کاهش نرخ ویزای دریایی برای سفر به عمان

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کاهش نرخ ویزای دریایی برای سفر به عمان

نرخ ویزای دریایی خط جدیدالتاسیس خصب-بندرعباس به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران و مسافران ایرانی کاهش یافت.

«محسن ضیایی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت:

برنامه سفر خط کشتیرانی مسافری دریایی در مسیر بندرعباس-خصب که قبلا برای فعالیت دو روز در هفته شنبه و چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود تغییر کرد.

ضیایی عنوان کرد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این خط کشتیرانی قرار است در روزهای شنبه از خصب وارد بندرعباس شودو پس از اقامت یک هفته‌ای گردشگران عمانی در ایران، شنبه بعدی بندرعباس را به مقصد عمان ترک می‌کند.

سواحل عمان

سواحل عمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه امروز این کشتی وارد بندرعباس خواهد شد، گفت:

قرار است این کشتی گردشگران عمانی را وارد ایران کند.

سواحل بندرعباس

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای رونق هرچه بیشتر خط دریایی در حال انجام است، بیان کرد که امیدواریم با اتمام ماه محرم و صفر شاهد آغاز رونق سفرهای دریایی توسط این شناور باشیم.

وی افزود که از سوی دیگر شرایط آب و هوایی نیز ظرف یک ماه آینده بسیار بهتر و مطلوب‌تر خواهد شد. و همین امر می‌تواند به عامل مهمی در افزایش جذب گردشگران از عمان به بندرعباس و استفاده از سواحل زیبای آن تبدیل شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد که در تلاش هستیم از طریق دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان وسایر استان‌های کشور به ویژه تهران نسبت به جذب گردشگران ایرانی برای سفر به عمان از طریق این خط دریایی تبلیغات گسترده انجام دهیم.

خصب-بندعباس

ضیایی گفت که به همین منظور نیز به زودی نمایندگی دفتر مسافرتی از ایران در عمان افتتاح خواهد شد تا در زمینه جذب گردشگران اقدام کند.

وی در ادامه گفت که یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت عمان به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگران و مسافران ایرانی از این خط دریایی جدیدالتاسیس، کاهش نرخ ویزای دریایی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد:

تا چندی پیش نرخ ویزای دریایی برای سفر به عمان ۳۴۰ هزار تومان بودکه این مبلغ هم‌اکنون به ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است. به گفته ضیایی، کاهش نرخ ویزای دریایی باعث ارزان‌تر شدن نرخ سفر دریایی به عمان و رونق بیشتر گردشگری در مسیربندرعباس-خصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این خط کشتیرانی مسافری در تاریخ ۴ مهرماه برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد، گفت که از طریق این خط دریایی ۵۰ نفر از گردشگران عمانی وارد بندرعباس شدند و از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان کرد که این خط دریایی توسط شرکت سرمایه‌گذاری عمانی مدیریت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد که ظرفیت شناوری که برای تردد در این خط دریایی در نظر گرفته شده، ۱۰۰ نفر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه