کم شدن تعرفه استانداردسازی هتل ها

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
کم شدن تعرفه استانداردسازی هتل ها

«مرتضی رحمانی‌موحد» از کاهش تعرفه استانداردسازی هتل‌ها به منظور ترغیب بهره‌برداران این تاسیسات و ابلاغ بخشنامه آن در آینده نزدیک خبر داد.

معاون گردشگری کشور در جمع اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کشور بر حفظ شاخصه رقابت‌پذیری صنعت گردشگری کشور به عنوان عامل موفقیت در بازار داخلی و بین‌المللی تاکید کرد.

«مرتضی رحمانی‌موحد» در نشستی با حضور اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران ایران که با هدف تصمیم‌گیری مشترک درباره امور جاری صنعت هتلداری تشکیل شده بود، گفت:

افزایش آمار گردشگران خارجی به عنوان دستاورد دولت تدبیر و امید حاصل حفظ شاخص رقابت‌پذیری در بازار صنعت گردشگری کشورمان است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهیم.

وی با بیان این‌که برای حفظ این شاخصه باید همه اجزای بخش خصوصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، افزود:

ارتباط مستمر اجزای چرخه صنعت گردشگری باید به صورت بلند مدت حفظ شود و چنانچه با نگاه کوتاه‌مدت به آن نگریسته شود، آسیب خواهد دید.

رحمانی‌موحد همچنین از هتلداری به عنوان صنعتی سنگین یاد کرد و گفت: صبوری، انعطاف‌پذیری، دانش و بهره‌مندی از فنون مدیریت لازمه پیشبرد این بخش است تا بتواند نقش مهم و شایسته خود را در صنعت گردشگری کشور اعمال کند.

معاون گردشگری با اشاره به این‌که امروزه ارائه خدمات ترکیبی در هتل‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد که در اختیار قرار دادن خدمات ترکیبی شامل اقامت، بازدید از مراکز تفریحی و نیز تورهای گردشگری می‌تواند جذابیت هر چه بیشتر هتل‌ها را برای گردشگران در پی داشته باشد.

وی افزود که همچنین چنانچه با خلاقیت و ابتکارات مدیریتی رویدادهای مناسبتی و جذاب به امور جاری هتل‌ها اضافه شود، می‌توان در راستای حفظ و تقویت شاخصه رقابت‌پذیری تلاش کرد.

رحمانی‌موحد در ادامه با اشاره به سیاست سازمان در کاهش تصدی‌گری، این موضوع را یکی از برنامه‌های اجرایی مهم در دست انجام بیان کرد و افزود:

ورود امور تصمیم‌گیری به بخش خصوصی در قالب بخش فعال و یا تشکل حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های جاری است که می‌تواند در آینده موضوعاتی از جمله نرخ سالیانه هتل‌ها جزوی از آن به شمار می‌آید.

او با بیان این‌که در پی اقدام کاهش تصدی‌گری و تقویت امور حاکمیتی سازمان تا کنون فضای مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار کرد که نیاز است چالش‌های پیش‌رو با استقامت و پالایش از میان برداشته شود تا خروجی مطلوب قابل انتظار رویت شود.

در این جلسه «جمشید حمزه زاده» رئیس جامعه هتلداران ایران، به همراه اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کشور هر یک با مطرح کردن مسائل جاری این حوزه از جمله نحوه تصویب قوانین و امور اجرایی از طریق جامعه و انتقال آن به استان‌ها، بررسی درخواست بخش خصوصی به منظور مشارکت، تاثیر خانه مسافرها در جذب گردشگران، نحوه اخذ مالیات و نیز میزان افزایش نرخ سالیانه هتل‌ها را به بحث گذاشتند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه