حضور مقامات روسی و یونانی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
حضور مقامات روسی و یونانی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری

 نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بیست و هفتم تا سی‌ام بهمن ماه در فضایی بالغ بر ۳۱ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برگزار می‌شود و در افتتاحیه این مراسم هیاتی از آژانس فدرال گردشگری روسیه و وزیر گردشگری یونان حضور خواهند داشت.

 

علی باقر نعمتی زرگران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری پیرامون این نمایشگاه بین‌المللی که پیش از ظهر روز یکشنبه در سالن اجتماعات معاونت گردشگری برگزار شد، گفت که طراحی نمایشگاه و غرفه‌سازی امسال بر اساس خانه ایرانی انجام می‌شود.

وی گفت:

به دنبال افزایش سالن بودیم اما چون دو رویداد دیگر همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود، تنها توانستیم دو سالن را به این برنامه اختصاص دهیم. بنابراین اگر فضای بیشتری در اختیارمان بود، حتماً از لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چند برابری بودیم. اما همزمان با این نمایشگاه، سه برنامه جانبی و تخصصی و چند رویداد ملی و بین‌المللی نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین گفت که همایش «گردشگری حلال» روز بیست و هشتم بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ در سالن صدف، همایش «گردشگری سلامت» روز سی‌ام و همایش «نقش گردشگری غذایی» در روز بیست و نهم برگزار خواهد شد.

نعمتی تصریح کرد:

در این نمایشگاه از کشورهایی مانند یونان، ترکیه، روسیه، اسپانیا، عراق، تایلند، کره جنوبی، تونس، ایتالیا، مالزی، ویتنام، آذربایجان، امارات، قبرس، اوگاندا و سوریه شرکت خواهند کرد.

 

 

در ادامه این برنامه فرهاد امینیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت:

این نمایشگاه شامل ۳۹ سالن است که ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع آن به غرفه ایرانی‌ها و ۹۰۰ مترمربع آن به غرفه شرکت‌های خارجی اختصاص دارد که به ترتیب با رشدی ۳۰ درصدی و ۱۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز بالغ بر ۴۱۰ شرکت است که ۳۷۰ شرکت آن، ایرانی و ۴۴ شرکت آن خارجی هستند. گروه‌های عمده شرکت‌کننده در این برنامه دفاتر خدمات مسافرتی هستند که امسال در سه سالن مستقر شده‌اند. بخش خصوصی نیز امسال به صورت یک مجموعه یکپارچه در سالنی مجزا و در سالن ۳۷ مستقر خواهد شد.

 

 

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه