تعیین نرخ حداقل و حداکثر بلیط هواپیماهای نوروزی

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
تعیین نرخ حداقل و حداکثر بلیط هواپیماهای نوروزی

طبق دستورالعمل جدید سازمان هواپیماییدر ایام نوروز، نرخ بلطی هواپیما حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۳۰ درصد گران‌تر از نرخ روزهای عادی خواهد بود.

 

از این پس نرخ بلیت هواپیما مطابق با زمان خرید بلیت، کیفیت ناوگان، خدمات ارائه شده، زمان‌های پیک خرید و دیگر موارد تعیین می‌شود به همین دلیل ممکن است در یک مسیر چند ایرلاین، قیمت های متفاوتی را اعلام کنند بنابراین مسافران می‌توانند با قیمت‌های دلخواه، بلیت را خریداری کنند.

یکی از موضوعاتی که نگرانی فعالان این بخش و مسافران را به همراه داشت، احتمال تعیین قیمت‌های چندبرابری در نوروز امسال بود، چرا که عید نوروز یک دوره پیک سفر است که به دلیل کمبود ناوگان هوایی در کشور، مسافران برای تهیه بلیت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند اما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بارها تاکید کرده که به ایرلاین‌ها اعلام شده که افزایش نرخ منطقی را برای دوران پیک سفرهای نوروزی داشته باشند.

مطابق با جلساتی که میان سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها گذاشته شده، مقرر شده است که افزایش نرخ بلیت هواپیما بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد که این موضوع هم بستگی به دیگر شرایط مانند روز و ساعت سفرها و کیفیت خدمات دهی در یک ایرلاین متغیر است.

بنابراین نوروز امسال، مسافران با قیمت‌های متفاوتی برای یک مسیر روبرو خواهند شد که قدرت انتخاب بیشتری را به آنها می‌دهد. در واقع مسافران می‌توانند برای بلیت یک ایرلاین کوچک‌تر یا زمان‌های خاص نرخ‌های کمتری را بپردازند و ارزان تر به مسافرت بروند. البته تا زمانی که تقاضا نسبت به عرضه در بخش حمل و نقل هوایی همخوانی نداشته باشد، نمی‌توان به طور کامل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را به نفع مسافران دانست، چرا که کمبود ناوگان، رقابت در میان ایرلاین ها را کمتر می کند، زیرا همیشه مسافر زیادی برای خرید بلیت وجود دارد اما با برنامه هایی که در دولت برای خرید ناوگان وجود دارد، می توان امیدوار بود که در آینده مشکل کمبود ناوگان حل شود.

منبع: هفت صبح

مطالب مرتبط:

دیدگاه