یک بنای ۵۶۰۰ ساله در نزدیکی «استون هنج» کشف شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
یک بنای ۵۶۰۰ ساله در نزدیکی «استون هنج» کشف شد

باستان‌شناسان، یک مجموعه مذهبی ماقبل تاریخ در نزدیکی معروف‌ترین بنای باستانی بریتانیا یعنی «استون هنج» کشف کردند.

باستان‌شناسان موفق به کشف یک مجموعه مذهبی شدند که در مساحتی به قطر ۲۰۰ متر واقع شده و حدود ۵۶۵۰ سال پیش و ۱۰۰۰ سال قبل از ساخت بنای معروف «استون هنج» ساخته شده است.

بنا به اعلام باستان‌شناسان، این مجموعه اولین بنای کشف شده متعلق به اوایل دوران نوسنگی در محدوده «استون هنج» در یک قرن اخیر است و کشف آن موجب تغییراتی در درک ما نسبت به توسعه اولیه چشم‌انداز کهن و تاریخی بنای «استون هنج» خواهد شد.

این بنا که در فاصله یک و نیم مایلی شمال شرقی «استون‌هنج» قرار دارد، ظاهرا دارای ۹۵۰ خندق بخش‌بندی شده و دارای حاشیه‌های خاکی در دو دایره بزرگ متحدالمرکز است.

باستان‌شناسان تاکنون موفق به شناسایی و کاوش ۱۰۰ متر از خندق بیرونی شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست تا چه اندازه از این بنا باقی مانده است.

این اکتشاف جدید نشان می‌دهد که صدها سال پیش از برافراشته شده ستون‌های «استون هنج»، کل این منطقه از آنچه باستان‌شناسان گمان می‌بردند مذهبی‌تر و از لحاط آداب و رسوم و آیین‌ها فعال‌تر بوده است.

سال گذشته عده‌ای از باستان‌شناسان در ادعایی عجیب عنوان کردند که تاریخی «استون هنج» در واقع یک اثر تاریخی دست دوم است که صدها سال پیش از انتقال به منطقه ویلشایر در ولز قرار داشته است. 

این بررسی نشان می‌دهد که سازه «استون هنج» در اصل متعلق به تپه‌های پرسیل در منطقه «پمبروکشایر» در جنوب غربی ولز بوده است و تاریخ‌نگاری کربنی حاکی از آن است که سنگ‌های این اثر تاریخی حداقل ۵۰۰ سال پیش از بنای «استون هنج» ساخته شده بودند که ابتدا به‌عنوان یک اثر محلی در ولز استفاده می‌شده و پس از مدتی به انگلستان منتقل می‌شود.

محققان در حال استفاده از مطالعات ژئوفیزیکی، کاوش‌های آزمایشی و عکس‌برداری هوایی هستند تا بقایای یک اثر تاریخی گمشده و از جا کنده شده را کشف کنند و قرار است نتایج این پژوهش امسال اعلام شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه