تور مجازی: آبشار ویکتوریا؛ زیمباوه

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
تور مجازی: آبشار ویکتوریا؛ زیمباوه

آبشار ویکتوریا یکی از مهمترین جاذبه‌های آفریقا و از دیدنی‌ترین آبشارهای دنیا است. این آبشار در مسیر رودخانه زامبزی قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. در ادامه مقاله تور مجازی آبشار ویکتوریا، این‌ بار می‌توانید ویدیویی تعاملی از این آبشار دیدنی ببینید. 

پیش از این، در مقاله تور مجازی آبشار ویکتوریا، چندین تصاویر پانوراما از آبشار ویکتوریا را دیدید. اما این‌بار، در این مقاله با یک ویدیو تعاملی آمده‌ایم.  

 در ماه اکتبر سطح آب رودخانه زامبزی بسیار پایین می‌آید؛ به همین دلیل آب آبشار در این فصل به‌شدت کم و دره که آبشار در آن سرازیر می‌شود تقریبا خشک است. در این فصل، می‌شود با پای پیاده تا جزیره لیوینگ‌استون (Livingstone) قدم زد و به استخر شیطان (Devil's Pool) رسید. سال‌ها قبل، وقتی که کاشف آبشار، دیوید لیوینگستون، از فاصله‌ی دور آبشار را می‌بیند، به نظرش تشعشعات خورشید چون آتشی سوزان و مهیب می‌ماند.

وقتی آب از ارتفاع ۱۰۰ متری به پایین سرازیر می‌شود، به هزاران قطره کوچک تقسیم می‌شود و ابرهای غول‌پیکری تشکیل می‌دهند که از چندین کیلومتر دورتر دیده می‌شوند. محلی‌ها این پدیده را «مه‌ای که می‌غرد» (Mosi Oa Tunya) نامیده‌اند.

آبشار ویکتوریا

جزیره لیوینگ‌استون و استخر شیطان از جالب توجه‌ترین جاذبه‌های این ناحیه هستند. جزیره در میان یک رود قرا گرفته است و معمولا اطرافش را آب پوشانده است. در فصول کم آبی، سطح آب به‌شدت پایین می‌آید، به طوری‌که می‌توانید با پای پیاده تا جزیره قدم بزنید. البته، این منطقه خصوصی است؛ بنابراین، تعداد افرادی که اجازه بازدید از این ناحیه را دارند زیاد نیست و برای دیدن از این جزیره حتما باید به‌همراه یک راهنما باشید.

آبشار ویکتوریا

در فصل پرباران، در هر دقیقه چیزی حدود ۵۰۰,۰۰۰ تن آب در مسیر آبشار در گذر است. آبی که از ارتفاع ۱۰۰ متری به دره می‌ریزد چنان صدایی تولید می‌کند که شنیدن صدای همراهتان غیرممکن خواهد بود.

آبشار ویکتوریا

 اما، جذاب‌ترین دیدنی اینجا استخر شیطان است. در نزدیکی لبه آبشار، دره‌ای عمیق و باریک وجود دارد که حجم اندکی آب از آن به پایین سرازیر می‌شود. می‌توانید از لبه دره به پایین نگاه کنید و ببینید چگونه این حجم از آب به پایین می‌ریزد ـ این تجربه فوق‌العاده است. 

برای خواندن مطالب بیشتر درباره این آبشار دیدینی می‌توانید به مقاله تور مجازی آبشار ویکتوریا  مراجعه کنید.

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

برای ما درباره شهرها و مکان‌هایی که دوست دارید در بخش‌های بعدی تور مجازی ببینید بنویسید. مطمئن باشید نظرات و پبشنهادات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه