برگزاری جشنواره سفره ایرانی در اصفهان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
برگزاری جشنواره سفره ایرانی در اصفهان

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور پنج استان به مدت ۳ روز از ۱۱ تا ۱۳ آذرماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

«علی رفیعی» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت که جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی و اصفهان در مجموعه تاریخی چهل ستون به مدت ۳ روز از ۱۱ تا ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود.

وی گفت که این جشنواره به میزبانی اصفهان و مشارکت این اداره کل با محوریت بهترین‌های غذای سرآشپز، دسر، سس، قهوه، بریان، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذائی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب برنامه ملی برگزار می‌شود گفت:

براساس برنامه زمان‌بندی شده برترین‌های این جشنواره منطقه‌ای به جشنواره ملی غذاهای سنتی و ایرانی معرفی خواهند شد.

رفیعی با اشاره به اینکه این جشنوراه در ۲ بخش مسابقه و غذایی مردمی مورد داوری قرار خواهد گرفت گفت که در قالب معرفی دستاوردهای طبخ غذایی، هتل‌ها، سفره‌خانه و مهمان‌پذیرها نیز در مسابقه شرکت دارند که از استان تهران ۲ هتل برتر به این جشنواره معرفی شدند.

به گفته رفیعی قرار گرفتن غذاهای سنتی و محلی در منوی هتل‌ها، سفره‌خانه‌ها و میهمان‌پذیرها در تعیین رتبه‌بندی رستوران‌ها از این پس در نظر گرفته خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد:

در بخش مردمی نیز شرکت‌کنندگان حاضر در جشنواره غذاهای سنتی و بومی همراه با صنایع دستی منطقه خود را به قضاوت داوران می‌گذارند.

وی اهداف این جشنواره را توسعه گردشگری، برندسازی غذاهای سنتی ایرانی، احیای غذاهای بومی و سنتی مناطق مختلف کشور و تبدیل آنها به یکی از جاذبه‌های محلی برشمرد.

رفیعی همچنین گفت که در این برنامه فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های منتخب گردشگری نیز مشارکت و حضور چشم‌گیری خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه