به ۶ ایرلاین جدید مجوز فعالیت داده شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
به ۶ ایرلاین جدید مجوز فعالیت داده شد

سازمان هواپیمایی کشوری به ۵ تا ۶ مورد از درخواست‌هایی که در ماه‌های گذشته برای آغاز به کار ایرلاین‌های جدید ارائه شده، مجوز رسمی فعالیت داده است.

«علی عابدزاده» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که با توجه به بهبود نسبی جایگاه صنعت هوایی ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، سرمایه‌گذاران جدیدی در طول ماه‌های گذشته درخواست‌های رسمی را برای تاسیس ایرلاین‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده‌اند.

وی بیان کرد که این سازمان با بررسی دقیق این درخواست‌ها و سنجش شرایط آنها با توجه به دستور العمل‌های موجود، نسبت به آغاز به کار این ایرلاین‌ها تصمیم‌گیری کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود که در ماه‌های گذشته پنج تا شش ایرلاین مجوزهای ابتدایی برای آغاز فعالیت را دریافت کرده‌اند، این شرکت‌ها با دریافت مجوز، اقدامات ابتدایی خود برای تامین سرمایه لازم و خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید به شبکه هوایی کشور را شروع کرده‌اند که نتیجه اقدامات آنها در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

عابدزاده درباره احتمال صدور مجوز جدید، گفت:

پس از مجوزهایی که سازمان هواپیمایی در ماه‌های قبل صادر کرده، شرایط در حال ارزیابی است تا فعالیت این شرکت‌ها آغاز شود، طبق ضوابط و قوانین موجود، سازمان درخواست‌های رسمی را بررسی می‌کند و درصورت فراهم بودن شرایط به سرمایه گذاران اجازه فعالیت در این حوزه داده می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد که طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، چه ایرلاین‌های جدید و چه شرکت‌هایی که از گذشته در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید به کف کفایت سرمایه برسند و شرایط ناوگان خود را نیز با استانداردها هماهنگ کنند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه