ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری عقاب طلایی با مسافرینی از سه قاره جهان از طریق مرز سرخس وارد مشهد می شود.

«حسین زارع صفت» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:

چهارمین قطار گردشگری و لوکس عقاب طلایی ۲۱ آبان ماه جاری سفر خود را از مسکو آغاز کرده و پس از بازدید گردشگران از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، ۲۹ آبان ماه از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران می شود.

وی افزود که تعداد مسافران این قطار ۳۹ نفر به همراه ۳۸ خدمه می باشد که از اتباع چندین کشور از قاره آمریکا، اروپا و آسیا هستند و طی یک هفته از جاذبه‌های گردشگری کشور در شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران دیدن می کنند. این قطار که دارای واگن‌های ویژه گردشگری است پس از ورود به ایران با لوکوموتیو راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را در کشور می‌پیماید.

قطار گردشگری عقاب طلایی

زارع‌صفت خاطر نشان کرد که از ابتدای راه‌اندازی مرز ریلی سرخس از سال ۱۳۷۵ این نخستین قطار مسافری و گردشگری است که از مسکو و از طریق این مرز ریلی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در ایران است افزود:

جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در مشهد باعث شده تا این کلانشهر یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در ایران باشد و همه ساله میزبان صدها هزار نفر گردشگر خارجی باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه