus) است. مجموعه هنری محلی Mothership حامی این پروژه خلاقانه است. بعد از انجام آزمایشی موفقیت‌آمیز در سال ۲۰۱۴، گروه به نتیجه رسید که آماده‌ی انجام پروژه است.

جنگل Bobbing اکثرا از موادپیش ساخته، اجرا و درختان توسط خانه انبار اهدا خواهد شد. هر گاه بخشی از شهر تغییر کند یا از نو ساخته شود، درختان حرکت داده خواهند شد. در گذشته این درختان قطع می‌شدند اما امروزه دپارتمان امور عمرانی شهر آنها را در انبار ذخیره می‌کند. ۲۰ بویه (شناور) به عنوان پایه‌ی درختان، توسط Rijkswaterstaa از دریای شمال تهیه می‌شوند.

امسال ۲۰ درخت شناور در رتردام نصب خواهند شد:

جنگل شناور

این پروژه برگرفته از اثر هنری خورخه باکر (Jorge Bakker) با نام «جستجوی عادتواره» (In Search of Habitus) است

پروژه جنگل شناور

پروژه آزمایشی در سال ۲۰۱۴ موفق بود

جنگل شناور رتردام

جنگل Bobbing اکثرا از موا  از پیش ساخته اجرا خواهد شد

مواد اولیه جنگل

هر گاه بخشی از شهر تغییر یا از نو ساخته شود، درختان حرکت داده خواهند شد. در گذشته این درختان قطع می‌شدند اما امروزه دپارتمان امور عمرانی شهر  آنها را در انبار ذخیره و نگهداری می‌کند.

منبع: boredpanda

مطالب مرتبط:

دیدگاه