افت محسوس دما از شنبه در تهران

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
افت محسوس دما از شنبه در تهران

از بعدازظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از پنجشنبه ۲۷ آبان ماه به تدریج از میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی کاسته می‌شود، بیان کرد:

در شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران رخ خواهد داد. همچنین از روز جمعه ۲۸ آبان به تدریج گستره بارش‌ها ارتفاعات البرز و از بعد از ظهر مناطقی از شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بارش در روز شنبه ۲۹ آبان در استان‌های ساحلی ادامه می‌یابد، افزود که از بعدازظهر روز شنبه بارش‌ها در مناطق ساحلی دریای خزر همراه با رعد و برق خواهد بود و در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق کشور بارش باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه حداکثر میزان بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود، گفت: دریای خزر روزهای جمعه و شنبه ۲۸ و ۲۹ آبان مواج خواهد شد. همچنین امروز در مناطق مرزی غرب، شمال غرب و برخی مناطق جنوب غرب کشور احتمال وقوع گرد و غبار وجود دارد.

وظیفه افزود که از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیشبینی می‌شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد و تا پایان هفته هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت هوای استان تهران در دو روز آینده نیز گفت:

آسمان تهران در روز جمعه ۲۸ آبان نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده در اواخر وقت وزش باد شدید،‌ به تدریج کاهش دما با حداکثر و حداقل دمای ۲۱ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد و در روزهای شنبه ۲۹ آبان نیمه ابری، همراه با وزش باد، در بعد از ظهر بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه