ملانیا ترامپ، رونق دهنده گردشگری اسلوونی

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
ملانیا ترامپ، رونق دهنده گردشگری اسلوونی

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده و میلیادر آمریکا است. انتخابات این دوره‌ی آمریکا یکی از جنجال‌برانگیزترین انتخابات این کشور محسوب می‌شود. در این میان، پس از این که دونالد ترامپ آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد، بیوگرافی همسرش نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. او که اهل اسلوونی  و لیوبلیانا است، باعث شده که نام کشورش بر سر زبان‌ها افتاده و صنعت گردشگری آن رونق یابد. با کجارو همراه شوید تا با این اسلوونی و پایتخت آن بیشتر آشنا شوید.

در سال۲۰۱۴، ۲/۴ میلیون گردشگر از اسلوونی بازدید کردند و از قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد طبیعت‌گردی اروپا محسوب می‌شود. 

اسلوونی

زمانی که ملانیا، همسر کنونی ترامپ جوان بود، «لیوبلیانا» پایتخت اسلونوی شهری آرام بود و کمتر گردشگری جذب این شهر می‌شد. در طول دو دهه‌ی گذشته، از زمانی که ملانیا اسلوونی، وطن خود را ترک کرد و با نام «Melania Knauss» به یک مدل تبدیل شد و پس از آن با میلیادر آمریکایی، دونالد ترامپ ازدواج کرد، لیوبلیانا از یک مکانی یکنواخت و خسته‌کننده به شهری پرجنب‌وجوش و زیبا تبدیل شد که رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد که مملو از گردشگران است!

مرکز این شهر آنچنان شلوغ و پرترافیک می‌شود که دیگر خانم ترامپ مانند گذشته نمی‌تواند سوار بر اسکوتر خود شده و به کافه‌ی مورد علاقه‌اش برود و پس از آن به پلی که در مرکز شهر وجود دارد برود که با مجسمه‌های سنگی کوچک زینت داده شده است. او همچنین مرکز شهر را که بازسازی شده است، به سختی تشخیص داد. 

ملانیا ترامپ

قلعه‌ای باشکوه، روی تپه‌ای در کنار رودخانه مشرف به شهر است که شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند. شب‌ها قلعه به رنگ سبز روشن دیده می‌شود که رنگ سنتی شهر است. اگر با قایق در رودخانه گشتی بزنید،در حالی که هنرمندان خیابانی برای بازدیدکنندگان موسیقی می‌نوازند، می‌توانید زیبایی‌های معماری شهر را نیز ببینید.

در مرکز شهر و کرانه‌ی رودخانه، می‌توانید در رستوران‌های روباز غذایی شامی عاشقانه صرف کنید. جمعه‌ها سرآشپز غذاهای بین‌المللی تهیه می‌کند. پس از جدایی اسلوونی از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱، این کشور به یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی اروپا تبدیل شد که هم از زیبایی‌های طبیعی دریای آدریانیک بهره می‌برد و هم رشته‌کوه‌های آلپ سایه‌ی خود را بر سر این کشور گسترده است. اسلوونی غذاها و شیرینی‌های بسیار معروفی هم دارد که به مزاج گردشگران خوش می‌آید مانند «struklji».

اسلوونی

در گذشته برخی اسلوونی را با دیگر کشور کوچک اروپای مرکزی، یعنی اسلواکی اشتباه می‌گرفتند. اما از زمانی که دونالد ترامپ وارد رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شد، همسر او (یا به عبارتی بانوی اول آمریکا) مورد توجه عموم قرار گرفت. در این میان کشور او و جایی که ملانیا در آن بزرگ شد هم بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

«Janez Bosnjak»، یکی از ساکنان لیوبلیانا می‌گوید: 

شما هرطور هم که در مورد ملانیا فکر کنید، او اسلوونی را روی نقشه‌ی جهان آورد.

ملانیا در سال ۱۹۷۰، زمانی که اسلوونی تحت سلطه‌ی یوگسلاوی کمونیست بود، در شهری صنعتی متولد شد و زندگی او بیشتر زمانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که در بیوگرافی رسمی، او را فارغ‌التحصیل دانشگاه بیوبلیانا معرفی کردند. 

