احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
احتمال بارش تگرگ امشب در تهران وجود دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز به سبب وزش باد شدید در بعضی ساعات گرد و خاک در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش‌بینی می شود، همچنین امشب احتمال بارش تگرگ در تهران وجود دارد.

«احد وظیفه» اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز استقرار سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب کشور و همچنین نفوذ توده هوای سرد شمالی به سواحل دریای خزر برای مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و بتدریج شمال شرق کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

کاهش محسوس دمای کشور در پنجشنبه و جمعه

وی افزود: امروز کاهش دما در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس رخ خواهد داد. روز پنجشنبه ۱۳ آبان، این سامانه در شرق خزر و شمال شرق کشور فعال بوده و سپس از شرق کشور خارج می‌شود و کاهش دما برای شمال شرق در روزهای پنجشنبه و جمعه بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های پربارش فردا

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، شدت بارش در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و از بعدازظهر در گلستان و خراسان شمالی و روز پنجشنبه شرق مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

وظیفه تاکید کرد که به سبب بارش برف طی امروز و فردا در جاده‌های کوهستانی شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روز پنجشنبه جاده‌های کوهستانی شمال شرق مه‌آلود و لغزنده خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد که امروز به سبب وزش باد شدید در بعضی ساعات گرد و خاک در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش‌بینی می شود، همچنین پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

تداوم وزش باد شدید در تهران

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه ۱۳ آبان، کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ۱۴ آبان صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۱۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد که امروز در تهران رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت. برای همین امر توصیه کرده بودیم که امروز درختان را زیاد آب ندهند زیرا زمانی که درخت آب زیادی بخورد مستعد سقوط می‌شود.

انتظار داریم این شرایط در یکی دو ساعت آینده یعنی اوایل شب در تهران بروز بیشتری پیدا کند. احتمال می‌رود وزش باد شدید در تهران همراه با تگرگ باشد.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز در بخشی از استان‌های همدان، لرستان، آذربایجان شرقی و خوزستان بارش تگرگ را داشتیم گفت: به طور کلی امروز بخش‌های زاگرس، البرز و بخش‌های مرکزی ایران با رگبار و رعد و برق و بارش همراه است. این وضعیت تا آخر وقت امروز ادامه پیدا می‌کند و فردا صبح این شرایط به پایان می‌رسد و تنها برای فردا کاهش دما خواهیم داشت.

به گفته وی، به دلیل اخطاریه‌های هواشناسی درباره وزش بادهای شدید در تهران، آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه