دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت دوم)

مریم حیدرشناس
مریم حیدرشناس پنجشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت دوم)

مونته‌نگرو، کشوری اروپایی با وسعت کم جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که چندان شناخته شده نیستند. با کجارو همراه باشید.

در بخش اول مقاله «۱۰ مکان دیدنی در مونته نگرو» نیمی از ۱۰ جاذبه‌ی برتر این کشور زیبا را برای شما گفتیم. در ادامه به بررسی سایر جاذبه‌های مونته‌نگرو می‌پردازیم تا به درجه‌یک‌ترین آن‌ها برسیم.

صومعه استراگ

مونته نگرو

صومعه استراگ (Ostrog) در بالای صخره‌ای عظیم بنا شده است و غیرعادی‌ترین بنای مونته‌نگرو محسوب می‌شود. این صومعه از جمله اصلی‌ترین زیارتگاه‌های مسیحیان است. تمام این بنا در دل یک غار کنده‌کاری شده است و از بیرون تنها یک نمای سفید از آن قابل دیدن است. این صومعه در قرن ۱۷ به عنوان پناهگاهی در برابر امپراتور عثمانی ساخته شده است.

جسم بی‌جان سازنده این بنا، یعنی اسوتی واسیله (Sveti Vasilje) از سال ۱۶۷۱ در این مکان آرمیده است. این صومعه دو کلیسا درون خود دارد که با نقاشی‌های دیواری که بعضی از آن‌ها مستقیما روی دیوار کشیده شده‌اند، آراسته شده‌اند.

پراست

مونته نگرو

شهر پراست (Perast) با چشم‌انداز آبدره‌مانند زیبای خود در شمال غرب شهر کوتور واقع شده است. این شهر زیبا به دلیل ویلاهای سنگی و کلیساهای تاریخی خود شهرت دارد. پراست دو کلیسای زیبا دارد که بر روی جزایر کوچک بنا شده‌اند. با بالا رفتن از برج ناقوس کلیسای نیکولا (Nikola) می توان چشم‌اندازی دیدنی از خلیج و شهر را دید.

از آنجایی‌که در این شهر خلیجی هیچ ساحلی یافت نمی‌شود، برای استراحت کردن و حمام آفتاب گرفتن می‌توان از باراندازهای سنگی لب آب کمک گرفت.

پارک ملی دورمیتور

مونته نگرو

پارک ملی دورمیتور (Durmitor) در حوالی روستای کوهستانی زابلجک (Zabljak) واقع شده است. این پارک ملی که با جنگل‌های انبوه فراوان بهشتی زمینی برای دوستداران طبیعت ساخته است، در رشته‌کوه آلپ قرار گرفته است و شامل قله‌های بسیار مرتفع دورمیتور، ۱۸ دریاچه که از یخچال‌های طبیعی جاری شده‌اند و همچنین رود تارا (Tara) که دومین دره عمیق دنیا را دارد، می‌شود. اسکی و اسنوبرد اصلی‌ترین فعالیت‌های زمستانی آن هستند و در روزهای گرم تابستان قایق‌رانی در آب های مواج و کوهنوردی، گردشگران را به سوی آن می‌کشاند.

حیات وحش این پارک شامل ۱۶۳ گونه جانوری می‌شود که عبارتند از پرندگان مختلف، پستانداران از گراز وحشی گرفته تا خرس قهوه‌ای و انواع پروانه‌ها که در اروپا یافت می‌شوند.

بودوا

مونته نگرو

بودوا (Budva) در نقطه مرکزی خط ساحلی مونته‌نگرو واقع شده است. بودوا شامل شهری قدیمی و چشم‌نواز، سواحل متعدد و چند بنای فرهنگی مهم ازجمله خانه کودکی استفان میترو (Stefan Mitrov)، نویسنده و سیاستمدار صربستانی است.

اما آنچه که بودوا را مکانی محبوب برای گردشگران در مونته‌نگرو کرده است، شب‌های زیبای آن است. بودوا ۳۵ ساحل دیدنی و آرام هم دارد. اما  کسانی که به دنبال آرامش بیشتری می‌گردند بهتر است حتما سری به ساحل شنی و زیبای بسیسی (Becici) بزنند.

 کوتور

مونته نگرو

اما می‌رسیم به دیدنی‌ترین مکان در مونته‌نگرو که شهر زیبای کوتور است. کوتور (Kotor) یکی از شهرهای متعلق به قرون‌وسطی در ساحل دریای آدریاتیک است که تا حدود زیادی دست‌نخورده حفظ شده است. این شهر مستحکم در مجاورت کوه‌های پرشیب در حوالی کانال‌های عمیق خلیج کوتور شکل گرفته است.

معماری کوتور بیانگر امپراتوری‌های مختلفی است که در این منطقه حکومت کرده‌اند. کوتور به خاطر ظاهر قدیمی و شبیه ونیز خود معروف شده است و آن را مدیون کلیسای جامع سینت تریفون (Saint Tryphon) در قرن ۱۲ میلادی است. محراب سنگی تراشکاری‌شده کلیسای جامع مثالی خوب برای نمایش مهارت سنگ‌تراشی خارق‌العاده‌ای است که در قرون وسطی در کوتور وجود داشته است.

مشاهده تور مونته نگرو ده‌ها آژانس مسافرتی

مطالب مرتبط:

منبع touropia

دیدگاه