بهترین رستوران‌های محله بی اوغلو در استانبول

زهره ملکی | سه شنبه, ۱۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

استانبول شهری شگفت‌انگیز و زیبا و مقصدی به‌یادماندنی برای گردشگران است. منطقه‌ی بی اوغلو در استانبول میزبان گردشگران بسیاری است. با کجارو همراه باشید تا با بهترین رستوران‌های این منطقه آشنا شویم.

درست بالای منطقه‌ی گالاتا، منطقه‌ای را کشف خواهید کرد که در میان مردم با عنوان شهر جدید استانبول معروف است. منطقه‌ی بی‌اوغلو منطقه‌ای پرجنب‌وجوش است که بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی در آن قرار دارد. افراد محلی و توریست‌هایی که در جستجوی کافه‌ها و رستوران‌هایی با سبک هنری و غیر متعارف هستند به این منطقه روی می‌آورند. همچنین بی‌اوغلو مرکزی است که رستوران‌های درجه یک، بوتیک‌ها و هتل‌های شیک و مدرن و اجرای زنده‌ی موسیقی در آن به‌وفور دیده می‌شود. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است با بهترین رستوران‌های بی‌اوغلو آشنا شوید. در این مطلب گلچینی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های منطقه‌ی بی‌اوغلو به شما ارائه می‌شود.

رستوران مزه بای لمون تری (Meze by Lemon Tree)

مِزه بای لمون تری

سفر به ترکیه به‌طور قطع بدون خوردن غذاهای محلی کامل نمی‌شود. برای اینکه طعم و مزه‌ی غذاهای اصیل ترکیه‌ای را امتحان کنید، به‌سمت رستوران مِزه بای لمون تری پیش بروید. این رستوران دنج و آرامش‌بخش رو‌به‌روی هتل Pera Palace واقع شده است. سرآشپز این رستوران، گنجای یوچوک، لذیذترین و دلچسب‌ترین غذاهای ترکیه را طبخ و سرو می‌کند. اطراف این رستوران را ساختمان‌هایی با معماری کهن احاطه کرده‌اند با این وجود پنجره‌های رنگی سر در این رستوران، ظاهری بسیار زیبا و خوش‌آیند را به رستوران مذکور بخشیده است. این رستوران یکی از رستوران‌های اصیل ترکیه‌ای است که نمی‌توانید از غذا خوردن در آن به‌سادگی چشم‌پوشی کنید. شاید دوست داشته باشید که به‌جای سفارش دادن غذای اصلی، فقط پیش‌غذاها و دسرهای وسوسه‌ انگیز استانبول را امتحان کنید، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که پیش غذا‌های منحصربه‌فرد این رستوران را حتما بچشید.

محدوده‌ی قیمت: متوسط

ساعت کار:هر روز از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهرالی ۱۱ شب

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: سرو کباب دنده همراه با لبوی قرمز و شیرین

رستوران آنتیوچیا (Antiochia)

رستوران آنتیوچیا در محله‌ی Asmalimescit در بی اوغلو واقع شده است که غذاهایی منحصربه‌فرد و متمایز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. غذای ویژه‌ی این رستوران، غذایی عربی است که بیشتر در جنوب شرق استان هاتای که هم مرز با سوریه است، طبخ می‌شود. صاحب این رستوران هم به طعم و مزه‌ی غذاها و هم به‌ظاهر و شیک بودن رستوران خود توجه داشته است. از پیشخدمت‌های شیک و امروزی رستوران گرفته تا آرم و نشان رستوران همگی نشان‌دهنده‌ی بلندپروازی‌های صاحب رستوران است که خواست و آرزوی او این بوده که غذاها و خدمات فوق‌العاده‌ای را به مشتریان خود ارائه کند. در منوی این رستوران ده نوع پیش غذا و چندین نوع کباب وجود دارد ولی با وجود این منوی مختصر، همه غذاها از طعم و کیفیتی عالی برخوردار هستند که همراه با چیپس لواش (lavash chips) سرو می‌شوند.

محدوده ی قیمت: متوسط

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب جز روزهای یکشنبه

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران : سرو یک نوع سالاد به نام Kekik salatasi که از آویشن تازه، روغن زیتون و زیتون سبز تهیه می‌شود.

رستوران دای پرا (Dai Pera)

رستوران دای پرا

درست در مرکز منطقه‌ی بی اوغلو رستوران دای پرا، همچون قلب تپنده‌ی این منطقه است. به خاطر استفاده از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه که از مناطق مختلف ترکیه تهیه می‌شوند، این کافه رستوران بهترین غذاها را طبخ و سرو می‌کند که بیشتر مشتریان را به یاد غذاهای خانگی می‌اندازد. سرآشپز این رستوران آرزو گوردامار عاشق این است که با مواد اولیه‌ی متفاوت، مزه‌های جدیدی را ایجاد کند. منوی رستوران او شامل غذاهایی است که ابداع خود او هستند مانند کدو سبز با ماست چکیده همراه با پودر بادام که بسیار پرطرفدار نیز هست. علاوه براین غذاهای سنتی استانبولی مانند موساکا در این رستوران سرو می‌شود. موساکا یک نوع غذا شبیه نان شیرینی سه گوش است که درون آن با گوشت چرخ کرده پر شده است. این رستوران دنج و آرام، با پوسترها و آثار هنری که روی دیوار نصب شده‌اند، حال و هوای هنری دارد. با میز و صندلی‌های ساده و چوبی درون سالن به‌همراه موسیقی که پخش می‌شود، جذابیت و زیبایی این کافه رستوران دو چندان می‌شود.

