ابزار سفر: تایل؛ ردیاب بلوتوثی

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
ابزار سفر: تایل؛ ردیاب بلوتوثی

 تایل نوعی ردیاب هوشمند است که با اتصال آن به کیف پول، دسته‌ کلید، دوربین عکاسی و هر چیز دیگری می‌توانید وسایل خود را ردیابی کنید. با کجارو همراه باشید و بیشتر درباره تایل‌ها بخوانید.

نگهداری از وسایل و لوازم شخصی، در همه حال، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما وقتی در سفر به سر می‌برید، معمولا تنها لوازم ضروری خود را به همراه دارید و قطعا تامین امنیت این وسایل برای شما بسیار مهم است. تمام آنچه به همراه دارید، احتمالا، یک کوله پر از وسایل ضروری مثل لباس‌ها، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و خیلی وسایل دیگر است که باید به خوبی از آنها مراقبت کنید. علاوه بر این، مطمئنا پاسپورت و کارت شناسایی خود را هم در کوله و در کنار وسایل دیگر جا داده‌اید. اما چه‌طور باید از این وسایل مراقبت کرد و از عدم گم شدن آنها مطمئن شد؟

شاید یکی از انتخاب‌هایی که پیش روی شما است استفاده از یک قفل کوچک باشد. اما قفل‌ها چندان هم ایمن نیستند، یک قفل هیچ وقت تضمین نمی‌کند که رباینده، کوله شما را به سرقت نبرد. پس به یک وسیله مطمئن‌تر احتیاج دارید، چیزی که خیالتان را از بابت امنیت کوله و لوازم درون آن کاملا راحت کند. یکی از ابزارهایی که این روزها به لطف پیشرفت فناوری به یاری ما آمده، تایل‌ است.

تایل

معرفی تایل

تایل ابزاری کوچک است که می‌توانید به هر یک از وسایل و لوازم خود متصل کنید و از طریق تلفن هوشمند آن را ردیابی کنید. تایل‌ها را می‌شود هم به وسایل متصل کرد و هم درون کیف یا وسایل دیگر قرار داد، در حالی که فضای چندانی هم اشغال نمی‌کند. حتی اگر می‌خواهید تایل به راحتی قابل شناسایی نباشد، می‌توانید با استیکرهای جور واجور و رنگارنگ آن را تزئین کنید.

تایل را می‌شود به هر وسیله‌ای که می‌خواهید وصل کنید و با به صدا درآوردن آلارم آن یا مشاهده مکان قرارگیری آن بر روی نقشه، از طریق اپلیکیشن مخصوص، وسایل خود را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از تایل برای پیدا کردن تلفن همراه خود استفاده کنید ـ حتی اگر تلفن در حالت سکوت یا ویبره قرار دارد.

این ابزار با دستگاه‌های زیر سازگار است:

4s, 5, 5c, 5s, 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, iPad- 3rd Gen, 4th Gen, Air, Pro, iPad Mini, Apple Watch (your iPhone 5 or later must be running iOS 8.2 or higher to support the Apple Watch), iPod Touch 5th gen,Samsung Galaxy: S5, S6,Note 4, OnePlus One, HTC One M8, HTC One, LG Nexus: 4, 5, 6, Motorola Moto X, Moto G

تایل

سوالات متداول

آیا می‌توان از تایل در ایران هم استفاده کرد؟

در هر کجای دنیا که باشید می‌توانید از تایل استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث است.

تایل دقیقا به چه شکل کار می‌کند؟

تایل از سیستم بلوتوث برای ردیابی وسایل استفاده می‌کند. از آنجایی که تکنولوژی بلوتوث وایرلس است، محدوده‌ی پشتیبانی بالایی ندارد و تایل‌ها تنها تا شعاع ۳۰ متری قابل ردیابی هستند. اگر تایل از این محدوده خارج شود، با استفاده از اپلیکیشنی که روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید، می‌توانید آخرین موقعیت تایل را ببینید. به این شکل، نسبت به آخرین موقعیت وسیله خود آگاهی پیدا می‌کنید و می‌توانید به دنبال وسیله خود بگردید. اگر نتوانستید تایل را پیدا کنید، روی دکمه «تایل گم‌ شده است» در اپلیکیشن فشار دهید. اگر در نهایت تایل توسط شما یا یکی از کاربران تایل پیدا شد، یک نوتیفیکیش یا ایمیل دریافت خواهید کرد که شما را از موقعیت تایل آگاه می‌کند. 

اگر ۳ تایل در یک اتاق داشته باشم و دنبال یکی از آن‌ها بگردم آیا سیستم هشداردهنده‌ی همه‌ آنها هم‌زمان به صدا در می‌آید؟

وقتی از اپلیکیشن روی گوشی استفاده می‌کنید، می‌توانید تنها تایلی را که به دنبالش می‌گردید ردیابی کنید و فقط آلارم همان تایل به صدا درمی‌آید.

تایل

قیمت هر عدد تایل ۲۵ دلار و بسته ۴ تایی ۱۰۰ دلار است. برای خرید این ابزار کاربردی می‌توانید بر روی این لینک Amazon کلیک کنید.

ابزار سفر دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۱:۵۹ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دیدن سایر مقالات این مجموعه به صفحه‌ی اختصاصی ابزار سفر در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع amazon

دیدگاه