هواپیمایی انور ایر، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
هواپیمایی انور ایر، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی انور ایر (Onur Air) یکی از شرکت‌های هوایی ارزان و خصوصی ترکیه است که پروازهای منظمی را به مقصد کشورهای اروپایی و پروازهای بین شهرهای ترکیه انجام می‌دهد.

انور ایر بزرگترین شرکت خصوصی هوایی در ترکیه محسوب می‌شود که به ۸۰ نقطه پروازی در ۲۵ کشور دنیا و ۱۴ نقطه پروازی در داخل ترکیه خدمات ارائه می‌دهد و طبق آمار سالانه ۱.۴ میلیون نفر مسافر را در سال جابه‌جا می‌کند.

تاریخچه

انور ایر

هواپیمایی انور ایر در چهادهم آوریل سال ۱۹۹۲ تأسیس شده و امسال بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. این شرکت نخستین شرکت هوایی در کشور ترکیه است که پس از واگذاری پروازهای داخلی به شرکت‌های ترک در سال ۲۰۰۳ پروازهای خود را بین شهرهای مختلف ترکیه برقرار کرد. همچنین، این شرکت توانست با توجه به تقاضای مسافران مبنی بر پروازهای ارزان قیمت به موفقیت‌های روزافزونی دست پیدا کند.  دفتر مرکزی انور ایر در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در استانبول است و طبق آمار این شرکت توانسته است در طول ۲۵ سال فعالیت خود ۹۰ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.

بار مجاز مسافر در هواپیمایی انور ایر

انور ایر

حداکثر بار مجاز مسافران در پروازهای داخلی این شرکت ۱۵ کیلوگرم و در پروازهای خارجی ۲۰ کیلوگرم است.

مقصدهای هواپیمایی انور ایر

انور ایر

انور ایر به ۱۴ مقصد داخلی در خاک ترکیه و بیش از ۱۲۰ مقصد بین‌المللی در جهان پرواز دارد. هواپیمایی انور ایر علاوه بر شهرهای داخلی ترکیه به ۳۰ مقصد در قاره اروپا و آسیا نیز پرواز مستقیم دارد. در بین شهرهای ایران هم تهران، اصفهان و تبریز مقصد هواپیماهای این شرکت هواپیمایی هستند. 

  • قاره آسیا: ایران (اصفهان، تبریز و تهران)، آذربایجان و عراق
  • قاره اروپا: فرانسه، اتریش، آلمان، نیوزلند، روسیه، ترکیه و اوکراین

ناوگان هواپیمایی انور ایر

مقاصد هواپیمایی انور ایر

 این شرکت اولین پروازهای خود را با اجاره ?????????? ایرباس A320 به مقصد فرودگاه ارجان (Ercan Airport) در قبرس شمالی آغاز کرد و هم‌اکنون ۳۰ فروند هواپیما در ناوگان خود دارد.

نوع هواپیماتعداد (فروند)
ایرباس A320-200۹
ایرباس A321-100۲
ایرباس A321-200۷
ایرباس A330-200۸
ایرباس A330-300۳

حواشی هواپیمایی انور ایر

۱۲ می سال ۲۰۱۲، مجوز دسترسی شرکت هواپیمایی انور به حریم هوایی هلند به‌مدت یک ماه تعلیق شد. علت این تعلیق حوادثی بود که برای هواپیماهای این ایرلاین اتفاق می‌افتاد. پس از این اتفاق، مذاکراتی بین مقامات هلندی و شرکت هواپیمایی انور برای حل این مشکل انجام شد و مقامات هلندی به این شرکت مجوز پرواز در حریم هوایی هلند را دوباره صادر کردند.

حادثه در هواپیمایی انور ایر

 هواپیمایی انور ایر

۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳، یک فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس متعلق به شرکت هواپیمایی انور، هنگام بر خواستن از باند فرودگاه ایلده نتوانست اوج بگیرد و پروازش بی‌نتیجه ماند. این حادثه آسیبی به هیچ یک از مسافران نرساند اما هواپیما متهم به نقض امنیتی شد.

مطالب مرتبط:

منبع tripvc onurair

دیدگاه