«Rok Bogataj»، که ملانیا را از دوران دانشجویی در دانشکده‌ی معماری بیوبلیانا می‌شناسد، می‌گوید که او به طور منظم در کلاس‌ها و سخنرانی‌ها شرکت می‌کرد اما فارغ‌التحصیل نشد. او می‌گوید:

من تصور می‌کردم که او تصمیم جدی برای فارغ‌التحصیلی دارد و در این باره مصمم است اما یک روز او ناپدید شد. ما شنیدیم که او تصمیم گرفته که به یک مدل تبدیل شود و به همین دلیل به میلان رفته است.

برای گردشگران، لیوبلیانا جایی برای سفرهای روزانه و دیگر جاذبه‌ها است. این شهر دوستدار محیط زیست، در سال ۲۰۱۶ پایتخت سبز اروپا شد. لیوبلیانا در مرکز اسلوونی قرار دارد. اسلوونی حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و تقابل مناظر و فرهنگ‌های متعدد را به نمایش گذاشته است. اسلوونی به داشتن کلمه «عشق» (love) در اسم خود (Slovenia) افتخار می‌کند، چون تنها کشوری است که این کلمه در نام آن به کار رفته است. 

با توجه به آمار ورودی جهانی بانک جهانی، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲/۴ میلیون گردشگر از اسلوونی بازدید کردند که این رقم ۳ برابر میزان گردشگران واردشده به اسلوونی در سال ۱۹۹۵ است. یکی از جاذبه‌های لیوبلیانا که در سفر به این کشور باید دید، دریاچه‌ی «Bled» است که در شمال غربی این شهر قرار دارد که آب سبز زمدین آن چشم‌انداز بسیار دیدنی، جذاب و باشکوه ایجاد کرده است که در وسط آن نیز جزیره‌ای کوچک و یک برج کلیسا از میان درختان همیشه سبز سربرآورده‌اند و توسط کوه های آلپ احاطه شده‌اند. 

اسلوونی

در سفر کوتاه ملانیا و دونالد ترامپ به اسلوونی در جولای سال ۲۰۰۲، دو سال قبل از این که آن‌ها با هم ازدواج کنند، در کنار این دریاچه در هتل بزرگ تاپلیس (Toplice) ملانیا ترامپ را به پدر و مادرش معرفی کرد. گفته می‌شود این آخری باری بود که مدل سابق، به زادگاه خود سفر کرده است. 

در نزدیکی دریاچه‌ی «Bled» شهرهای ساحلی «پیران» (Piran) قرار دارند که به دلیل داشتن کاخ‌های رنگارنگ به سبک گوتیک به آن‌ها ونیز اسلوونی گفته می‌شود. «Portoroz» هم یک تفرجگاهی بسیار لوکس به سبک ریوری یرای (بخشی از کرانه‌ی مدیترانه در شمال ایتالیا و جنوب شرقی فرانسه)  فرانسوی است که هتل‌های بسیار لوکسی در امتداد ساحل شنی دارد. 

در سال ۱۹۹۲، ملانیا  ترامپ اصلی‌ترین پیشرفت خود را در حرفه مدلینگ تجربه کرد و در یک مجله اسلوونیایی (در مجله‌ی بانوان «Jana» در بخش مسابقه‌ی نگاه سال) عکس‌هاش منتشر شد. در این رقابت او رتبه‌ی دوم را کسب کرد و باعث شد که یک آژانس بین‌المللی مدلینگ در میلان از او دعوت کند. 

اسلوونی

ویرایشگر مجله‌ی «Jana»، برناردا جکلین، می‌گوید:

ملانیا یکی از دخترانی بود که در این رویداد شرکت کرد. نمی‌توانم بگویم که او عالی و برجسته بود. ملانیا دختری ساکت و درون‌گرا بود. اما چیزی که من از او به یاد دارم، چشمان خطرناک و سبزرنگ شبیه ببرش است.

مطالب مرتبط:

منبع skift

دیدگاه