افتتاح پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
افتتاح پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان

پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان با حضور مسئولان استانی و شهر هورامان در شهر هوارمان تخت افتتاح شد.

پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان با حضور سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، حاج عباس احمدی و عبدالکریم احمد نژاد مشاوران استاندار، اداک رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، امام جمعه هورامان تخت، رشیدی معاون میراث فرهنگی، وطن‌دوست معاون گردشگری و تنی چند از مسئولان و اهالی شهر هورامان افتتاح شد.

علوی در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این پایگاه گفت هورامان یکی از مناطق بسیار حائز اهمیت کردستان است و اقدامات اولیه برای ثبت جهانی منظر فرهنگی آن در حال انجام است.

وی گفت که مسئولیتی که امروز برعهده اداره کل میراث فرهنگی استان است، با افتتاح این پایگاه با جدیت بیشتر با حضور مدیر پایگاه آقای طالب‌نیا دنبال خواهد شد و امیدواریم با حمایت ماموستا ملا علی امام جمعه عزیز هورامان و اهالی این شهر به اهداف فرهنگی خود برسیم.

وی گفت که هورامان از جمله جاذبه‌های کردستان است که در اکثر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اقدام به معرفی آن کرده‌ایم. فرهنگ و تاریخ هورامان از بی‌نظیرترین فرهنگ‌ها و تاریخ‌های ایران اسلامی است که بر همه ما واجب است در راستای حفظ فرهنگ این خطه تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم اداک، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان، و امام جمعه هورامان با تقدیر و تشکر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بر لزوم حفظ منظر فرهنگی تاریخی هورامان و حمایت همه جانبه از برنامه‌های پایگاه هورامان تاکید کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه