باغ پروانه بانکوک، دنیای رنگارنگ پروانه ها

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
باغ پروانه بانکوک، دنیای رنگارنگ پروانه ها

باغ پروانه‌های بانکوک یکی از زیباترین باغ‌های سرپوشیده‌ی این شهر است که بهتر است در سفر به بانکوک بازدید از آن را از دست ندهید. دیدن پروانه‌های رنگارنگ، طبیعتی زیبا و دوچرخه‌سواری می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با این سرزمین عجایب، با کجارو همراه شوید.

وقتی نام این باغ را می‌شنوید، مجموعه‌ای از بال‌های خشک‌شده زیر شیشه و اطلاعات مربوط به آن‌ها با کلمات لاتین به ذهنتان خطور نکند. در اینجا شما وارد محوطه‌ای بزرگ می‌شوید که باغچه‌هایی با درختان سایه‌دار، گل‌های وحشی و یک آبشار دارد که هوای محوطه را خنک می‌کند. اینجا زیستگاه طبیعی حشرات است.  متاسفانه تعداد کمی از موجودات بالدار زیبا در این محوطه پنهان شده‌اند. پس اگر ساکت و بی‌حرکت باشید، می‌توانید شانس این را بیابید که از زیبایی‌های آن‌ها عکس بگیرید.

باغ پروانه های بانکوک

خبر خوب برای کسانی که از حرک آهسته و قدم زدن بی‌سروصدا خوششان نمی‌آید، این است که می‌توانند به بازار آخر هفته‌ی چاتوچاک (Chatuchak) بروند. دقیقا در نزدیکی این بازار هم ۳ باغ دیگر وجود دارد که می‌توانند به آنجا رفته و از زیبایی‌هایشان لذت ببرند. پس از اینکه از ایستگاه متروی چاتوچاک پیاده شدید، از چاتوچاک عبور کزده و به راست بپیچید، از جلوی بازار عبور کرده و به خیابان «Kampaengphet IV» در سمت چپ بپیچید. بین «باغ‌های ملکه سیرکیت» (Queen Sirikit Gardens) و «باغ‌های روتفای» (Rotfai Gardens) باغ کاملا محصور و آرام پروانه‌ها و حشره‌خانه‌ی بانکوک قرار دارد. 

باغ پروانه های بانکوک

باغ ملکه‌ سیرکیت بین باغ پروانه‌ها و موزه‌ی اکتشافات کودکان  قرار دارد و یک باغ گیاه‌شناسی باشکوه با باغچه‌هایی از گل‌هایی با رنگ روشن و درختان قدیمی سایه‌دار است و تمامی برچسب‌ها به زبان انگلیسی، تایلندی و لاتین نوشته شده‌اند. چمن‌زاری با گل‌های وحشی و چشم‌انداز کاملا تر و تمیز با نیمکت‌های سایبان‌دار، تالاب‌ها و پلکان‌های پرپیچ‌وخم همگی باعث شده‌ است که احساس کنید در سرزمین عجایب آلیس هستید. این بازدی می‌تواند روزی دلربا از دیدن پروانه‌های رنگارنگ، پیک‌نیک یا دوچرخه‌سواری در باغ‌های وسیع و زیبا باشد. دوچرخه‌های قدیمی را می‌توانید با ۳۰ بات (۲۷۰۰ تومان) کرایه کنید. ممکن است بازدید از باغ پروانه‌ها و گشت‌وگذار از آن چند ساعت طول بکشد پس حتما با خود آب آشامیدنی و کلاه به همراه داشته باشید. 

باغ پروانه های بانکوک

در سراسر این باغ باید قدمی بزنید تا بتوانید به قلمروی پروانه‌ها برسید. برخی از زیباترین این پروانه‌ها شامل «Golden Birdwing» «Siam Tree Nymph» و «Giant Silkworm Butterfly» می‌شود. در ورودی باغ اطلاعات آموزنده  وجود دارد که به دنبال آن چرخه‌ی حیات شگفت‌انگیز این حشرات رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد.

باغ پروانه های بانکوک

شما می‌توانید همه روزه (البته به جز روزهای دوشنبه) از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر از باغ پروانه‌های بانکوک بازدید کنید. بهتر است بدانید که ورودیه‌ی آن نیز رایگان است و لازم نیست هزینه‌ای بابت بازدید از این باغ زیبا بپردازید.

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه