افتتاح نخستین هتل استاندارد در کربلا

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
افتتاح نخستین هتل استاندارد در کربلا

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، نخستین هتل استاندارد کربلا، هفته آینده افتتاح خواهد شد.

«سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت در همایش زائران عتبات با اشاره به ثبت‌نام بیش از نیم میلیون نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین، نسبت به فعالیت سودجویان در زمینه جعل ویزا هشدار داد.

اوحدی در همایش توجیهی زائران عتبات عالیات استان تهران که امروز، جمعه هفتم آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، زائران و مدیران و عوامل کاروان‌های عتبات برگزار شد، نسبت به اقدامات غیرقانونی مجموعه‌هایی که در روزهای اخیر در خصوص صدور ویزای جعلی عراق برای زائران اربعین اقدام کرده اند و پلیس فتا نیز در این خصوص گزارشی ارائه کرده است، هشدار داد.

او در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع زائران امام حسین (ع)، بیان کرد:

در دیداری که چند ماه گذشته با یکی از مراجع عظام تقلید در قم داشتم، ایشان با اشاره به حدیث قدسی فرمودند؛ کسی که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کند، همانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد و از بنده خواستند تا این حدیث را در جمع زائران و خادمان زوار ابا عبدالله(ع) تکرار و بر این موضوع تاکید کنم.

او در سخنانش بر اهمیت خدمت به زائران عتبات تأکید کرد و افزود که بر اساس این حدیث قدسی افرادی نیز که به زائران ابا عبدالله (ع) خالصانه خدمت می‌کنند همانند کسانی هستند که در عرش خداوند به زائران خدمت می‌کنند و جایگاه معنوی بلندی نصیب آنان شده است، بنابراین باید بر تلاش بر این مهم اهتمام ورزند.

رئیس سازمان حج و زیارت سپس با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی (ع)، بیان کرد که لازم است زائرانی که به این سفر معنوی اعزام می‌شوند پیش از سفر آمادگی لازم را بویژه از لحاظ معنوی پیدا کنند و روحانیان معظم کاروان ها نیز ابعاد معنوی سفر را برای زائران عتبات تشریح کنند.

اوحدی در این همایش با اشاره به پیروزی های دولت و ارتش عراق و «حشدالشعبی» در مقابله با گروه‌های تکفیری و داعش به نقش زائران امام حسین (ع) در این پیروزی‌ها، اشاره کرد و افزود که قطعا حضور زائران در عراق در این سال‌ها موجب دلگرمی برادران عراقی در مبارزه با گروه‌های تکفیری شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به پیروزی نهایی دست یابند.

او همچنین با اشاره به جانفشانی‌های خالصانه مدافعین حرم، افزود که هر روز شاهد شهادت جمعی از مدافعان حرم اهل بیت (ع) هستیم که با نیروی شرف و غیرت و ایمانشان از حریم اهل بیت (ع) دفاع کرده‌اند تا آتش فتنه دشمنان را خاموش کنند و همچنین زائران با امنیت به زیارتشان بپردازند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین ضمن نکوداشت جایگاه شهدا وگرامی داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام در حج گذشته، بیان کرد که در اربعین امسال پنج موکب در سه مرز کشور و شهرهای مقدس کربلا و نجف به نام شهدای مظلوم منا برپا خواهد شد که به زائران اربعین خدمات‌رسانی خواهد کرد.

اوحدی به شرایط امروز کشور عراق که نیروهای مردمی و ارتش این کشور با مجموعه‌های تکفیری و افراطی در حال مبارزه و مقابله هستند، اشاره کرد و گفت که رهبر معظم انقلاب و نماینده محترم ایشان در امور حج و زیارت همواره بر خدمت صادقانه به زائران ابا عبدالله (ع) تأکید داشته‌اند و خادمان شما نیز تمام توان خود را برای ارائه بهترین خدمات ممکن بکار بسته‌اند و اگر مشکلی در خدمات و هتل‌ها وجود دارد مرتبط با شرایط موجود عراق است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه زیر ساخت‌های خدماتی و رفاهی زائران در کشور عراق، گفت:

هفته آینده نخستین هتل استاندارد کربلا افتتاح خواهد شد. همچنین پروژه بزرگ‌ترین هتل نجف نیز تا کنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه درباره شرایط منطقه، یادآور شد که با تلاش‌های صورت گرفته در دو، سه سال گذشته مشکل امنیتی در مسیر زائران حسینی (ع) وجود نداشته و زائران بدون مشکل به زیارت خود پرداخته‌اند.

این مقام مسئول در امور حج و عتبات، با بیان این مطلب که تنها کاروان‌های تحت نظر سازمان حج قرارداد امنیتی با طرف عراقی دارند، درباره گشت‌ها و بازرسی‌هایی که از زائران در فرودگاه ها و ورودی عراق صورت می گیرد، گفت که زائران در این خصوص حساسیت نداشته باشند، چون این اقدامات در راستای تأمین امنیت آن‌ها در کشور میزبان صورت می گیرد تا در مقابل خطرات احتمالی محافظت شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت، زائران عتبات را به رعایت اخلاق در این سفر معنوی، نوع‌دوستی و همچنین همراهی با مجموعه عوامل کاروان ها دعوت کرد و از زائران خواست؛ در طول سفر هم‌کاروانی‌های مسن و ناتوان خود را همراهی و مساعدت کنند.

اوحدی همچنین از زائران کاروان های عتبات درخواست کرد؛ در سفر به عراق، به مردم مظلوم عراقی که طی این سال‌ها سختی‌های مقابله با گروه‌های تکفیری را متحمل شده‌اند و میزبان زائران هستند، احترام لازم را بگذارند و به عنوان سفیران معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نهایت ارتباط فرهنگی و مناسب را با مردم کشور عراق داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه