میدان گردشگری در ورودی شهر زاهدان ایجاد شد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
میدان گردشگری در ورودی شهر زاهدان ایجاد شد

مراسم ایجاد میدان گردشگری در ورودی شهر زاهدان با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، سرپرست شهرداری برخی از معاونین شهرداری زاهدان، رئیس و اعضای شورای شهر و سرپرست اداره کل راه‌آهن سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در مراسم ایجاد میدان گردشگری در ورودی شهر زاهدان، «مشتاق گوهری» مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت:

با توجه به نام‌گذاری سال ۹۶ به عنوان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایران، امسال در عرصه گردشگری در استان سال پرکاری پیش رو داریم در همین راستا و به واسطه حمایت‌های دولت و استاندار محترم اعتبارات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف اداره کل افزایش چشمگیری داشته‌ایم.

وی افزود که باعث افتخار است که گفتمان گردشگری تا این اندازه در سطح استان مطرح شده و تمامی گلایه‌ها، انتقادها و انتظارت نشانگر این است که در حوزه گردشگری وارد دوره جدیدی از نقش‌پذیری شده‌ایم.

وی در رابطه با میدان گردشکری زاهدان افزود که این مجموعه بنا به قولی که به هم‌استانی‌های عزیز و بویژه مردم زاهدان داده شد، در ورودی شهر زاهدان یک نشان خاص که برگرفته از تاریخ و تمدن و فرهنگ استان است به صورت المان نصب خواهد شد و تلاش می‌شود یک نشان شهری زیبا با همکاری شهرداری، شورای شهر و ارگان‌های زیربط در این منطقه طراحی و نصب شود.

مشتاق گوهری، دومین گزینه در جدب گردشگر را راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی بیان داشت و افزود که در حال حاضر در استان و به ویژه در شهر زاهدان امکانات خوبی در جهت راه اندازی بازارچه‌های خرد وکلان صنایع دستی در اختیار داریم که با راه‌اندازی این بازارچه‌ها باعث جذب گردشگر جدید و ایجاد مکان‌های تفریحی برای همشهریان می‌شود.

وی گفت که همچنین اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی آمادگی دارد در جهت طراحی و ... چهارراه رسولی زاهدان با شهرداری و شورای شهر همکاری کند. همچنین در این مراسم «مشتاق احمد ریگی» رئیس شورای شهر زاهدان و مهندس ریگی شهردار زاهدان نیز در خصوص ضرورت‌های حوزه گردشگری و ایجاد میدان گردشگری برای حاضرین در جلسه سخنرانی کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه