خانه تکانی مجموعه سعدآباد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
خانه تکانی مجموعه سعدآباد

خانه طبیعت گردی ایران به‌همراه کمپین «قلب من برای میراث مان می تپد» فضای سبز مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد را خانه‌ تکانی می‌کنند.

 خانه طبیعت‌ گردی ایران با هدف تجلی مشارکت سرزمینی و اجتماعی اعضای کمپین « قلب من برای میراث‌مان می تپد» در آستانه هفته درختکاری اقدام به پاک سازی فضای سبز و زدودن زباله‌های رودخانه دربند در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد کرده است تا در پی این اقدام علاوه بر انجام مسئولیت سرزمینی فعالین این حوزه، مسئولیت اجتماعی آنان نیز هم‌زمان با روز رای گیری جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از طریق استقرار صندوق رای در این محل محقق شود.

این برنامه در پی اقدام ناآگاه شهروندان مبنی بر رها کردن زباله‌ها در مسیر رودخانه دربند انجام گرفته است که همراه با جریان آب به محوطه مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد رسیده و سبب تهدید فضای سبز این مجموعه و حیات درختان کهنسال و نایاب آن شده است؛ به‌طوری که یکی از مقاصد گردشگری و بخشی از تاریخ معاصر کشور را دچار خدشه و زخمی ناخوشایند کرده است.

شرکت در این برنامه در روز جمعه 7 اسفندماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد رایگان است. ناهار و پذیرایی بخشی از این برنامه خواهد بود و بلیط بازدید از موزه‌های مجموعه به‌عنوان قدردانی به شرکت کنندگان هدیه خواهد شد.

خانه طبیعت گردی ایران به‌عنوان واحد زیر مجموعه کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی جهت هماهنگی‌های لازم میان بخش خصوصی و دولتی در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد دایر است و همکاری با کمپین «قلب من برای میراث‌مان می تپد» نمونه ای از برنامه‌های مشارکتی این بخش به شمار می‌آید.

در برگزاری خانه تکانی مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بخش‌هایی از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته ملی طبیعت گردی، خانه طبیعت گردی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران همکاری خواهند داشت.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه