کریسمس در پاریس

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کریسمس در پاریس

جشن‌های کریسمس در گوشه و کنار دنیا با مراسم و غذاهای مختلف برپا می‌شود. هر شهر و کشوری آداب و رسوم و سنت‌های خاص خود را دارد.

کریسمس در فرانسه، نوئل نامیده می‌شود. در پاریس هم مثل سایر شهرهای دنیا مراسم کریسمس با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود. چراغانی و تزیین خانه‌ها و کلیساها، درست کردن درختان کریسمس، تهیه کردن غذاها و شیرینی‌های سنتی و مخصوص و برپایی بازارها و نمایشگاه‌های مخصوص کریسمس، جزئی جدایی ناپذیر از جشن کریسمس در پاریس هستند. با ما همراه باشید تا گشتی در پاریس و جشن‌های کریسمس این شهر زیبا بزنیم.

به یاد داشته باشید کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به پاریس یا هرکدام از شهرهای فرانسه را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، ??? ????? و ??? ?????? را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

چرخ و‌ فلک کریسمس

چرخ و‌ فلک کریسمس

این چرخ و‌ فلک‌های فصلی در روزهای جشن کریسمس در مناطق مختلف پاریس قرار می‌گیرند. بزرگ‌ترین آن‌ها در هتل دو وی (Hotel de Ville) و در کنار برج ایفل برپا می‌شود.

تماشای ویترین فروشگاه‌ها

فروشگاه‌هایی چون گالری لافایت، بون مارشه و فروشگاه بهار، برنامه‌ها و دکوراسیون ویژه‌ای برای کریسمس دارند

در این روزها، فروشگاه‌ها و دپارتمان استورهای بزرگ پاریس، برای داشتن بهترین و زیباترین تزیینات ویترین با هم رقابت می‌کنند. خانواده‌ها از سراسر فرانسه برای گشت و‌ گذار در این فروشگاه‌ها و احیانا خرید وسایل مورد نیاز در پاریس جمع می‌شوند.

شور و هیجان خاصی در فروشگاه‌های بزرگ پاریس حکم‌فرما است. فروشگاه‌هایی چون گالری لافایت، بون مارشه و فروشگاه بهار، برنامه‌ها و دکوراسیون ویژه‌ای برای کریسمس دارند.

خرید شکلات

شکلات فرانسوی

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توان در این شب‌ها در پاریس انجام داد، سر زدن به خانه‌ی شکلات (La Maison du Chocolat) و خریدن شکلات‌های زیبا به‌عنوان هدیه‌ی کریسمس است. شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف نعنایی، لیمویی و زنجبیلی در شکل‌ها و طرح‌های متنوع و بسته‌بندی‌های جذاب. خانه‌ی شکلات، هفت فروشگاه در پاریس دارد.

خانه‌ی شکلات، یک شکلات‌سازی معروف در فرانسه است که Robert Linxe آن را تاسیس کرده است.

اسب‌سواری در باغ لوکزامبورگ

در این روزها، خانواده‌ها بچه‌ها را به باغ لوکزامبورگ می‌برند تا سوار اسبچه‌ها (پونی) شوند؛ یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات کریسمس برای بچه‌ها.

درختان کریسمس مدرن

در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Centre Pompidou) نمایشگاه سالانه‌ای برگزار می‌شود که در آن طراحان برتر مد، درخت‌های کریسمس مدرن و زیبایی طراحی می‌کنند که با درخت‌هایی که تاکنون دیده‌اید متفاوت هستند. هزینه‌ی ورودی این نمایشگاه هم به مراکز خیریه‌ی حمایت از کودکان بی‌سرپرست اهدا می‌شود.

شانزلیزه و برج ایفل

شانزلیزه

دو جاذبه‌ی گردشگری دیدنی و جذاب پاریس یعنی خیابان مشهور شانزلیزه و برج ایفل در شب‌های کریسمس زیباتر از همیشه هستند. درختان کریسمس چشمک‌زن در گوشه و کنار خیابان دیده می‌شوند و نورپردازی‌های جذاب برج ایفل، زیباتر از همیشه، چشم هر بیننده را خیره می‌کند.

شیرینی‌های لذیذ فرانسوی

بوش دو نوئل یک نوع دسر سنتی است که ظاهری شبیه به یک کنده‌ی درخت دارد و در ایام کریسمس در کشور فرانسه تهیه می‌شود

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر مراسم جشنی، تهیه‌ی شیرینی است. در پاریس می‌توانید از بهترین قنادی‌های دنیا، بوش دو نوئل (bûche de Noël) بخرید.

بوش دو نوئل یک نوع دسر سنتی است که در ایام کریسمس در کشور فرانسه تهیه می‌شود. شکل ظاهری این کیک شبیه یک کنده‌ی درخت است که با شکلات یا کرم کره پوشیده شده و با پودر قند به‌عنوان نمادی از برف، قارچ‌های درست شده از مرنگ، تمشک تازه و شاخه‌های تزیینی به‌شکل زیبایی تزیین می‌شود.

شیرینی فرانسوی

اسکیت روی یخ

بابا نوئل

اسکیت روی یخ در کنار برج ایفل یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در شب‌ها و روزهای کریسمس است. در کنار بازارهای کریسمس هم معمولا پیست مخصوص برای اسکیت وجود دارد.

بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس بخشی جدانشدنی از مراسم جشن کریسمس در شهرهای سراسر دنیا به‌ویژه اروپا هستند.

بازار Saint Ouen در این روزها حال و هوای دیگری دارد. هر تفریح و فعالیت جذابی که فکر کنید برای همه اعضای خانواده در این بازار وجود دارد. اسکیت روی یخ زیر بارش برف، درخت کریسمس قصه‌گو، نوشیدن شکلات داغ زیر نورهای رنگی درختان کریسمس و هزاران لحظه‌ی شاد و پرهیجان در این بازار منتظر حضور اهالی شهر و گردشگران است.

پاریس

بازار کریسمس در کلیسای نوتردام (Notre Dame)

این بازار بیش از ۵۰ غرفه‌ی فروش لباس، صنایع دستی و هدایا و تزیینات کریسمس دارد. تفریحات و سرگرمی‌های رایگان برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها در این بازار برپا می‌شود. این بازار یک مهمان ویژه هم دارد: بابانوئل.

ساعت کار این بازار دیدنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است. روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، بازار تا ۹ شب فعالیت می‌کند. این بازار در René Viviani قرار دارد؛ پارکی که با رود سن احاطه شده و منظره‌ی زیبایی از کلیسای نوتردام دارد. این پارک به‌دلیل میزبانی پیرترین درخت پاریس، مشهور است؛ یک اقاقیا که در سال ۱۶۰۱ کاشته شده است.

پاریس در زمستان

بازار کریسمس شانزلیزه

این بازار که در مشهورترین خیابان پاریس برپا می‌شود، سالانه میزبان هزاران گردشگر است. غرفه‌های چوبی و جذاب این بازار به فروش محصولاتی از قبیل غذاهای محلی، اسباب‌بازی و تزیینات کریسمس مشغول هستند. این بازار هرروز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا نیمه شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها تا یک بامداد فعالیت می‌کند.

بازار کریسمس مونپارناس (Montparnasse)

این بازار در کنار برج ۲۱۰ متری مونپارناس (Tour Montparnasse) برپا می‌شود. غرفه‌های چوبی و زیبای این بازار، انواع هدایا و تزیینات کریسمس و غذاهای محلی و سنتی می‌فروشند.

پاریس

بازار سنتی آلزاس

در محوطه‌ی پایانه‌ی مشهور Gare de l'Est بازاری برپا می‌شود که در آن می‌توانید غذاهای سنتی آلزاس، شیرینی‌های زنجبیلی و بهترین بیسکوییت‌های کریسمس را خریداری کنید. انواع تزیینات کریسمس هم در این بازار به فروش می‌رسند.

جشن کریسمس در اماکن مذهبی

در کلیساهای بزرگ و مشهور پاریس هم جشن کریسمس برپا می‌شود. کلیسای نوتردام، کلیسای سکره کور (Sacré-Coeur) و... هر سال بازآفرینی صحنه‌ی ولادت حضرت مسیح (ع) نیز برگزار می‌شود.

برج ایفل کریسمس

شام کریسمس

شام کریسمس بهانه‌‌ای خوشمزه برای جمع کردن اعضای خانواده دور یک میز است. غذاهای فرانسوی که نیاز به تعریف ندارند. پاریسی‌ها برای شام کریسمس برنامه‌های ویژه‌ای دارند. البته بسیاری از جوان‌ترها ترجیح می‌دهند شام کریسمس را بیرون از خانه و با دوستان خود در رستوران صرف کنند. رستوران‌ها هم منوهای ویژه‌ای برای کریسمس دارند.

سالمون دودی، مرغ یا بوقلمون شکم‌پر و انواع غذاهای دریایی در میز شام فرانسوی‌ها دیده می‌شود. یکی دیگر از بهترین غذاهای فرانسوی، جگر چرب (Foie gras) است که شیوه‌ی تهیه‌ی بسیار دردناکی دارد! مطمئنا اگر شیوه‌ی تهیه‌ی این غذای گران‌قیمت را بدانید، هرگز برای خوردن آن وسوسه نمی‌شوید.

انواع پنیر هم که جزء جدانشدنی غذاهای فرانسوی هستند. بوش دو نوئل و انواع دسرهای شکلاتی هم به‌عنوان دسر سرو می‌شود.

ایفل

مطالب مرتبط:

دیدگاه