محدوده‌ی قیمت: متوسط

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از نیمه شب

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران : استیک‌های کاراملی دای پرا

رستوران هالامانتی (Hala Manti)

رستوران هالا مانتی

دقیقا سه بلوک آن‌طرف‌تر از خیابان‌های شلوغ و توریستی بی اوغلو، می‌توان این رستوران کوچک را پیدا کرد. همان طور که از اسم این رستوران نیز مشخص است، به خاطر طبخ و سرو غذاهای اصیل ترکیه‌ای از جمله غذای سنتی مانتی مشهور است. مانتی از غذاهای اصیل کشور ترکیه است که شبیه خوراک راویولی تهیه می‌شود. در تهیه‌ی غذای مانتی، درون تکه‌های خمیر ورقه شده، گوشت چرخ کرده و ادویه جات و سایر مواد قرار داده می‌شود. سپس بقچه شده و به‌شکل پاستاهای فرمی در می‌آید و بعد مانند پاستا پخته شده و با سس مخصوص سرو می‌شود. اما نوبت به دکوراسیون داخلی رستوران می‌رسد، دکوراسیون این رستوران به سبک آناتولی و سنتی است که بسیار ساده و بی‌تکلف است و محیطی دنج و راحت را برای مشتریان فراهم می‌کند. از غذاهای سنتی دیگری که در این رستوران سرو می‌شود، هینگل را می‌توان نام برد که مانند غذای مانتی، درون خمیر ورقه شده، سیب‌زمینی پوره شده و ادویه‌جات قرار داده می‌شود سپس خمیر به‌شکل مثلث بقچه شده و طبخ می‌شود.علاوه بر این غذاها، غذای سنتی گوزلمه یکی دیگر از غذاهای لذیذ این رستوران است که برای تهیه آن، خمیر به‌شکل خیلی نازک باز شده و داخل آن با موادی مانند پنیر و اسفناج پر می‌شود، سپس بقچه شده و در تابه و با کمی روغن سرخ می‌شود.

محدوده‌ی قیمت: متوسط

ساعت کار: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از نیمه شب

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: پنکیک ترکی

رستوران زنجفیل (Zencefil)

رستوران زنجبیل

به‌طور کلی غذاهای سنتی ترکیه با گوشت تهیه می‌شوند اما این کافه رستوران کوچک که در مرکز بی اوغلو واقع شده است، بیشتر غذاهای گیاهی طبخ می‌کند و برای گیاه‌خواران رستوران مناسبی است زیرا می‌توانند لذیذترین غذاهای گیاهی را در این رستوران میل کنند. به‌طور حتم، از نظر دکوراسیون، این رستوران، جزء بهترین‌ها است زیرا دکوراسیون داخلی آن بسیار شیک و آرامش بخش طراحی شده است که در حین غذا خوردن فرد می‌تواند از پنجره‌های سالن محوطه سرسبزی را که پیش رویش است، تماشا کند. غذاهای این رستوران صد در صد تازه و با طعم غذاهای خانگی تهیه می‌شوند. در این رستوران، پرس غذاها در دو اندازه‌ی کوچک و بزرگ سرو می‌شوند که می‌توانید مطابق با میل خود غذایی مختصر یا یک ظرف غذای بزرگ و پر و پیمان را سفارش دهید.

محدوده‌ی قیمت: متوسط

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: سرو سوپ نخود

رستوران فیچین (Fıccın)

فیسین

این رستوران در یکی از خیابان‌های فرعی استقلال واقع شده است و بین افرادی که در این محل زندگی می‌کنند، بسیار محبوب و شناخته شده است. البته افراد محلی این رستوران را بیشتر با نام رستوران تجار و مغازه‌داران می‌شناسند. غذاهایی که در منوی این رستوران وجود دارد، در بیشتر رستوران‌های ترکیه سرو می‌شوند اما تفاوتی که غذاهای این رستوران با رستوران‌های دیگر دارد در این است که غذاهای خاص شمال قفقاز در منوی این رستوران وارد شده است. اما از نظر ظاهر رستوران، انتظار نداشته باشید که با یک رستوران لوکس و فانتزی روبه‌رو شوید. در عوض این رستوران کوچک بسیار ساده و دنج و راحت است، جایی است که مشتری‌ها برای صرف یک غذای دلچسب و درست و حسابی به این محل می‌آیند. فراموش نکنید که غذای مخصوص سرآشپز را حتما امتحان کنید که یک نوع نان شیرینی است که درون آن با گوشت چرخ کرده پر شده است.

محدوده ی قیمت: متوسط

ساعت کار: هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب، یکشنبه ها از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: سرو سوپ جوجه قفقازی (تکه‌های مرغ که با ادویه جات و سیر طبخ می‌شود. سپس داخل سوپ صاف شده و سرو می‌شود)

 منبع: theculturetrip

مطالب مرتبط:

دیدگاه