حقایق جالب در مورد ایالت هاوایی، آمریکا

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
حقایق جالب در مورد ایالت هاوایی، آمریکا

مجمع‌الجزایر هاوایی یکی از ایالت‌های کشور آمریکا است و مهم‌ترین شهر و پایتخت آن هونولولو است. اگر شما هم در مورد این ایالت اطلاعات چندانی ندارید، با کجارو همراه باشید تا با حقایق جالب و عجیب آن بیشتر آشنا شوید.

ایالت هاوایی پنجاهمین ایالت آمریکا است و نام آن از زبان بومیان محلی  به معنی «سرزمین خدایان» گرفته شده است. با ما همراه شوید تا به شما ۱۳ حقیقت و قانون جالب این ایالت را معرفی کنیم:

هاوایی

۱. هاوایی تنها ایالت آمریکا است که آسیایی-آمریکایی‌ها بیشتر جمعیت آن را تشکیل می‌دهند (حدود  ۵۸ درصد).

۲. الفبای هاوایی فقط ۱۳ حرف دارد.

۳. بزرگترین زلزله‌ی هاوایی در سال ۱۸۶۸ رخ داده است و هنوز هم بعد از گذشت چندین سال، پس‌لرزه‌های آن مشاهده می‌شود.

۴. در هاوایی، آلاسکا، ورمونت و مین نصب تابلوهای تبلیغاتی ممنوع است.

۵. از سال ۱۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به‌طور متوسط هر هفته یک گردشگر در هاوایی مرده است.

۶. بیشتر قسمت‌های کوه «مائونا کی» زیر آب قرار دارد و اگر بخواهیم این قسمت‌ها را در ارتفاع آن حساب کنیم، این کوه یک کیلومتر از کوه اورست بلندتر شده و عنوان بلندترین کوه جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

کوه مائوناکی هاوایی

۷. در سال ۱۹۹۳ کنگره‌ی آمریکا و کلینتون، رئیس‌جمهوری این کشور برای سرنگونی پادشاهی هاوایی در سل ۱۸۹۳ عذرخواهی کرده و اذعان کردند که آمریکا به‌صورت غیرقانونی هاوایی را به ایالت‌های خود اضافه کرده است.

۸. در هاوایی داشتن همستر غیرقانونی است.

۹. جورج واشنگتن توسط کشیش‌های مذهب ارواح‌پرستی (شینتو) ژاپنی‌ها در هاوایی به‌عنوان خدا پرستش می‌شود!

۱۰. جانوری به نام نمس برای اولین بار در سال ۱۸۸۳ به هاوایی راه یافت که آن‌ها را برای کنترل جمعیت موش‌هایی که به این ایالت هجوم برده بودند، به هاوایی آوردند. اما موش‌ها حیواناتی هستند که شب‌ها بیرون می‌آیند و نمس صبح‌ها؛ به این دلیل امروزه هاوایی با هر دوی این موجودات مشکل دارند!

نمس

۱۱. قبل از مبادلات کلمبیایی، در فلوریدا پرتقال، در اکوادور موز، در ایرلند سیب‌زمینی، در کلمبیا قهوه، در هاوایی آناناس، در آفریقا درخت کائوچوی پارا، در ایتالیا گوجه فرنگی و در سوئیس شکلات وجود نداشت!

۱۲. باراک اوباما در هونولولوی هاوایی به دنیا آمده است و اولین رئیس‌جمهوری اهل این ایالت است.

۱۳. در آمریکا ۲ ایالت وجود دارد که درجه دمایی هوای آن‌ها هرگز از حدود ۳۷/۷ درجه‌ی سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود: آلاسکا و هاوایی.

مطالب مرتبط:

منبع factslides

دیدگاه