سفر به آمریکا، معرفی ۳۸ شهر ناشناخته

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
سفر به آمریکا، معرفی ۳۸ شهر ناشناخته

اگر قصد سفر به آمریکا دارید و میل دارید به جاهایی سفر کنید که ناشناخته هستند و بکر باقی مانده‌اند با کجارو همراه شوید تا با تعدادی از شهرهای خاص و کوچک آمریکا آشنا شوید.

وقتی زمان سفر رفتن فرا می‌رسد بیشتر مردم معمولا سراغ جاهایی می‌روند که در تلویزیون دیده‌اند یا در مورد آن‌ها از دوستان و خانواده شنیده‌اند. اکنون می‌خواهیم در مورد ۴۰ نقطه طلایی در آمریکا صحبت کنیم که معمولا توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شوند. این شهرهای ناشناخته در آمریکا ممکن است همچنان در لیست سفر شما قرار نگیرند. اما به ما اعتماد کنید وقتی می‌گوییم این شهرها ارزش دیدن دارند.

۱. داماریسکوتا، ماین

داماریسکوستا-ماین

این شهر که فعالیت اصلیش ماهیگیری و قایقرانی است در کنار رودخانه آب‌شور داماریسکوتا واقع شده و شما را متعجب می‌کند که چرا شهرهایی که در کرانه رودخانه قرار دارند آنچنان که باید معروف نیستند. در ساحل رودخانه صدف‌های خوراکی وجود دارد و محلی‌ها می‌گویند که این مکان محل جمع‌ شدن آمریکایی‌های بومی در ۲۵۰۰ سال پیش بوده است. جالب است، نه؟

۲. گالنا، ایلنویز

گالنا-ایلنویز

جذابیت تاریخی خیابان اصلی و شش تقاطعی این شهر معدنی به شما این حس را القا می‌کند که با ماشین زمان به دهه‌ی دیگر سفر کرده‌اید. بعد از این که از مرکز شهر بازدید کردید مکان‌های دیدنی دیگر عبارتند از: موزه، Old Maket House و Historical Society.

۳. پلا، آیووا

پلا-آیووا

اگرچه این شهر میانه غربی آمریکا در طول سال آرام و ساکت است، در ماه می به هنگام فستیوال Tulip Time کاملا چهره خود را تغییر می‌دهد. برای گرامی داشتن فرهنگ هلندی، خیابان‌ها را شبیه هلند آرایش می‌دهند و یک رژه باشکوه را میزبانی می‌کنند.

۴. ولش، ویرجینیای غربی

ولش-ویرجینیای-غربی

اگرچه این شهر در گذشته فقط محدود به حفاری معادن ذغال سنگ بوده اما امروزه به لطف یادواره جنگ کیمبال، از لحاظ تاریخی غنی شده است. پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیک «ال‌خورن کریک» که از میان شهر جریان دارد و به «تاگ قورت» سرازیر می‌شوند اندکی بنشینید و چیزی بخورید.

۵. ولفبورو، نیوهمپشایر

ولفبورو-نیو-همپشایر

شعار این شهر «قدیمی‌ترین اقامتگاه تابستانی در آمریکا» است و دریاچه منحصربه‌فرد وینیپسااوکی ثابت می‌کند که چرا چنین است. مردم از سرتاسر نیوهمپشایر، بوستون و حتی هالیوود برای اقامت در طول ماه‌های گرم تابستان به اینجا سفر می‌کنند.

۶. کرنینگ، نیویورک

کرنینگ-نیویورک

دید پانورامایی یک دریاچه مجلل و کارخانه‌های مشهور، رستوران‌هایی با غذای فوق‌العاده؛ جامعه‌ی جنوب آمریکایی Finger Lakes برای هر کسی پیشنهادی دارد و مقصدی محبوب برای مراسم عروسی است.

۷. کینی، نیوهمپشایر

کینی-نیوهمپشایر

اگرچه مرکز شهر کینی محلی است که معمولا توسط گردشگران دیده می‌شود ولی حومه شهر و دریاچه گنجینه‌های اصلی این شهر هستند. در طول اقامتتان حتما پل‌ها را ببینید و از کوه مونادنک بالا بروید.

۸. فرندیل، کالیفورنیا

فرندیل-کالیفرنیا

وقتی مرکز شهر دوست داشتنی را ببینید متوجه می‌شوید که چرا جمعیت ۱۳۷۲ نفری این شهر همگی در شعاع یک مایلی یکدیگر زندگی می‌کنند. این شهر تحت عنوان «شهر کرمی» شهرت یافته است و این به خاطر ویترین‌های ویکتوریایی و خانه‌هایی است که به خوبی باقی مانده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که از فرسودگی زندگی روزمره فاصله بگیرید.

۹. فرانکلین، تنسی

فرانکلین-تنسی

حدود ۳۴ کیلومتری نشویل مرکز شهری آرام‌تر است که همچنان حجمی عظیمی از فرهنگ را به بازدیدکنندگانش نمایش می‌دهد. بازدید خود را از فروشگاه‌های آنتیک و رستوران‌ها شروع کنید و سپس به تماشای یک اجرای زنده در تالارهای Franklin Theater بنشینید.

۱۰. هیدلزبورگ، کالیفورنیا

هیدلزبورگ-کالیفرنیا

این بخش شمالی کوچک برای کسانی که به چشیدن طعم‌های مختلف علاقه دارند کمتر شناخته شده است، اما این چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. در صورتی که قبلا این طعم‌ها را چشیده‌اید هنوز کارهایی زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید مانند: هاکی، موتوسواری و حتی سواری با کانو.

۱۱. لینزبورو، مینه‌سوتا

لینزبرو-مینه سودا

این شهر کوچک (با جمعیت ۷۵۴ نفری!) برای زوج‌ها ریلکسیشن و برای خانواده‌ها ماجراهای شگرفی را در سراشیبی‌های دره روت ریور پیشنهاد می‌کند و به عنوان پایتخت تخت و صبحانه (محلی که در آن شب را می‌گذرانید و صبحانه می‌خورید) مینه‌سوتا شناخته می‌شود.

۱۲. لیتل کامپتون، رودآیلند

لیتل کامپتون- رود آیلند

این شهر ماهیگیران در گذشته به قبیله ساکونت تعلق داشته ولی امروزه به عنوان خلیج پنهان رودآیلند شناخته می‌شود. این شهر برای بومی‌ها مکانی محبوب است تا به ساحل بگریزند، آثار هنری محلی خریداری کنند یا ساندویچ لابستر بخورند.

۱۳. وودزهل، ماساچوست

وودزهل-ماساچوست

این شهر نیمه-معروف که خانه‌هایش به سبک کیپ کد ساخته شده شهری پرهیاهو و کوچک است که زمانی گذرگاه عبور مسافران وینارد مارتا بوده است. به لطف حاشیه‌ی ساحلی‌ای که آکنده از رستوران‌ها و مغازه‌ها است، این شهر کنترل خود را در دست دارد.

۱۴. ماریتا، اوهایو

ماریتا-اوهایو

در قرن هجدهم زمانی که این شهر بنا شد نامش را برای بزرگداشت ماری آنتونی بدین گونه برگزیدند. اگرچه شهری تاریخی در بستر رودخانه است اما امروزه برای خانواده‌هایی که به دنبال ماجراجویی در طبیعت بکر می‌گردند ایده‌ال است.

۱۵. فردریک، مریلند

فزدریک-مریلند

در فاصله‌ای کمتر از یک ساعت از واشینگتن و بالتیمور این شهر کوچک قرار دارد که بین کوه‌ها و باغ‌ها محاصره شده است.مرکز شهر به عنوان ناحیه فرهنگی-هنری طراحی شده که در آن می‌توانید به راحتی اجراهای هنری را تماشا کنید.

۱۶. شلبورن، ورمونت

شلبورن-ورمونت

در طول ساحل دریاچه چامپلین این شهر آرام قرار دارد که شهرت خود را مدیون مزرعه‌های شلبورن است، مجموعه‌ای از طویله‌ها که مردم می‌توانند از گاوها شیر بدوشند و درست کردن پنیر را از نزدیک تماشا کنند.

۱۷.گرند هیون، میشیگان

گرندهیون-میشیگان

این شهر در ساحل شرقی دریاچه میشیگان و دهانه گرند ریور قرار گرفته که به درستی نام‌گذاری شده است و به بازدیدکنندگانش سواری بر شن و فستیوال سالانه Coast Guard را در تابستان پیشنهاد می‌کند.

۱۸. سدارکی، فلوریدا

سدارکی-فلوریدا

این جامعه ساحلی منزوی بیشتر از سر و صدا و زرق و برق به سبک زندگی شهر کوچک شناخته می‌شود. برای اثبات در خیابان‌های مملو از رستوران‌ها و بوفه‌های این شهر که در ناحیه‌ای تاریخی به طول یک مایل قرار دارد؛ دوچرخه‌ها به جای ماشین‌ها در رفت‌و‌آمد هستند.

۱۹. دمسکوس، ویرجینیا

دمسکوس-ویرجینیا

این شهر کوچک با جمعیت ۸۱۴ نفر در کوه‌های بلو ریج ویرجینیا قرار گرفته که به عنوان شهر گذرگاه‌ها شناخته می‌شود. کوهنوردان و دوچرخه‌سواران زیادی را در دمسکوس می‌بینید. زیرا این ناحیه در محل تقاطع چندین گذرگاه زیبای این ایالت قرار دارد.

۲۰. فردریکزبورگ، تگزاس

فردریکزبورگ-تگزاس

این شهر کوچک به طرز شگفت آوری دارای ریشه‌ی آلمانی است و ساکنان قدیمی از آن به عنوان فریتس‌تاون یاد می‌کنند. اما مجیک مایل (مرکز خریدی با بیش از ۱۵۰ مغازه) و طعم‌های جذاب در تگزاس همیشه باعث بازدید دوباره گردشگران از این شهر می‌شود.

۲۱. گالوپ، نیومکزیکو

گالوپ-نیومکزیکو

 سرتاسر ناحیه گالوپ مملو از فرهنگ سرخ‌پوستی است، به همین دلیل این شهر را به عنوان پایتخت جواهر سرخ‌پوستی جهان می‌شناسند. اگر می‌خواهید حرفه ای سفر کنید، مسیرهای پیاده‌وری ‌High Desert راهی فوق‌العاده برای دیدن مناظر زیبا است.

۲۲. پایا، هاوایی

پایا-هاوایی

این شهر کوچک برای پیش کشیدن چندین تجربه سنتی از جزیره مشهور است. در واقع حسی مانند سفر در زمان به شما دست می‌دهد. این شهر رنگارنگ و پر انرژی تنها یک چراغ قرمز دارد و برای بازدیدکنندگان خوراک‌های اصیلی را سرو می‌کند.

۲۳. هود ریور، اورگون

هودریور-اورگون

این شهر که در کناره رود کلمبیا قرار گرفته در تمام طول سال برای علاقه‌مندان ماجراجویی در طبیعت فعالیت‌های گسترده‌ای را پیشنهاد می‌کند: اسکی کردن، موج سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان. پس از گذراندن روزی در طبیعت می‌توانید از کارخانه‌های محلی کوچک نیز بازدید کنید.

۲۴. سیتکا، آلاسکا

سیتکا-آلاسکا

اگرچه رسیدن به این شهر اندکی دشوار است (تنها از طریق دریایی و هوایی قابل دسترس است) اما به محض این که واردش شوید متوجه منحصربه‌فرد بودنش می‌شوید. این شهر بین زندگی جنگل بارانی (کاج و شوکران) و زندگی دریایی قرار گرفته است. برای دیدن وال‌های کوهان‌دار می‌توانید در یک تور کوتاه شرکت کنید.

۲۵. ناتچیتوچس، لوییزیانا

ناتچیتوچس-لوییزیانا

بازدید از این شهر حقیقتا دوست‌داشتنی خواهد بود؛ شهری که قدیمی‌ترین و پایدارترین زیستگاه در نواحی معاهده لوییزیانا است. امروزه شما می‌توانید در ناحیه ۳۳ قسمتی شهر قدم بزنید یا کیک‌های مشهور گوشتی این شهر را مزه کنید.

۲۶. برلین، مریلند

برلین-مریلند

هالیوود فیلم‌های Runaway Bride و Tuck Everlasting را در این شهر فیلم‌برداری کرده است و البته جای تعجب ندارد؛ گشت‌زنی در خیابان‌ها و دیدن مغازه‌های آنتیک باعث می‌شوند که احساس کنید در دوره‌ای دیگر زندگی می‌کنید.

۲۷. دیویس، اوکلاهاما

دیویس-اوکلاهاما

پارک ترنر فالز مکان محبوب محلی‌ها برای شنا کردن است: این شهر میزبان آبشاری به ارتفاع ۷۷ فوت است که در زیر آن می‌توانید شنا کنید. پس از شنا کردن می‌توانید از قلعه‌ی صخره‌ای که در تپه‌ای نزدیک واقع شده دیدن کنید.

۲۸. جیم‌تورپ، پنسیلوانیا

جیمتورپ-پنسیلوانیا

 این شهر به چه دلیلی محبوب است؟ به خاطر تپه‌هایی با شیب‌ ملایم یا معماری جذاب‌اش؟ دلیلی اساسی وجود دارد که این شهر تحت عنوان «سوییس پنسیلوانیا» شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بر روی آب زلال قایق‌سواری کنید یا کل روز کوهنوردی کنید به اینجا سفر کنید، سپس می‌توانید در این شهر عجیب اندکی پرسه بزنید.

۲۸. کاپیتولا، کالیفرنیا

کاپیتولا-کالیفرنیا

این شهر روشن و پرانرژی برای عده‌ای مقصدی ایده‌آل برای موج‌سواری و برای عده‌ای دیگر مکانی مناسب برای خرید کردن و غذا خوردن است. اگر بتوانید خود را در میان شلوغی اسکله جای دهید، می‌توانید ماهیگیری کنید.

۲۹. گیلفورد، کانکتیکات

گیلفرد-کانکتیکات

این شهر آرام اولین بار به سال ۱۶۳۹ پایه‌گذاری شد و سومین مجموعه بزرگ خانه‌های تاریخی در ناحیه نیو‌انگلند محسوب می‌شود. حتی اگر به تاریخ علاقه ندارید، مغازه‌های سبز رنگ، غذای دریایی محلی و تفریح‌گاه ساحلی قطعا شما را به سفر کردن به این شهر ترغیب خواهد کرد.

۳۰. لید، داکوتای جنوبی

لید-داکوتای جنوبی

اگر کوه راشمور در لیست سفر شما جای دارد، از شهرهای شلوغ و پر سر و صدا پرهیز کرده و به این مکان آرام پناه بیاورید. اگرچه زمانی شهری با معادن طلا بوده با این وجود همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. برای درک عمیق‌تر از تاریخ این شهر می‌تونید از موزه معدن بلک هیلز بازدید کنید.

۳۱. شیپشیوانا، ایندیانا

شیپشیوانا-ایندیانا

این شهر که فعالیت عمده آن قایق‌رانی است از جامعه‌ای آمیش (نام قبیله‌ای در آمریکا) و بزرگترین بازار کالاهای دسته‌دوم در کشور تشکیل شده و دارای ۹۰۰ اتاقک است که فضای عظیمی از شهر را اشغال کرده‌اند. در حالی که کودکان مشغول غذا دادن به حیوانات در باغ وحش هستند شما می‌توانید از خوردن خوراکی‌های خوشمزه مانند ذرت شیرین لذت ببرید.

۳۲. وارایگل، آرکانزاس

وارایگل-آرکانزاس

آسیاب مشهور وار ایگل به سال ۱۸۳۲ ساخته شده و در زمان حیاتش ۳ باز تخریب و دوباره بازسازی شده و همچنان پس از سال‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در طول پاییز نمایشگاه صنعتی بسیار حرفه‌ای در این شهر برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به این زمینه هرگز نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

۳۳. کرید، کلرادو

کرید-کلورادو

 در این شهر معدنی و تاریخی حسی مانند قدم زدن در یک فیلم وسترن قدیمی به انسان دست می‌دهد. در حقیقت جانی دپ فیلم اکشن Lone Ranger را در این مکان بازی کرده است. فروشگاه‌های مرکز شهر و طبیعت گسترده این امکان را به شما می‌دهد که از سفرتان به خوبی لذت ببرید.

۳۴. آبیلن، کانزاس

آبیلنه-کانزاس

مهمترین افتخار شهر این است که رئیس‌جمهوری آیزن‌هاور در آن بزرگ شده و از همین رو است که موزه و کتابخانه‌ای برای بزرگداشت این شخص در این شهر احداث شده است. یکی از جذابیت‌هایی که هرگز نباید از دست بدهید سالن تئاتر گریت پلینز است که در گذشته کلیسا بوده است.

۳۵. بون، کارولینای شمالی

بون-کارولینای شمالی

کاملا به‌جا است که نام این شهر از روی اسم بنیان‌گذار آمریکایی دانیل بون برداشته شده زیرا که سالیانه اغلب گردشگران برای کوهنوردی و گشت‌و‌گذار به کوه‌های محلی بلو‌ریدج می‌آیند. این شهر آکنده از گروه‌های موسیقی سبک بلوگرس و قصه‌گوهای آپالاچی است.

۳۶. میلتن، دلویر

میلتون-دلاویر

در این مکان شما نیازمند جستجو کردن برای جای مناسب کنار آب نیستید زیرا در کرانه رود برودکیل و چند مایل دورتر از دلاور‌بی واقع شده است. اما ممکن است برای عده‌ای هیجان‌انگیز باشد که کارخانه‌های محلی معروفی در این شهر وجود دارد.

۳۷. کنتون، میسیسیپی

کنتن-میسیسیپی

معروف‌ترین مکان این شهر میدان کاخ دادگستری است که مملو از ابنیه‌های تاریخی و فروشگاه‌ها است. مانند فروشگاه کالاهای دسته‌دوم کنتون. در شب به نواحی شرقی بروید که آکنده از B&Bها (مکان‌هایی که می‌توانید شب را در آنجا سپری کرده و صبحانه بخورید) است.

۳۸. سرنب، جورجیا

سرنب-جورجیا

زیبایی این شهر مدرن در این است که بین فضاهای روستایی واقع شده و پر از رستوران‌های «از مزرعه به میز غذا»، فروشگاه‌ها و مایل‌ها گذرگاه است.  این جامعه‌ی ۴۰۰ نفره برای زندگی شاد و آرام فراتر از هر چیز دیگری ارزش قائل است.

مطالب مرتبط:

منبع msn msn

دیدگاه