معرفی مسیرهای ناشناخته منطقه یک گردشگری ایران

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
معرفی مسیرهای ناشناخته منطقه یک گردشگری ایران

مسیرها و جاذبه‌های مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده مرکز ایران معرفی شد.

 

 این معرفی با عنوان منطقه یک گردشگری ایران در قالب کتاب "رویای سرزمین پارسی" صورت گرفته که در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به صورت رایگان توزیع می شود.

این مسیرها به منظور توزیع مناسب سفر در استان های همسایه فارس و اصفهان که همواره جزو مقاصد گردشگران به شمار می آید، تعریف و معرفی شده است، همسایه‌هایی که از چشم گردشگران پنهان مانده‌اند و قرار است با ارائه مسیرها و مقاصد آن‌ها، سهمی از گردشگران فارس و اصفهان نیز به دست آورند.

محتویات این کتاب بیشتر تصویری است و نقشه اولیه‌ای را از مسیری که برای تورهای یک تا پنج روزه تعریف کرده، نمایش داده است. اطلاعات پایه‌ای این دفتر راهنما از مقاصد و مسیرهای جدید که برای مجریان تور و عامه مردم کاربرد دارد، نیازمند تکمیل است، چرا که درباره مراکز اقامتی، خدماتی و پذیرایی بین مسیرها، مساجد، پمپ بنزین‌ها و نقشه راه های فرعی جزییات بیشتری منتشر نشده و حتما لازم است پیش از دل سپردن به این مسیرهای جدید، اطلاعات را کامل کرد.

معرفی صنایع دستی، سوغات و گیاهان دارویی هر استان به تفکیک، بخش دیگری از داده‌های دفتر راهنمای منطه یک گردشگری ایران است. همچنین درباره نحوه برخورد با جامعه محلی توصیه هایی به مسافران شده تا از ناهنجاری ها جلوگیری شود و گردشگری در تقابل با باورها و اعتقادات جامعه محلی قرار نگیرد، هرچند لازم است در این بخش به جزییات بیشتری از سلیقه و اعتقادات جامعه محلی هر مقصد پرداخته شود.

کتاب "رویای سرزمین پارسی" که برای نخستین بار منتشر شده به صورت رایگان از غرفه معاونت گردشگری در سالن ۳۸ نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، قابل تهیه است.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فردا به پایان می رسد و ساعت بازدید از آن ۱۰ تا ۱۸ تعیین شده است. این نمایشگاه ضمن عرضه تورهای مسافرتی برای نوروز، کانون برقراری ارتباط با فعالان گردشگری ایرانی و خارجی و البته آشنایی با بخشی از فرهنگ اقوام ایرانی است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه