۳۵ فعالیت جذاب در بارسلونا با کمتر از ۴۰ هزار تومان (بخش اول)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
۳۵ فعالیت جذاب در بارسلونا با کمتر از ۴۰ هزار تومان (بخش اول)

بارسلون شهری که آن را بیشتر به‌خاطر تیم محبوبش می‌شناسیم، یکی از بهترین مقاصد توریستی جهان محسوب می‌شود. با کجارو همراه باشید تا با ۳۵ فعالیت جذابی که با کمتر از ۱۰ یورو (حدود ۴۰ هزار تومان) می‌توان انجام داد، آشنا شویم.

با مناظر ساحلی زیبا و حس خوب دراز کشیدن در ساحل، بارسلونا به‌طور اساسی یک رویای به حقیقت پیوسته است. رویایی سرشار از هنر‌های تجسمی، غذای خوشمزه و مردمی زیبا.

ما برای شما ۳۵ فعالیت جذاب که رایگان یا به‌طور رویایی ارزان هستند را برگزیدیم. از شنا در آب‌های مدیترانه گرفته کافه‌های دنج و خاص.

۱. در موزه‌ی Museu d'Historia de Catalunya چرخی بزنید

بارسلون

بارسلونا پایتخت منطقه‌ی کاتالونیا است، منطقه‌ای که پرچم، اقتصاد و فرهنگی جداگانه از اسپانیا دارد. شناخت تاریخ کاتالونیا به شما کمک می‌کند پرچم‌هایی که در سراسر شهر از بالکن‌ها برافراشته‌اند را درک کرده و از گیج شدن شما در زمان گفت‌ و گو با محلی‌ها جلوگیری می‌کند. ورود به موزه در اولین یکشنبه‌ی هرماه رایگان است.

۲. به سراغ گائودی در پارک Güell بروید

بارسلون

آنتونی گائودی سراسر رنگ، تخیل و هوش معماری است. از گائودی به نام افتهار بارسلونا یاد می‌شود. پارک گوئل مکانی ایدئال برای آشنایی با وی است. ورود و گشتن در پارک رایگان است اما می‌توانید برای تور بازدید از خانه‌ی اصلی و موزائیک‌هایش بلیط تهیه کنید.

۳. در Plaça de Catalunya به نظاره‌ی مردم بنشینید

بارسلون

این مکان قلب بارسلونا است. به‌عنوان محل اصلی تجمع‌های شهر، آغاز La Rambla و البته هاب مرکزی سیستم حمل و نقل، Plaça de Catalunya برای شروع کاوش شهر بسیار مناسب است. در حالی که مردم بارسلونا و توریست‌ها را در رفت‌ و آمد نظاره می‌کنید، از فواره‌ها، مجسمه‌ها و فضای باز آن لذت ببرید. این منطقه همچنین آغاز بهشت خرید شهر است چراکه چهار مرکز خرید مهم از اینجا به بیرون منشعب می‌گردند.

۴. در La Rambla گشتی بزنید

بارسلون

از laça de Cataluny این مسیر را تا دریا قدم بزنید. پیاده‌روی فقط حدود ۱.۵ کیلومتر است اما در طول مسیر حسابی حواستان پرت می‌شود: خوراکی‌ها خیابانی، دست‌فروش‌ها، جیب‌برها و توریست‌ها با منوپاد سلفیشان مانع پیش‌روی سریعتان خواهند شد.

۵. در دریای مدیترانه شنا کنید

بارسلون

با تمام هنرمندان مشهور ممکن است به‌راحتی فراموش کنید که بارسلونا ذاتا یک شهر ساحلی است. پس به دریا بزنید. برای رسیدن به شن‌ها مسیر شماره ۴ زرد رنگ را سوار شده تا به ایستگاه بارسلونتا برسید. با دیدن تعداد افرادی که در ایستگاه مترو با دمپایی لای‌پنجه‌ای می‌گردند، غافلگیر خواهید شد.

۶. در موزه‌ی پیکاسو، غرق در فرهنگ شوید

بارسلون

موزه‌ی پیکاسو جاییست که باید حتما به آنجا بروید. در این مکان که در قلب کوچه‌های Ciutat Vella (شهر قدیمی) قرارگرفته، از تمامی زندگی این هنرمند آشنا خواهید شد. با دیدن استعداد پابلوی جوان متحیر شوید. قبل از اینکه او غرق در رسته‌ی بوهمیان شده و هنر مدرن را با روش‌های آبسترکت خود منقلب کند. ورود به موزه از ساعت ۳ تا ۷ عصر هر یکشنبه و کل طول اولین یکشنبه‌ی سال رایگان است.

۷. از Mercado de la Boqueria مقداری غذای دریایی تازه بگیرید

بارسلون

این بازار بزرگ پر است از غرفه‌های فروش میوه‌ی تازه، سبزیجات، زیتون، غذای آماده، غذای گرم و سکته‌ی قلبی که شامل گوشت قرمز ویژه و ماهی‌های براق می‌شود!

حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم به بازار رفته و اجناس و فروشگاه‌هایش را نگاه کنید. تلاش کنید صبح‌ها به این بازار بروید پیش از اینکه از توریست‌ها پر شود.

۸. شهر را از بالای Catedral de Barcelona ببینید

بارسلون

فقط با ۳ یورو آسانسور را سوار شده و به بالای برج کلیسایی بروید که در سال ۱۲۹۸ حسابی سروصدا به پا کرد. برای دیدن منظره‌ای حتی بهتر، تلاش کنید در زمان غروب آفتاب آنجا باشید. خود کلیسای جامع دارای معماری گوتیک در اوج شکوهش است با مناره‌های برجی و سقفی بلند و طاق‌دار.

۹. در کوچه‌های بخش یک‌چهارم گوتیک شهر سیر کنید

بارسلون

Barri Gòtic یت همان یک‌چهارم گوتیک، قلب شهر قدیم و برخی از سازه‌های قرون وسطی‌ایش است. با راه رفتن در خیابان‌های باریک سنگ‌فرش شده حس می‌کنید پا به دنیا و زمان دیگری گذاشته‌اید. مخصوصا با کاخ‌هایی که ناگهان بر سر راهتان سبز می‌شوند و راه‌های دیواردار آجری. این مسیر عالی را با یک قهوه‌ی Satan شروع کنید تا برای اکتشافاتتان سوخت کافی داشته باشید!

۱۰. به یکی از فروشگاه‌های espadrille بروید

بارسلون

هیچ چیزی مثل این کفش‌های کلاسیک اسپانیایی به شما حسی ساحلی نمی‌دهد. زنان، مردان، کودکان و پدر و مادر بزرگ‌های باحال این کفش‌ها را به پا می‌کنند که La Manual Alpargatera از سال ۱۹۴۰ با دست می‌دوزد.

۱۱. در Parc del Laberint d’Horta چرخی بزنید

بارسلون

در میان ماز‌های ساخته شده از سرو‌های طرح‌دار و با تماشای مجسمه‌های پنهان در میان تعداد زیادی پیچ‌وخم، در فانتزی‌های خود غرق شوید. با خودتان یک دوست را همراه ببرید چراکه شاید گم و مجبور شدید تا ابد آنجا زندگی کنید. با کمتر از۳ یورو ماجراجویی بی‌نظیری خواهید داشت. خط L۳ را به‌سمت ایستگاه Mundet سوار شوید، جایی که با مقصد ما چند قدم فاصله دارد.

۱۲. بر فراز رینگ گاوبازی سابق قدمی بزنید

بارسلون

مردی که مرکز Pompidou پاریس را متحول کرد، Las Arenas یا همان مرکز گاوبازی بارسلون را نیز به مرکز چند منظوره‌ی پیشگام تبدیل کرد. با وجود معماری‌ فوق‌العاده‌ی داخل بنا، دلیل اصلی بازدید از اینجا قدم زد روی بامش است: گردشی دایره‌وار که نمای نفس‌گیر ۳۶۰ درجه از شهر می‌دهد. این مکان را برای دل اینستاگرامتان که شده هم از دست ندهید.

۱۳. در Poble-sec حریصانه به جان غذاها بیوفتید

بارسلون

غذابازی در عصر یکشنبه کاری است که تمامی بچه باحال‌ها انجام می‌دهند مخصوصا در Calle Blai که بهشت غذادوستان محسوب می‌شود. در‌حالی که غذا‌های لقمه‌ای خوشمزه‌را که همه حدود ۱ یورو قیمت دارند گاز می‌زنید، در مسیر خیابان‌های مخصوص عابران پیاده قدمی بزنید.

نظر شما عزیزان کجارویی چیست؟ با بخش بعدی همراه ما باشید

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه