دهکده ساحلی موج سواری در چابهار ساخته می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
دهکده ساحلی موج سواری در چابهار ساخته می‌شود

دهکده ساحلی ورزش‌های دریایی در بندر رمین با محوریت موج‌سواری ساخته می‌شود.

«دکتر کامبیز مشتاق گوهری» مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط کشتیرانی بین عمان و چابهار به زودی اجرایی خواهد شد، گفت:

در گام نخست این خط دریایی هفته‌ای یک بار مسافران را در مسیر مسقط-چابهار جابه جا خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد که در صورت استقبال گردشگران و مسافران از این خط دریایی، بدون شک تعداد سفرهای دریایی در این مسیر در طول هفته افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد که شناوری که قرار است در این مسیر تردد کند نیز مشخص شده و هم‌اکنون سرمایه گذار بخش خصوصی در حال نهایی کردن مقدمات فعالیت این شناور است.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، راه اندازی این خط کشتیرانی تاثیر بسیار خوبی در گردشگری دریایی منطقه خواهد داشت که امیدواریم با افزایش تعداد شناورها در این مسیر شاهد رونق هر چه بیشتر سفرهای دریایی در دریای عمان باشیم.

وی اذعان داشت که خط مسافربری دریایی در مسیر عمان-چابهار با همکاری استانداری، اداره بنادر و دریانوردی استان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از طریق مذاکرات متعدد با شرکت سرمایه‌گذار عمانی راه اندازی خواهد شد.

مشتاق گوهری همچنین از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی خط کشتیرانی در مسیر چابهار-قشم-کیش خبر داد و گفت:

راه‌اندازی این خط دریایی به زمان بیشتر نیاز دارد که انتظار می‌رود در سال آینده شاهد تحقق این امر مهم در امر گردشگری دریایی منطقه باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود از ساخت دهکده ساحلی موجسواری در ساحل شهرستان بندر رمین خبر داد و گفت:

ورزش‌های دریایی از جمله غواصی و موج‌سواری از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار هستند.

وی بیان داشت که شهرستان ساحلی بندر رمین نیز به دلیل موقعیت خاص موج‌های منطقه که شرایط مناسبی را برای موج‌سواری به وجود می‌آورد، در مقایسه با سایر آب‌های ساحلی دریای عمان از موقعیت بهتری برای انجام ورزش موج‌سواری برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد که ساخت دهکده ساحلی ورزش‌های آبی در شهرستان رمین با محوریت موج‌سواری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

وی در ادامه گفته‌های خود بیان داشت که بر اساس مطالعات صورت گرفته، انتظار می‌رود این دهکده ساحلی موج‌سواری برای تابستان سال آینده آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و علاقه مندان به ورزش‌های آبی به ویژه موج‌سواری باشد.

مشتاق گوهری یادآور شد که امسال نیز در این منطقه شاهد برگزاری مسابقات موج‌سواری بودیم که بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر با تبلیغات صورت گرفته، آشنایی با ورزش مفرح موج‌سواری بیش از پیش در میان مردم و بومیان سواحل دریای عمان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود با ساخت دهکده ورزش‌های دریایی در بندر رمین، شاهد تحولی بزرگ در زمینه گردشگری دریایی در نوار ساحلی دریای عمان باشیم.

به گفته وی، بر اساس مطالعات صورت گرفته در دهکده ساحلی رمین، اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز جهت اسکان گردشگران احداث خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه