صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری

معاون گردشگری اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: صادرات سوغات می‌تواند یکی از بخش‌های مهم اقتصاد برمبنای گردشگری باشد.

 

مهران حسنی با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران، بیان کرد:

در غرفه سوغات، تمامی سوغاتی‌های مازندران ازجمله شیرینی‌ها و مرباجات و ترشیجاتی و صنایع‌دستی که خاص استان مازندران است را با بسته‌بندی‌های جدید که علاوه بر معرفی فرهنگ مازندران جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد در معرض نمایش قراردادیم.

حسنی درباره انگیزه و هدف استان مازندران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بیان کرد: مازندران همواره یکی از مکان‌های موردتوجه گردشگران داخلی بوده است اما با توجه به اینکه در چنین نمایشگاه‌هایی حضور تمامی استان‌ها و بخصوص کشورهای خارجی را شاهدیم به دنبال بازاریابی و بازار افزایی هستیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال با ۵۰ متر غرفه و با توجه به تم نمایشگاه که خانه ایرانی بود سعی کردیم سبک و سیاق زندگی مردمان مازندران اعم از بحث بوم گردی، روستایی و شهری را به تصویر بکشیم.

حسنی گفت: علاوه بر نمایش سبک خانه‌های مازندران، تمامی کارکنان غرفه بالباس‌های محلی در غرفه‌ها حضور دارند تا نوع لباس مازنی‌ها نیز به نمایش گذاشته شود و روز پنج‌شنبه نیز بر اساس تقویم نمایشگاه به همراه ۱۵ استان کشور گروه ۱۲ نفری موسیقی فلکلور و آیینی استان مازندران در بخش موسیقی نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در این نمایشگاه برای اولین بار از کتاب دوزبانه میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز رونمایی می‌شود که به دو زبان انگلیسی و فارسی تمامی ظرفیت‌های استان را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه