کشتی گردشگری ایران آماده حرکت

مینا داودی | دوشنبه, ۱۲ بهمن ۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

انتظار می‌رود اولین کشتی گردشگری اسلامی در سال جاری میلادی در مسیر ایران،‌ مسقط‌، صلاله و بمبئی فعالیت خود را آغاز کند.

 

 «عبدالحسین خدری»، رئیس شرکت «خدری جهان دریا» در مصاحبه‌ با سایت گردشگری «توربو نیوز» اعلام کرد، مقدمات راه‌اندازی کشتی گردشگری اسلامی با حمایت سازمان بنادر و کشتیرانی ایران در حال بررسی است.

وی در جریان دومین نمایشگاه ایران در مسقط که از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ ژانویه برگزار شد، در این‌باره اعلام کرد:

هر سفر تفریحی دریایی قرار است بین ۷ تا ۱۰ روز و متناسب با گردشگران ایرانی و عمانی برگزار شود.

«خدری» درباره احتمال راه‌اندازی خط مسافربری دریایی میان ایران و عمان نیز تصریح کرد‌: از ما خواسته شده که چنین کاری را انجام دهیم، اما مساله این است که کشتی‌های عمانی بسیار گران و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند، بنابراین استفاده از آنها برای حمل و نقل مسافر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با اجازه دولت در نمایشگاه مسقط شرکت کرده تا از آن به عنوان سکویی برای تبلیغ گردشگری ایران استفاده کند، گفت: تردیدی نیست که ایران دارای پتانسیل‌های گردشگری فراوانی است و بسیاری از جاذبه‌های ایران هنوز برای گردشگران عمانی ناشناخته است، قصد داریم این مقاصد را از طریق توزیع کتابچه به زبان عربی و انگلیسی به بازدیدکنندگان نمایشگاه مسقط معرفی کنیم. به عنوان مثال بازدید از پرسپولیس برای گردشگران اروپایی بسیار حائز اهمیت است، در حالیکه شاید خیلی برای گردشگران عمانی جذاب نباشد.

«خدری» توضیح داد: برای یک گردشگر عمانی بخش‌های شمالی ایران از قبیل پیست اسکی دیزین جذاب‌تر است. مناطق شمالی ایران در نزدیکی دریای خزر نیز به سبب جنگل‌های انبوه‌، سواحل زیبا و کوه‌های شگفت‌انگیز معروف است.

همچنین «محمد محمدزاده»، مدیر آژانس کشتیرانی راه ابریشم نیز که در این نمایشگاه شرکت کرده معتقد است، مناطق ویژه اسکی برای بسیاری از گردشگران عمانی جذاب خواهد بود و چشمه‌های آب گرم در مناطق شمالی و غربی نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری برای بازدید است‌، به ویژه برای کسانی که در پی آب‌درمانی سنتی هستند.

وی خاطرنشان کرد، ایران ظرفیت گردشگری بسیار زیادی نه تنها در زمینه گردشگری اوقات فراغت، بلکه در حوزه گردشگری پزشکی و مذهبی با توجه به جاذبه‌های گردشگری‌، مکان‌های مذهبی، بیمارستان‌های خوب و کادر پزشکی حرفه‌ای دارد.

با این وجود وی معتقد است به ظرفیت‌های گردشگری ایران تاکنون خیلی پرداخته نشده و باید بیشتر تبلیغ شود.

براساس اعلام سفارت ایران در مسقط‌، شمار گردشگران ایرانی در عمان در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و تعداد روادید صادر شده برای عمانی‌ها برای حضور در ایران نیز با ۳۷ درصد افزایش همراه بوده است.

سایت "توربو نیوز" همچنین درباره حذابیت‌های گردشگری ایران نوشت: ایران به کشور چهار فصل معروف است و در هر زمان از سال افراد می‌توانند از یکی از فصول در مناطق مختلف این کشور لذت ببرند. جدا از مناظر طبیعی فوق‌العاده از سواحل دریای خزر در شمال تا سواحل خلیج فارس در جنوب‌، ایران دارای محوطه‌های منحصر به فرد فرهنگی و ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که حاکی از تاریخ کهن و غنی این کشور است. از جمله این محوطه‌ها می‌توان به پرسپولیس‌، تخت‌سلیمان،‌ بیستون‌، کاخ گلستان‌، پاسارگاد‌، شهر سوخته‌، چغازنبیل‌ و مسجد جامع اصفهان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه