بریتانیا، داستان شگفت انگیز درختان آرزو

فرزاد ضیایی نژاد | سه شنبه, ۱۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

 مردم در نقاط مختلف جهان برای رسیدن به آرزوهایشان کارهای عجیب ولی از روی باور قلبی انجام می‌دهند مانند نیت کردن و انداختن آینه کوچکی در آب یا بستن تکه پارچه‌ای بر درختی. با کجارو همراه باشید و از داستان  حیرت انگیز درخت آرزو مطلع شوید.

 درخت آرزو سکه

بیشتر مردم به امید به حقیقت پیوستن معجزه‌ای، سکه‌ای در حوضچه‌ای پرتاب کرده یا در چاه آرزو انداخته‌اند. در دهکده توریستی پورتمیریون در جوییند شمال ویلز، پرسنل متوجه درختانی عجیب، پوشیده از سکه شدند. کارکنان، با بررسی درختان و آگاهی از منشاء آنها اطلاعاتی راجع به سنت‌ها و خرافات مربوط به درختان آرزو بدست‌آوردند.

سکه درخت آرزو انگلیس

کشف آن‌ها ابتدا با یک تنه درخت پوشیده از سکه بود که بعد کارمندان در مدت کوتاهی متوجه بیش از هفت مورد دیگر در نزدیکی آن قطع درخت شدند و شروع به بررسی کردند، در نهایت متوجه شدند که مردم شهرها و گردشگران، پیرو سنت چند صدساله‌ای از درختان به عنوان درختان آرزو استفاده می‌کردند.

انگلیس درخت آرزو

طبق تفکرات اوایل قرن ۱۸، فرد برای رهایی از بیماری می‌توانست سکه‌ای در درخت آرزو فرو ‌کند تا درخت بیماری را به خود بگیرد. همچنین اگر شخصی سکه را از درخت بیرون می‌آورد، بیمار می‌شد. بعضی دیگر هم فکر می‌کردند وقتی سکه از پوسته درختان بگذرد و به بدنه فرو برده شود، آرزویشان برآورده خواهد‌شد.

انگلیس سکه درخت آرزو

درخت آرزو سکه

در پورتمیریون، سکه‌ها در درختان راج و ممرز پیدا شدند، که هر دو نوع درخت محکم ‌بوده و سکه به سختی داخل آن‌ها فرو می‌رود. درخت‌های آرزو که مردم با فرو کردن سکه در تنه ی آنها آرزو می کنند، در بخش‌هایی از انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی پرطرفدار شده‌اند. مدل امروزی آن آویز کردن جواهر بدلی، پارچه‌های رنگی، دلواپسی‌ها و آرزوهای نوشته شده  از شاخه‌های درختان است. تصور کلی درخت آرزو در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد.

درخت آرزو

درخت آرزو

درخت آرزو

منبع: all-that-is-interesting

مطالب مرتبط:

دیدگاه