بازگشایی جاده‌ی پرپیچ و خم در انگلستان، موسوم به آرنج شیطان

مینا داودی | چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

آرنج شیطان زمانی به عنوان جاذبه‌ی توریستی وحشتناکی شناخته می‌شد، این جاده در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی از مسیر جاده‌ی A93 حذف شد. با کجارو همراه باشید تا با این جاده آشنا شوید.

 آرنج شیطان که شیبی با گرادیان یک در شش دارد، همواره دوچرخه سواران و طبیعت گردان را به سمت خود می‌کشد.

بخشی از جاده در اسکاتلند به قدری ترسناک است که لقب آرنج شیطان را نصیب خود کرده است، این جاده به تازگی برای استفاده‌ی توریست‌های ماجراجو بازگشایی شده است.

آرنج شیطان

این جاده‌ی باریک نزدیک گلنشی (Glenshee) در گذشته بخشی از مرتفع‌ترین جاده‌ی انگلستان، A93 بود و در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی با نوسازی جاده، از آن مسیر حذف شد.

این جاده با داشتن شیبی با گرادیان یک در شش، امروزه نیز باقی مانده است و دوچرخه سواران و طبیعت گردان را به سمت خود می‌کشاند، اما مسئولان با ساخت استراحتگاه و مسیرهای پیاده‌روی در کنار این جاده، سعی در کشاندن بازدیدکنندگان بیشتری به ناحیه دارند.

آرنج شیطان

 

 

مردمی که به تماشای عبور ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ از جاده‌ی آرنج شیطان هستند، سال ۱۹۶۷.

آرنج شیطان

 

در این تصویر قدیمی می‌توانید اتوبوسی را ببینید که در حال عبور از این جاده است، در کنار آن می‌توانید مسافرانی را ببینید که ظاهرا از اتوبوس پیاده شده و مشغول قدم زدن هستند.

آرنج شیطان

جاده‌ی آرنج شیطان با پیچ‌های تند خود، زمانی چالش برانگیزترین جاده‌ی انگلستان بود.

آرنج شیطان

 آرنج شیطان که حدود ۶/۱ کیلومتر با کوه‌های کایرنول پس (Cairnwell Pass) در ارتفاع ۶۷۰ متری فاصله دارد، چالش برانگیزترین جاده‌ی انگلستان و با تابلوهای راهنمایی بود که به راننده‌ها تذکر می‌داد بسیار با احتیاط برانند.

آرنج شیطان

یکی از مشهورترین عکس‌های آرنج شیطان مربوط به سال ۱۹۶۷ است که در آن ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ در این جاده به سمت بالمورال می‌روند و مردم از کنار جاده برای آن‌ها دست تکان می‌دهند.

آرنج شیطان

اکنون، حدود ۵۰ سال بعد، مسئولان پارک ملی کایرنگورمز (Cairngorms) قصد دارد تا این جاده‌ی مشهور را به عنوان بخشی از جاده‌های توریستی معرفی کند.

آرنج شیطان

جاده‌ی A93 مرتبا توسط علاقه‌مندان به ماشین‌های کلاسیک و موتورسیکلت و دوچرخه سواران پیموده می‌شود.

منبع: Dailymail

مطالب مرتبط:

دیدگاه