تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه

اولین نشست کمیته گردشگری پایگاه ابیانه با موضوع ساماندهی گردشگری ابیانه در ایام نوروز، با حضور دهیار ابیانه، مدیر اداره شهرستان، مدیر و کارشناسان پایگاه ملی ابیانه تشکیل شد.

 «احمد نجیبی» مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی ابیانه با تبیین اهداف تشکیل کمیته گردشگری پایگاه ابیانه گفت:

با توجه به اهمیت موضوع گردشگری در ابیانه و اثرگذاری بسیار زیاد آن در حفاظت و توسعۀ پایدار ابیانه، بر آن شدیم با تشکیل کمیته‌ای مشورتی با حضور افراد صاحب نظر از نهادهای اجرایی، موضوعات حوزه گردشگری این روستای تاریخی را به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

نجیبی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و افزایش چشمگیر آمار گردشگران در ابیانه، برنامه محوری در ساماندهی گردشگری ابیانه و تصمیم گیری در این زمینه با حضور مسئولان اجرایی را لازم دانست.

دهیار ابیانه نیز در این جلسه از تشکیل این جلسات همفکری، استقبال کرد و به بیان مشکلات گردشگری ابیانه در ایام عید نوروز پرداخت.

به گفته وی، علی‌رغم ساماندهی ترافیکی و فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی اولیه از سوی دهیاری ابیانه در سال‌های گذشته، این روستا در ایام نوروز با مشکلات ترافیکی زیادی روبه‌رو است.

«محمد عادلی» در زمینه برگزاری نمایشگاه در ایام نوروز اعلام کرد:

سرمایه گذارانی که برای برگزاری نمایشگاه مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کنند.

در این جلسه »حسین یزدانمهر» مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز نیز با برشمردن مشکلات گردشگری ابیانه در سال‌های اخیر خصوصاً در حوزه ترافیک و برنامه‌ریزی بازدید تاکید کرد.

به گفته وی، علاوه بر برنامه‌ریزی برای نوروز باید به فکر آسیب‌شناسی و بهره وری از آن برای سال‌های بعد باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تدوین پیشنهادها پایگاه در قالب طرحی برای ارائه در کارگروه سفر استان به‌منظور بررسی تخصصی در کارگروه یاد شده از مصوبات پایانی این نشست محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه