دیدنی های موناکو؛ دومین کشور کوچک جهان

مریم حیدرشناس
مریم حیدرشناس شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های موناکو؛ دومین کشور کوچک جهان

موناکو دومین کشور کوچک جهان پس از واتیکان است؛ اما جاذبه‌های گردشگری بسیاری در خود دارد. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ جاذبه‌ برتر آن بیشتر آشنا شوید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ به‌روزرسانی شده است.

موناکو، شاهزاده‌نشینی در دل اروپا است که خانواده گریمالدی (Grimaldi) از قرن ۱۳ در آن حکومت می‌کنند. شهرت موناکو به خاطر مسابقات اتومبیل‌رانی و داستان‌های عاشقانه‌ آن است. درصد زیادی اهالی موناکو را افراد میلیونر تشکیل می‌دهندو گردشگران می‌توانند در این کشور پر زرق‌و‌برق، شانس حس کردن شهرت و ثروت را داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از مشهورترین جاهای دیدنی موناکو را به شما معرفی کنیم.

 بندر فونوی

قایق های تفریحی در بندر فونوی موناکو

فونوی (Fontvieille) بندرگاهی است که ثروتمندان و افراد مشهور در آن جولان می‌دهند؛ کسانی ‌که هزاران دلار در روز برای لنگر انداختن کشتی‌هایشان می‌پردازند. در این لنگرگاه، فضای کافی برای ۲۷۵ کشتی با اندازه‌های مختلف وجود دارد. علاوه بر این، تمام امکانات لازم برای قایق‌رانی در آن دیده می‌شود، در حالی که این بندر پنجاه سال پیش، تنها قدری شن و سنگ بود. از بالای صخره‌ موناکو می‌توان چشم‌اندازی زیبا از این بندر را نظاره کرد.

 کلیسای جامع نیکولاس

درختان نخل مفابل کلیسای سنت نیکلاس موناکو

کلیسای نیکولاس (Nicholas ) کلیسای ملی موناکو محسوب می‌شود که علت نام‌گذاری آن به این نام، اولین کلیسای کاتولیک در موناکو است که در قرن ۱۳ ساخته و در قرن ۱۹ تخریب شده است. این کلیسا امروزه با نام کلیسای Our Lady شناخته می‌شود که به معنی «بانوی معصوم» است. این کلیسا با داشتن نمایی از جنس سنگ مرمر بسیار زیبا و آرامش‌بخش است.

 موزه اقیانوس شناسی

 م.زه اقیانوس شناسی کنار مدیترانه در موناکو

موزه اقیانوس شناسی مشرف به دریای مدیترانه است

علاقه‌مندان به تمامی پدیده‌های دریایی بی‌شک از تماشای موزه‌ اقیانوس‌شناسی در موناکو که به علوم دریایی اختصاص دارد، لذت خواهند برد. این موزه که مشرف به دریای مدیترانه است، در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است.

اقیانوس‌شناسی به نام Jacques-Yves Cousteau به‌مدت سه دهه مدیریت این موزه را برعهده داشته است. در این موزه از کوسه و لاک‌پشت گرفته تا مدل‌های کشتی و اسکلت جانوران دریایی یافت می‌شود. جالب است بدانید در زیرزمین این موزه، آکواریومی با ۴۰۰۰ گونه ماهی با اکوسیستم آب‌های مدیترانه‌ای و استوایی وجود دارد.

 ساحل لاروتو

ساختمان ها در کنار ساحل در منطقه لاروتو موناکو

 ساحل لاروتو (Larvotto) معروف‌ترین و البته تنها ساحل در موناکو است که به‌جای اینکه شنی باشد، کلوخی و زبر است و برای قدم زدن روی آن حتما باید کفش پوشید. استفاده از برخی قسمت‌های این ساحل، رایگان و برخی دیگر نیازمند پرداخت هزینه است. ساحل لاروتو تنها اندکی با مونته‌کارلو (Monte Carlo) فاصله دارد و در طول این ساحل، خیابان معروف پرنسس گریس (Princess Grace) قرار گرفته است.

 جاردین اگزوتیک

گیاهان کاکتوس زینتی در جاردین اگزوتیک موناکو

جاردین اگزوتیک (Jardin Exotique) یک باغ گیاه‌شناسی است که گردشگرانی که دوستدار گل وگیاه هستند حتما باید سری به آن بزنند. این باغ در کنار یک صخره بنا شده است و بیش از ۱۰۰۰ نوع گیاه دارد که بیشتر آن‌ها کاکتوس هستند.

جالب است بدانید عمر بعضی از این گیاهان به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد. در جاردین اگزوتیک یک موزه‌ انسان‌شناسی هم وجود دارد که از روزهای نخستی که بقایای یک انسان ماقبل تاریخ در این منطقه کشف شد، بنا شده است.

 جایزه بزرگ موناکو

مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ موناکو

اگر عاشق سرعت هستید در سفر به موناکو هرگز مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ موناکو را از دست ندهید. این مسابقات یکی از معتبرترین مسابقات اتومبیل‌رانی در سراسر دنیا به شمار می‌رود. باریک بودن خیابان‌های موناکو و پیچ‌های تندی آن، این مسابقات را تبدیل به یکی از دشوارترین و البته جذاب‌ترین مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ جهان کرده است. رانندگان فرمول ۱ شرکت‌کننده در این رقابت‌ها موظفند طبق قوانین فرمول ۱ سرعتی کمتر از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشند. این جایزه بزرگ اولین بار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد و اولین رقابت فرمول ۱ آن هم در سال ۱۹۵۵ بوده است. این رقابت‌ها هر ساله در ماه مه و در مسیر ثابتی برگزار می‌شوند.

بندرگاه مونت‌کارلو

بندر مونت کارلو و قایق های تفریحی موناکو

بندرگاه مونت‌کارلو (Monte Carlo) مکان دیگری است که در آن ثروتمندان و افراد مشهور قایق‌های بادبانی گران‌قیمت خود را نگهداری می‌کنند. در این بندرگاه که در محله لا کاندامین (La Condamine)، دومین محله‌ قدیمی در موناکو، واقع شده است، می‌توانید کشتی سلطنتی متعلق به شاهزاده‌ موناکو را ببینید. این کشتی باشکوه در بندر هرکول (Hercules) در میان سایر  قایق‌ها و کشتی‌ها لنگر انداخته است.

این بندرگاه زیبا ظرفیت ۵۰۰ کشتی را دارد. گردشگران می‌توانند در کافه‌ای نزدیک آب استراحت کنند و هم‌زمان از دیدن منظره‌ قایق های لوکس و زیبا لذت ببرند.

 شهر زیبای موناکو

قصر شاهزاده مونتکو در کنار دربا

گردشگران می‌توانند در شهر زیبای موناکو که به فرانسوی به آن موناکو ویله (Monaco-Ville) گفته می‌شود، در میان قدیمی‌ترین مناطق این کشور قدم بزنند. این شهر قدیمی که با نام  Rocher  به معنی صخره هم شناخته می‌شود، روی زمینی صخره‌مانند از دل دریای مدیترانه بیرون زده است و قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد یعنی درست زمانی که یونان باستان، مستعمره‌ای را در این مکان پایه‌گذاری کرد.

مقر فرماندهی گریمالدی‌ها که پایه‌گذاران موناکو بودند، قلعه‌ای باستانی در این شهر در قرن سیزدهم بوده است. شهر موناکو در طول قرن‌ها هویت قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است. در این شهر تعدادی هتل، رستوران، مغازه‌ سوغاتی‌فروشی و همچنین نشانه‌های شهری معروف از جمله قصر شاهزاده، موزه‌ اقیانوس‌شناسی و باغ‌های مارتین مقدس است.

قصر شاهزاده موناکو

گردشگران در حال بازدید قصر شاهزاده موناکو

اما می‌رسیم به برترین جاذبه‌ گردشگری در این کشور کوچک یعنی قصر شاهزاده موناکو که محل رسمی زندگی خانواده سلطنتی گریمالدی در موناکو است و امروزه شاهزاده آلبرت دوم (پسر گریس کلی (Grace Kelly) و شاهزاده رینیر) آن را اداره می‌کند. در قرن دوازدهم این قصر افسانه‌ای، یک قلعه بوده است که در گذر قرن‌ها ویران شده است. اما شاهزاده رینیر (Rainier) این کاخ را دوباره بازسازی کرده است و شکوه قبلی‌اش را به آن بازگردانده است.

بازدید از این قصر هر ساله از ماه جون تا اکتبر برای عموم آزاد است. با ورود به این قصر در ابتدا حیاطی را خواهید دید که  نقاشی های دیواری تاریخی و زیبایی در آن با استفاده از سه میلیون سنگ‌ریزه ایجاد شده است. جالب است بدانید هر روز راس ساعت ۱۱:۴۵ صبح، مردم موناکو در جلوی ورودی اصلی این قصر جمع می‌شوند تا از نزدیک شاهد مراسم تعویض نگهبان باشند.  تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری موناکو با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع touropia

دیدگاه