سافاری آفریقا، بخش دوم: مقاصد برتر

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم یکشنبه، ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
سافاری آفریقا، بخش دوم: مقاصد برتر

سافاری آفرِیقا نوعی بسیار جذاب از گردشگری است که در آن شانس دیدم حیات وحش خاص آفریقا را در دشت‌های آن خواهید داشت. پس از شرح انواع سافاری در بخش اول، با کجارو همراه باشید تا در بخش دوم مقاصد برتر سافاری در قاره‌ی آفریقا را بررسی ‌کنیم.

یکی از سفر‌هایی که هر عاشق طبیعتی باید آن را تجربه کند سافاری آفریقا است. نوعی خاص از گردشگری که در آن می‌توانید غرق در دنیای حیات وحش آفریقای زیبا شوید. در ادامه‌ی مقاله‌ی سافاری آفریقا، با مقاصد برتر این نوع سافاری آشنا می‌شویم.

کجا برویم؟

هر کشور در آفریقا با کشور دیگر متفاوت است. به شما می‌گوییم که امکان ندارد روح و فرهنگ یک کشور را در یک پاراگراف بیان کنیم اما در ادامه مختصری از چند مقصد سافاری محبوب آفریقایی را خواهیم داشت تا بتوانید سفر خود را شروع کنید. بهترین و محبوب‌ترین بخش‌های آفریقا برای سافاری شرق و جنوب شرقی این قاره هستند که به شما امکان گشتن در دشت‌های وسیع و دیدن گله‌های حیوانات شگفت‌آور را می‌دهند.

شرق آفریقا

کنیا

بیشتر حیات وحش متنوع کنیا را می‌توانید در پارک ملی حفاظت شده‌ی ماسای مارا Masai Mara که بخشی از سرنگتی بزرگ است بیابید. جایی که گله‌های بسیار بزرگ حیوانات در مسیر مهاجرت سالانه‌ی خود از دشت های وسیع گذر می‌کنند.

سافاری

اما فراتر از ماسای مارا و سرنگتی تعداد زیادی از پارک‌های با کیفیتی قرار دارند که محو تنوع و وسعت حیات وحش آن خواهید شد از جمله دریاچه‌های قلیایی دره‌ی بزرگ Great Rift Valley و دریاچه‌ی بوگوریا Bogoria، جایی که هزاران فلامینگوی رنگارنگ زندگی می‌کنند. در حالی که کنیا یکی از مقاصد محبوب سافاری است، اما سهم خود را از تروریسم، خشونت و آدم ربایی را در سال‌های گذشته داشته است. مخصوصا در منطقه‌ی لامو Lamu و استان شمال شرقی. قبل از سفر به کنیا یا هر کشور در حال توسعه‌ای حتما با وزارت امور خارجه‌ی کشور خود تماس بگیرید.

تانزانیا

مثل کنیا، تانزانیا نیز بخشی از پارک ملی سرنگتی است (پارک سرنگتی بهترین مکان برای دیدن گله‌های بزرگ حیوانات در آفریقا است).

سافاری

از مقاصد قابل ذکر دیگر در تانزانیا می‌توان به قله کلیمانجارو، پارک دریایی در کنار خلیج و منطقه‌ی حفاضت شده‌ی گورونگورو Ngorongoro نام برد که دهانه‌ی آتشفشانی گورونگورو و تنگه‌ی اولدوپای Oldupai (معروف به گهواره‌ی نوع بشر) در آن قرار دارند. دهانه‌ی آتشفشانی گورونگورو یکی از بزرگترین دهانه‌های آتشفشانی روی کره‌ی زمین است.

سافاری

بیش از ۳۰.۰۰۰ حیوان در این دهانه‌ی سرد شده زندگی می‌کنند. این منطقه بیشترین تراکم شیر در جهان را دارد.

اوگاندا

معروف‌ترین مقاصد سافاری اوگاندا تعداد زیادی از ذخایر زیستی پستانداران کشور است. جنگل‌های غیر قابل نفوذ و متراکم ویندی Bwindi و جزیره‌ی گامبا Ngamba به مسافران فرصت تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای تماشای گوریل‌ها، شامپانزه‌ها و دیگر پستانداران را در محل زدنگی طبیعی آن‌ها می‌دهد.

سافاری

مسافران همچنین می‌توانند کروکدیل، اسب آبی و پرندگان کمیاب را ببینند.

Murchison

البته دیدن غرش آب‌های آبشار‌های مارشیسان Murchison در پارک ملی آبشار‌های مارشیسان روی رود نیل نیز خالی از لطف نیست.

جنوب آفریقا

بوتسوانا Botswana

احتمالا بوتسوانا گران‌ترین مقصد گردشگری سافاری باشد چراکه دولتش برای جذب گردشگری سطح بالا فشار زیادی می‌آورد. این کشور جمعیتی کمتر از اکثر کشور‌های سافاری دارد و یکی از مناطق محبوب برای بسته‌های مجلل سافاری محسوب می‌شود.

سافاری

حیات وحش را در مناطق حفاظت شده‌ی تفریحی مثل پارک ملی چوبه Chobe ببینید که به‌خاطر گله‌های فیلش مشهور است یا منطقه‌ی حفاظت شده‌ی حیات وحش مورمی Moremi که منزلگاه بیشتر اعضای پنج بزرگ (بوفالو، شیر، پلنگ، فیل وکرگدن) است. شما همچنین می‌توانید به دلتای اوکاوانگو Okavango سری زده و در آب‌راه‌های پر پیچ و خمش بوفالو، کروکدیل، گورخر، اسب آبی و بسیاری حیوانات دیگر را ببینید.

نامیبیا

نامیبیا برای بسیاری از مسافران سافاری ناشناخته است. در اینجا توقع پارک‌های تفریحی رده بالا نداشته باشید.

سافاری

اما در نامیبیا می‌توان عجایب طبیعی خارق‌العاده‌ای را یافت. از دره‌ی رود ماهی Fish River Canyon گرفته تا صحرای نامیب. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ گونه از پستانداران را در پارک ملی اتوشا Etosh مشاهده کنید.

سافاری

سافاری

از جمله حیوانات در خط انقراضی مانند کرگدن سیاه. مشاهده‌ی راه رفتن فیل‌های صحرایی و گورخرها در منظره‌ی پارک ملی خلیج اسکلت در نامیب که خشک‌ترین صحرای آفریقا است، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آفریقای جنوبی

این کشور محبوب‌ترین مقصد سافاری در آفریقا است پس می‌توانید انتظار دیدن زیرساخت‌هایی با سازماندهی مناسب را داشته باشد. البته در فصل شلوغ تعداد زیادی نیز مسافر دیگر خواهید دید. مشهورترین منطقه پارک ملی کروگر kruger است.

سافاری

منزلگاه تعداد قابل‌توجهی از حیوانات آفریقایی و البته واقع شده در بزرگترین منطقه‌ی حفاظت شده‌ی دنیا. اگر به‌دنبال سافاری‌های کمتر سفر شده می‌شد، به لژهای تفریحی خصوصی بروید. البته برای این کار باید منتظر پرداخت هزینه‌های بالا باشید. این تفریحات گران‌قیمت می‌تواند بیشتر از ۲ میلیون تومان در هر شب برای شما آب بخورند!

سافاری

سافاری

سافاری

شما کجارویی‌های عزیز کدام مقصد را پسندیدید؟ در بخش سوم با مراحل آمادگی و البته زمان‌بندی سافاری آفریقا آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه